Ispod svedenog korisničkog interfejsa krije se pedantno razrađen koncept koji, pored vozačkog umeća, na test stavlja kreativnost i logičko razmišljanje. TrackMania je u osnovi jednostavna igra čiju okosnicu čine izazovi, naročite misije koje se nagrađuju novčićima (coppers). Na početku svakog izazova potrebno je u glavi skrojiti stazu u skladu sa zahtevom zadatka, nakon čega se pristupa izgradnji. Teren na kojem se uređuje pista u obliku je ravni podeljene na kockice jednake površine, u koje se umeću elementi staze – asfaltne deonice, mostići, polja za ubrzanje, čak i spirale za izvođenje lupinga (ukupno postoji oko 300 delića). Ovi delići se kupuju novcem osvojenim na koncu svake uspešno okončane misije, a one na početku igre imaju formu nedovršenih staza koje treba kompletirati korišćenjem ograničenog broja kockica određene vrste. Pri tome treba voditi računa o eventualnim zadacima (pronalaženje najkraćeg puta, uključivanje čekpointa i slično). Kada se staza kompletira, preostaje konačni test u vidu trke s vremenom koja može doneti manje ili više novca, u zavisnosti od brzine kojom se deonica pređe. S dovoljno novca na gomili igrač može kreirati sopstvenu stazu od početka, tako što će pazariti potrebne elemente i potom ih sklapati u jednom od tri ponuđena okruženja (Arktik, pustinja i travnati tereni). Umešnim kombinovanjem delića može se sačiniti na stotine raznovrsnih staza koje se mogu i ukrasiti dekorativnim elementima. Sam proces konstrukcije staze je jednostavan i ostvaruje se pomoću nekoliko jasno koncipiranih funkcija za izbor i pozicioniranje delića. Radna površina je prikazana u preglednoj 3D izometrijskoj projekciji, uz mogućnost rotiranja kamere i promene ugla gledanja. U svakom trenutku postoji mogućnost testiranja sklopljene deonice, izborom opcije za vožnju. Što se osećaja tokom vožnje tiče, fizički model i upravljački sistem su sasvim pojednostavljeni – upravlja se kursorskim tasterima analognog upravljača, dok o fizičkim zakonitostima ne treba voditi previše računa budući da je jedino inercija autentično simulirana. Osećaj brzine je odličan, mada su u krivinama primetna neprirodna usporenja koja delimično kvare utisak, dajući igri amaterski prizvuk. Kamera se može postaviti vertikalno iznad staze, u kabinu ili iza vozila, pri čemu najbolju preglednost pruža treća varijanta. Dok na idejnom planu briljira, na „tehničkom pregledu” TrackMania jedva da zaslužuje prelaznu ocenu. Mada bogato audio-vizuelno okruženje nije faktor koji ima presudan uticaj na ukupan utisak, ne bi bilo previše očekivati da Nadeo ispoštuje trend koji vlada u arkadnim vožnjama. Pod tim se podrazumeva pre svega kvalitetnija grafička podloga, s uverljivijim teksturama i većim brojem pozadinskih detalja; zvučna podloga je takođe mogla biti maštovitija. Ne treba, međutim, izgubiti iz vida činjenicu da je TrackMania pre svega simulacija izgradnje, u kojoj je najviše pažnje posvećeno konstrukciji intuitivnog i dinamičnog korisničkog okruženja, a u tome su programeri potpuno uspeli. Cenu ovom programu podižu brzina i jednostavnost korišćenja. TrackMania se može pohvaliti i dobrom multiplayer podrškom (Internet, LAN), ostvarenom kroz nekoliko režima online igranja koji igraču omogućuju da svoje ideje direktno suprotstavi živim protivnicima, što ionako jedinstven doživljaj čini još zanimljivijim. Autentičnost i sloboda u izboru načina na koji će se igrati TrackManiu čine igrom kojoj ćete se često vraćati. Gradimir JOKSIMOVIĆ | |||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |