Ovaj alternativno-istorijski RTS sa malo elemenata FPS-a ima skoro sve što bi jedan igrač mogao poželeti, bez obzira na lične afinitete prema različitim pravcima ovog žanra. Interfejs je prost i izuzetno praktičan, grafika i animacija efekata su za „brate, gledaj ovo” ocenu, priča simpatična, a protagonisti šarmantni, svaki na svoj način. Ako tome dodamo da svaka strana (kao i svaki heroj ponaosob) ima sopstveni pečat koji je suštinski, a ne kozmetički, jasno je da je projekat urađen sa puno mašte, truda i odrađen do kraja (konačno je i ova rečenica našla svoje mesto). Tipovi jedinica i naoružanje predstavljaju mešavinu poznatih modela, poznatih prototipova i, najzanimljivijih, Sci-Fi modela. Posebno interesantni su nemački sonični tenkovi koji raznose sve što im se ispreči, egzokosturi (mech warriors četrdesetih), džet-pek pešadija sa plamenobacačima ala Star Wars troopers ili saveznički generatori energetskog štita. Rusi su najzanimljiviji od svih, ali se, nažalost, mogu voditi samo u multyplayer i skirmish borbama. Imaju gulage u kojima prisilno rade zarobljenici čiji prvi apgrejd nosi naziv Forced labor (!), a drugi Pressure(!!), zatim propagandne tornjeve koji umanjuju efikasnost napadača, partizane koji se namnože sami gde god da ih pošaljete regrutujući zaluđeno stanovništvo (mada je ovo poznato), komesare koji podižu borbenost vojnika likvidacijom manje borbenih (i ovo takođe) i svemoguće dilere vodkom koji pružaju besmrtnost jedinicama dok su sami živi. Tu su i ispaljivači tečnog azota, vozila koja samo zamrznu protivnika, kao i Zimski dah – modifikovani bombarderi koji rade na istom principu. S druge strane, Rusi često kubure s municijom, Nemcima je struja neophodna kao resurs, a saveznicima je dovoljan samo priliv čvrstih resursa, bez obzira na to da li je u pitanju ruda, nafta ili novac iz prisvojenih banaka, pa postoji veoma lepo izbalansiran odnos snaga na ratištu. Najveći kvalitet igre ipak nije u prethodno nabrojanom. Interfejs, izgrađen na bazi iskustva iz drugih naslova, daje 10+ za igrivost. Sitne cake čine savršenstvo, poput grupisanja jedinica kao u Blitzkriegu ili Total Waru ili opcije cikličnog štancovanja dok ima resursa ili do popunjenja limita. Štaviše, lako se izdaje komanda određenoj strukturi (npr. kasarni) da dopunjava određenu grupu (recimo broj 3) pa pojačanje stiže automatski. Specijalitet kuće je prelazak u FPS mod u cilju pojačanja odbrane. Jednim klikom preuzimate lično kontrolu nad AT ili AA topom i sami radite posao. Ovo je bilo popularno još na Amstradu 6128 (naslov Desert Fox, ako me sećanje služi), ali je davno palo u zaborav pa sada zaista deluje efektno. Grafička zahtevnost je prihvatljiva – igra klizi jako dobro i na mašinama sa AGP slotom. Igra nema realnih mana. Ako ste zaljubljenik u realističnost, bolje je da preskočite ovaj naslov nego da kritikujete našu ocenu. Srećom po ostatak čovečanstva, ovaj naslov uliva nadu da tematika WWII i C&C koncept konačno evoluiraju u nešto veoma igrivo, zabavno i ludo. Marin NESTOROV | |||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |