TEST RUN<>
022006<><>

Alias Maya 7

Njeno veličanstvo – kraljica animacije

Svi smo gledali Monsters Inc., Ice Age, The Incredibles, Shrek, Chicken Little i gomilu drugih kvalitetnih 3D animiranih filmova holivudske produkcije. Uvek se postavlja pitanje u kom se programu sve to radi i na koji način. Postoji samo jedan odgovor na takvo pitanje – Maya. Proizvod firme Alias, Maya je definitivno bio i ostao standard za 3D animaciju koji ispunjava sve velike zahteve holivudske hiperprodukcije. Nova verzija, sedma po redu, izašla je baš u nezgodno vreme – skoro sinhronizovano sa transferom vlasništva firme Alias direktnoj konkurenciji, Autodesku. Ali to sigurno nije uticalo na kvalitet nove verzije Maye.

Korisnički interfejs Maye unapređen je novinom u vidu markirajućih menija i 3D manipulatora kojima možete vršiti sve manipulacije objektom bez odlaska do toolbara i biranja druge opcije. Modeling je unapređen opcijom Variable Creasing for Smooth Proxy koja omogućava kontrolu prelaza između finijih i grubljih ivica objekta, što unapređuje organsko modeliranje. Nove metode za snapping i alignment (postavljanje elemenata u određenu formaciju) olakšavaju biranje ose po kojoj pomerate objekte Along Live Object Axis (po osi izabranog objekta), Along Custom Axis (po proizvoljnoj osi), Align Axis with Edge/Face (po osi naspram ivice ili fejsa). Arrow key vertex selection izabira jedan vertex i onda strelicama kursora možete da birate susedne. Alat ima problema kad se približite ivici površine na kojoj selektujete ili pređete na deo koji ima manje poligona od prethodnog. U tom slučaju može da se dogodi da alat ili ne selektuje vertexe ili počne nasumično da selektuje.

Korisnici Adobe Illustratora biće prezadovoljni boljom podrškom za uvoženje i obradu krivih i tipografije u Mayi. Grafičke ilustracije se lako mogu „izvući” u tri dimenzije, obrađivati i kombinovati sa Maya efektima, deformacijama i dinamikom, od kojih će najviše koristi imati dizajneri televizijskih najava i TV reklama. Modelari će biti zainteresovani za nove dodate poligonalne primitive: piramide, fudbalske lopte, heliksi i drugo zasigurno će ubrzati proces modeliranja. Akcenat je bačen na edge loopove i edge ringove, ali dorada ovih alata mogla bi se desiti u budućnosti. Edge loopove i ringove je sad lakše selektovati i duplirati koristeći select edge loop, ring i border tool u meniju edit gde se još nalaze i poboljšani simetrični modeling i meni Poligon UV koji donosi nove alatke za editovanje UV mapa. Jedna od novina koja obećava jeste nova alatka za „razvijanje” UV mape. Razvijanje UV mape je hype novina koja je predstavljena i u programima kao što su Softimage i 3DS Max, sada već zajedno sa Mayom. Alias je posao odradio primereno njima, uprostivši proces razvijanja UV mape. Rezultat razvijanja je prirodno raspodeljena UV mapa spremna za nanošenje tekstura.

Markirajući meniji pojavljuju se kontekstno u UV editoru tekstura. Ako ste označili ivice, markirajući meniji će prikazati samo relativno moguće opcije za obradu. Kada je alat odabran, proces je identičan kao da ste koristili standardni meni. Ovo je primenjivo i za druge tipove selekcija kao što su UV i fejsovi. Ovo znatno ubrzava doradu UV mape i eliminiše potrebu da stalno ulazite u standardni meni. Još jedna novina u procesu nanošenja tekstura jeste UV Smudge tool (alat za razmazivanje UV verteksa). U početku ovo može da zvuči kao loša ideja jer je poenta samog UV mapiranja da stvari postavite na svoje mesto, dok razmazivanje nikako ne bi moglo da se uklopi u proces. Ali UV Smudge alatom možete gurati i vući tačke po UV mapi na najkreativniji mogući način. Da biste bili produktivni s ovim alatom, biće vam potrebna duža vežba i uhodavanje. Alat jako dobro sarađuje s digitalnim tablama za crtanje koje podržavaju više nivoa pritiska.

Animacija je znatno unapređena u poslednjoj verziji Maye, što će animatore koji „riguju” objekte posebno zanimati. Korisnik sada može da prebaci skelet i težišta vertexa sa potpuno podešenog modela na drugi, zadržavajući planirane deformacije sa starog modela. Jedini nedostatak je nepodržavanje Subdivision Surface geometrije, što bi trebalo omogućiti u budućoj verziji. Potpuna telesna inverzna kinematika (IK) sada je integrisana u Mayu, koristeći tehnologiju Human IK iz Aliasovog drugog programa za animaciju – Motion Buildera. Koncept je krajnje prost: umesto rešavanja IK za kraj lokalnog lanca u inverznoj kinematici, IK se rešava za ceo karakter. Dobar primer je lik koji šutira fudbalsku loptu. Sa standardnim IK rešavanjem, torzo lika ne bi bio pod uticajem trzaja noge. Sa punim telesnim IK, torzo reaguje i animiran je. Ovaj sistem ne rešava IK uvek kako bi trebalo, ali generalno animatorima ubrzava mukotrpan proces animacije. Dope Sheet Manipulator može vam pomoći da vršite napredno brisanje i pomeranje ključnih frejmova i ubacivanje praznih frejmova u delove vremenske linije (timeline).

Fluidni efekti su poboljšani u Mayi 7 sa dodatkom visoko detaljnog simulatora dinamike fluida. Rezultat su realističniji oblaci, eksplozije i dim. Maya 7 dolazi sa širokom lepezom preseta sa već generisanom kosom za modele koji su spremni za postavku. Korisnik može podešavati izgled kose, birajući da li hoće vezan rep ili kovrdže i slično, i lako je postavljati na druge površine. Kosa se sada može izrendati u integrisanom pogonu Mental Ray render. Krzno u ovoj verziji reaguje na zadatu dinamiku, ako vi to hoćete.

Novi moćni Toon Shader podržava niz nefotorealističnih stilova renderinga koji vam omogućavaju da imitirate izgled tradicionalnog stripa, japanske mange i anime. Zahvaljujući tome što se Paint Effects četkice mogu koristiti na ivičnoj liniji objekta, dobija se fenomenalan efekat simulacije klasičnog strip crteža. Sve to možete izrendati koristeći Mental Ray ili hardverski render pogon, ako imate odgovarajuću akceleratorsku karticu za takav poduhvat. Kompletan redizajn opcije renderovanja Maye u slojevima omogućava umetnicima da razlože senčenja u renderingu po različitim layerima. To znači da u više prolaza možete postprocesirati render sa Maya Fur ili Maya Paint Effectima. Na kraju, sve to možete eksportovati po layerima u PSD ili Flash format za dalju animaciju u spoljnim programima.

Na kraju, možemo da zaključimo da je Maya 7 najsolidnija verzija do sada. Digitalni umetnici koji planiraju da unaprede staru verziju dobiće mnogo toga. Maya je počela da pokazuje svoje nedostatke naspram drugih aplikacija kao što je iznova urađeni Softimage XSI. Maya se prodaje u više verzija. Studiji za razvoj video-igara će hteti da uzmu u obzir Maya 7 Complete, jeftiniju verziju, dok će studiji koji se bave žestokim specijalnim efektima i studiji za razvoj video-igara koji planiraju da rade sami animirane scene u igrama koristiti Maya 7 Unlimited, koji je naravno skuplji, ali sadrži dodatke za kosu, krzno, fluide i animaciju odeće. Zanimljivo je i to što Alias nudi i besplatnu verziju Maye nazvanu Personal Learning Edition, kao i Motion Builder.

Duško PEJAČKI

 
Alias Maya 7
Šta mislite o ovom tekstu?
3D Headings 2.0.14
Quark Xpress 7
Magix Audio Studio 2005 9.01
Procyon IV Quiz Builder 3.50
GentleGames GentleDraw 1.40
CSE HTML Validator Pro 7.0
PocoMail 4
Uniblue Systems SpeedUpMyPC 2.04

Potrebno:
Windows 2000/XP, Pentium 3/550 MHz, 512 MB RAM
Veličina:
1 DVD, 450 MB na HD
Cena:
2000 i 7000 dolara (Complete i Unlimited)
Adresa:
www .alias .com
Home / Novi brojArhiva • Opšte temeInternetTest driveTest runPD kutakCeDetekaWWW vodič • Svet igara
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontaktSaradnjaOglasiPretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opšte teme
Internet
Test Drive
Test Run
PD kutak
CeDeteka
WWW vodič
Svet igara



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera