INTERNET<>
012006<><>

Analiza Web pristupa

Google Analytics

Google želi da upotpuni alate za praćenje Web saobraćaja?

U martu ove godine Google je kupio kompaniju Urchin, specijalizovanu za analizu saobraćaja na sajtovima, da bi sredinom novembra predstavio novi besplatni servis baziran na verziji 5 Urchinovog softvera. Kao i svaka novotarija iz Googlea, i novi servis, nazvan Google Analytics, izazvao je burne diskusije u Internet zajednici, kao i oživljavanje pomalo paranoičnog pitanja postaje li Google velika zla imperija, kakva je za većinu ljudi trenutno Microsoft.

Google Analytics je besplatan za korisnike koji se ne reklamiraju putem programa AdWords, uz ograničenje da sajt ne prikazuje više od pet miliona stranica mesečno, dok za korisnike programa AdWords ovo ograničenje ne postoji. Korisnici AdWordsa su ujedno i grupa koja će imati najviše koristi od Analyticsa budući da je dobar deo paketa posvećen praćenju velikog broja parametara reklamnih kampanja.

Proces registrovanja na Google Analytics je veoma jednostavan i obuhvata unošenje osnovnih podataka o vlasniku sajta, posle čega korisnik dobija nekoliko linija Java Script koda koje ubacuje u head tag stranica koje želi da prati. Do dobijanja prvih izveštaja obično prolazi nekoliko dana, što je posledica ogromnog interesovanja za Analytics, ali se u Googleu uveliko radi na otklanjanju ovog i drugih uočenih propusta. Istovremeno je moguće pratiti statistike više različitih sajtova, koji se jednostavno dodaju.

Korisnički interfejs je kombinacija Java Scripta i Flasha, a intenzivno korišćenje grafike u izveštajima dovodi do toga da se stranice sporije prikazuju kod korisnika sa sporijim Internet vezama. Kada se jednom registrujete na Analytics, možete kreirati i dodatne korisničke naloge pri čemu svaki od korisnika ima pristup samo statistikama u skladu sa pravima pristupa koja vi definišete, što je veoma zgodno za firme u kojima više ljudi prati statistike sajta. Postoje tri „pogleda” na statistike sajta koji prikazuju različite vrste izveštaja: executive, marketer i webmaster. Executive izveštaj je pre svega namenjen rukovodiocima firmi koji žele da dobiju brze i sažete izveštaje, bez preterano mnogo detalja. Ovi izveštaji sadrže podatke o broju posetilaca i broju prikaza strana po danima, informacije o broju novih i starih posetilaca, lokacije sa kojih posete dolaze, kao i način na koji su posetioci došli do sajta. Executive pregled takođe sadrži i sažete podatke o konverziji sredstava uloženih u reklamu u posete, kao i podatke o trendovima posećenosti strana, najčešće korišćenim ključnim rečima i slično. Marketer prikaz je, kako mu i ime kaže, prvenstveno namenjen ljudima iz marketinga i pre svega se bavi aspektima reklamnih kampanja i pregledom različitih parametara konverzije reklama u posete i zarade. Webmaster prikaz namenjen je ljudima koji održavaju sajt i prikazuje detalje o navigaciji posetilaca na sajtu, statistike o najčešćim ulaznim/izlaznim stranama, kao i sve parametre vezane za browsere, operativne sisteme i dodatni softver koji posetilac koristi pri surfovanju. Svi izveštaji se mogu prikazivati u zadatom opsegu datuma koji se jednostavno bira korišćenjem ugrađenog kalendara. Takođe, moguće je pratiti i statistike po satima u okviru zadatog vremenskog perioda.

Veliki broj opcija koje Google Analytics nudi teško je opisati u tekstu ovog tipa. Ono što je sigurno jeste da je ovaj alat idealno rešenje za male i srednje sajtove koji nisu spremni da ulože često veoma velika sredstva za praćenje statistika budući da nudi izuzetno detaljne izveštaje koji mogu puno pomoći da se unaprede kvalitet i posećenost sajta.

Dejan STEFANOVIĆ

 
Osnivanje interesantne e-organizacije
Analiza Web pristupa
Šta mislite o ovom tekstu?
Projekti
Predavanje u Zagrebu
Budućnost online softvera
Budite pronađeni (2)
.yu
Istraživanja
WWW vodič
Home / Novi brojArhiva • Opšte temeInternetTest driveTest runPD kutakCeDetekaWWW vodič • Svet igara
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontaktSaradnjaOglasiPretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opšte teme
Internet
Test Drive
Test Run
PD kutak
CeDeteka
WWW vodič
Svet igara



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera