PRVI UTISCI<>
032004<><>

Far Cry

Half-Life 2, Doom 3 i Far Cry predstavljaju apsolutni krem ovogodišnje ponude PC igara. Kao što to obično biva, nijedna od ovih igara nije stigla na vreme: Valveu su ukrali kod, ID se «kao pijan plota” drži sintagme „biće gotovo kada bude gotovo”, a mali nemački CryTek je zahtevao još nekoliko meseci za finalno poliranje svog proizvoda. Bez neke posebne najave i pompe, CryTek je nedavno ponudio single-player demo svog prvog ostvarenja. U masivnih 520 MB strpana je srž onoga što nas očekuje krajem marta. Far Cry će, sudeći po onome što smo videli, predstavljati jedno od najlepših iznenađenja sezone, igru koja će zaista pomeriti sve relevantne granice kvaliteta i ponuditi sve što čovek očekuje od pucačine u prvom licu.

Originalno zamišljen kao tehnološki demo za napredne funkcije modernih grafičkih akceleratora, Far Cry je tokom protekle dve godine prerastao u punokrvnu igru. Priča koja služi kao opravdanje za uživanje u grafici i zvuku za sada je minimalno dozirana: Džek Karver, čovek misteriozne (vojne) prošlosti, radi kao rentijer čamaca. Njegove usluge traži intrigantna mlada novinarka. Džekov zadatak je relativno jednostavan: treba da je preveze do izvesnog ostrva u Tihom okeanu, za koje postoje indicije o prisustvu neidentifikovane naoružane formacije. Sve polazi po zlu kada grupa plaćenika napada i potapa Džekov brodić, kidnapuje novinarku i našeg ranjenog junaka ostavlja da izdahne...

Demo počinjete u gumenom čamcu koji plovi ka obali bogatoj dotičnim plaćenicima. Prvih nekoliko sekundi igre ostavlja u dubokoj prašini grafičke domete bilo koje druge igre za bilo koju igračku platformu. Nadrealno lepo urađena voda, mnogo uverljivija od one viđene u 3D marku 2003, zahteva grafiku sa Pixel shaderima, u idealnom slučaju verzije 2.0. Prilaz ostrvu i postepeno približavanje objekata u eksterijerima dočarava sledeću sposobnost fenomenalnog grafičkog enginea: mogućnost real-time renderinga neviđeno velikih distanci (više od kilometra).

Ono što je igrače Project IGI-a nateralo da poskoče ovde je kvalitativno i kvantitativno predimenzionirano. Za razliku od IGI-a, ovde renderovan predeo podrazumeva i gustu vegetaciju čiji kvalitet prikaza ne opada sa distancom! Pokušaj dočaravanja rečima je nezahvalan posao: ovo morate da vidite – i padnete sa stolice. Pogled sa najviše tačke ostrva (vrha stare japanske tvrđave na kojoj se nalazi plaćeničko uporište) je najveći domet kompjuterske grafike koji smo ikada videli.

Sledeća stavka koja će Far Cry podići na tron jeste AI protivničkih vojnika. Prvi put posle marinaca u Black Mesi vidimo veštačku inteligenciju koja ne sledi skript, već reaguje u skladu sa taktičkom situacijom na terenu. Plaćenici koriste timsku taktiku, granate, opkoljavanje i sve ono što očekujete od humanoida sa automatskom puškom. Naravno, hardverska zahtevnost svega ovoga je tema za kratku horor priču. A to se, nažalost ili na sreću, moglo i očekivati.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Far Cry
Šta mislite o ovom tekstu?
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera