TEST PLAY<>
022004<><>

TrackMania

Komercijalni prvenac malo poznate francuske kuće Nadeo privukao je pažnju šire igračke publike kao inovativna kombinacija arkadne vožnje, mozgalice i simulacije. Mada u društvu nadolazećih vožnji TrackMania na papiru figuriše kao autsajder, ova igra otvara novo poglavlje u žanru kojim dominiraju šablonizovane igre čiji se kvalitet meri isključivo brojem poligona i lepotom pejsaža kroz koje se prolazi. Ovoga puta vreme je za nešto sasvim drugačije.

Ispod svedenog korisničkog interfejsa krije se pedantno razrađen koncept koji, pored vozačkog umeća, na test stavlja kreativnost i logičko razmišljanje. TrackMania je u osnovi jednostavna igra čiju okosnicu čine izazovi, naročite misije koje se nagrađuju novčićima (coppers). Na početku svakog izazova potrebno je u glavi skrojiti stazu u skladu sa zahtevom zadatka, nakon čega se pristupa izgradnji. Teren na kojem se uređuje pista u obliku je ravni podeljene na kockice jednake površine, u koje se umeću elementi staze – asfaltne deonice, mostići, polja za ubrzanje, čak i spirale za izvođenje lupinga (ukupno postoji oko 300 delića). Ovi delići se kupuju novcem osvojenim na koncu svake uspešno okončane misije, a one na početku igre imaju formu nedovršenih staza koje treba kompletirati korišćenjem ograničenog broja kockica određene vrste. Pri tome treba voditi računa o eventualnim zadacima (pronalaženje najkraćeg puta, uključivanje čekpointa i slično). Kada se staza kompletira, preostaje konačni test u vidu trke s vremenom koja može doneti manje ili više novca, u zavisnosti od brzine kojom se deonica pređe.

Zadaci variraju od komično jednostavnih postavki s očiglednim rešenjima, do pravih glavolomki s raznovrsnim preprekama kao što su rupe, offroad deonice, gigantske skakaonice i drugo; složenije staze mogu imati i do 2000 blokova i za njihovu izgradnju treba uložiti mnogo vremena. Zagonetke mogu imati više rešenja, a o tome koje od njih je najoptimalnije prosuđuje se na osnovu vremena potrebnog da se staza pređe od početka do kraja. Ukoliko se željeno vreme ne može postići ni nakon savršeno odvozane staze, treba razmotriti mogućnost drugačijeg aranžiranja. Prvo rešenje koje vam padne na pamet obično nije najbolje, čak i kada imate utisak da logičnija varijanta ne postoji. Igračima koji više cene užitak tokom vožnje namenjeno je nekoliko gotovih staza na kojima mogu uvežbavati vozačke sposobnosti.

S dovoljno novca na gomili igrač može kreirati sopstvenu stazu od početka, tako što će pazariti potrebne elemente i potom ih sklapati u jednom od tri ponuđena okruženja (Arktik, pustinja i travnati tereni). Umešnim kombinovanjem delića može se sačiniti na stotine raznovrsnih staza koje se mogu i ukrasiti dekorativnim elementima. Sam proces konstrukcije staze je jednostavan i ostvaruje se pomoću nekoliko jasno koncipiranih funkcija za izbor i pozicioniranje delića. Radna površina je prikazana u preglednoj 3D izometrijskoj projekciji, uz mogućnost rotiranja kamere i promene ugla gledanja. U svakom trenutku postoji mogućnost testiranja sklopljene deonice, izborom opcije za vožnju.

Što se osećaja tokom vožnje tiče, fizički model i upravljački sistem su sasvim pojednostavljeni – upravlja se kursorskim tasterima analognog upravljača, dok o fizičkim zakonitostima ne treba voditi previše računa budući da je jedino inercija autentično simulirana. Osećaj brzine je odličan, mada su u krivinama primetna neprirodna usporenja koja delimično kvare utisak, dajući igri amaterski prizvuk. Kamera se može postaviti vertikalno iznad staze, u kabinu ili iza vozila, pri čemu najbolju preglednost pruža treća varijanta.

Dok na idejnom planu briljira, na „tehničkom pregledu” TrackMania jedva da zaslužuje prelaznu ocenu. Mada bogato audio-vizuelno okruženje nije faktor koji ima presudan uticaj na ukupan utisak, ne bi bilo previše očekivati da Nadeo ispoštuje trend koji vlada u arkadnim vožnjama. Pod tim se podrazumeva pre svega kvalitetnija grafička podloga, s uverljivijim teksturama i većim brojem pozadinskih detalja; zvučna podloga je takođe mogla biti maštovitija. Ne treba, međutim, izgubiti iz vida činjenicu da je TrackMania pre svega simulacija izgradnje, u kojoj je najviše pažnje posvećeno konstrukciji intuitivnog i dinamičnog korisničkog okruženja, a u tome su programeri potpuno uspeli. Cenu ovom programu podižu brzina i jednostavnost korišćenja.

TrackMania se može pohvaliti i dobrom multiplayer podrškom (Internet, LAN), ostvarenom kroz nekoliko režima online igranja koji igraču omogućuju da svoje ideje direktno suprotstavi živim protivnicima, što ionako jedinstven doživljaj čini još zanimljivijim. Autentičnost i sloboda u izboru načina na koji će se igrati TrackManiu čine igrom kojoj ćete se često vraćati.

Gradimir JOKSIMOVIĆ

 
Dead to Rights
Beyond Good & Evil
Legacy of Kain: Defiance
Lords of EverQuest
Riot Police
Lock On: Modern Air Combat
Fire Starter
One Must Fall: Battlegrounds
Blade & Sword
Anito: Defend a Land Enraged
Crazy Taxi 3: High Roller
R.C. Cars
TrackMania
Šta mislite o ovom tekstu?
X2: The Threat
Dr. Seuss’ The Cat in the Hat
Hugo Bukkazoom
Bionicle
PlanetSide

Potrebno:
Pentium 2 450 MHz, 64 MB RAM, D3D 32 MB VRAM
Poželjno:
Pentium 3 1000 MHz, 128 MB RAM, D3D 64 MB VRAM
Veličina:
1 CD
Adresa:
www .trackmania .com

85
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera