Radnja igre smeštena je na prostoru Velike Britanije (1951. godine), u momentu kada se kompletna teritorija Azije i veći deo Evrope nalaze pod kontrolom neprijatelja. Na samom početku mislilo se da je Chimera oblik za ljudski organizam razarajućeg virusa koji inficirane pretvara u krvoločne zveri bez mozga. Međutim, nakon nekoliko godina, broj zaraženih naglo se povećao i ono što je naizgled delovalo kao splet slučajnih okolnosti, pretvorilo se u nezadržive orkestrirane napade (ko stoji iza svega, otkrićete tokom igranja). Zanimljivo je što se igra, iako se naizgled čini tako (fasade građevina, uniforme vojnika, automobili na ulicama...), ne odvija u posleratnom periodu (II svetski rat). Naime, Resistance: Fall of Man smešten je u tzv. „alternativnoj stvarnosti”, paralelnom univerzumu u kojem nije došlo do pomenutog sukoba svetskih razmera, gde komunistička Rusija ne postoji i gde narodi žive u međusobnom uvažavanju i miru (mada, vidi čuda, Chimera je prvi put primećena i krenula je upravo iz majke Rusije). U igri ćete se sresti sa tucetom različitih Chimera stvorenja (čak i ogromnim bossovima), a svako od njih ima svoj obrazac ponašanja i slabe tačke. AI je odličan, za svaku pohvalu, svim silama se trudi da se prilagodi igračevim potezima na terenu. Protivnici će vas izazivati, uvlačiti u unapred pripremljene klopke, vešto izbegavati unakrsnu vatru sakrivanjem iza objekata koji se nalaze na bojnom polju, uspešno se odupirati frontalnim napadima na odbrambene pozicije dovlačenjem pojačanja (dobro, ovo je najverovatnije suviše dobro skriptovano...) itd. Ponekad će vam se učiniti da je igra „živa” koliko se osećaj može učiniti realnim. Naravno, tokom kampanje Nathan će biti u prilici da rukuje arsenalom mehaničko-energetskog oružja kojim će se uspešno odupreti neprijateljevoj taktici. Izbor oružja možda nije preterano inovativan (predstavlja laku modifikaciju već viđenih), ali je toliko raznovrstan da je to za svaku pohvalu (neke „puce” se moraju otključati kako bi bile dostupne u igri). Na terenu možete očekivati i pomoć svojih saboraca. Nažalost, ovaj segment nije u punoj meri razvijen pa je njihovo prisustvo na ekranu (pogotovu zbog nepostojanja opcija za izdavanje komandi i lošeg AI-a) uglavnom kozmetičkog karaktera. Isto se odnosi na upotrebu vozila koja su tu čisto da razbiju monotoniju izazvanu napornim pešačenjem, ali i da podignu adrenalin (upravljanje moćnim tenkom i mechom, na primer). Jedna od najimpresivnijih stavki igre jesu izuzetne tehničke karakteristike. Vizuelno, Resistance: Fall of Man se u potpunosti može meriti sa modernim PC ostvarenjima. Čak i u default rezoluciji, na običnom „katodašu”, scene na ekranu izgledaju izuzetno. U odnosu na referentne PlayStation 2 naslove, primetan je znatan napredak na polju detaljnosti i kvaliteta tekstura (bez obzira na dešavanja na ekranu, sve se odvija u full framerateu). Prilikom uličnih bitaka igra, zbog neverovatno detaljnog okoliša, neodoljivo podseća na najbolje što Call of Duty može da ponudi. Likovi su animirani sa puno pažnje, unaokolo je postavljeno mnogo objekata na kojima se možete iživljavati, eksplozije su punog kolorita i prosto „pumpaju” ekranom i slično. Jedino je šteta što igra maksimalno podržava 720p grafički mod jer bi u 1080p zablistala ostavljajući konkurenciju daleko iza sebe (možda u nastavku?). Zvučnoj komponenti, pak, može se zameriti zbog toga što je glavni lik pravi „tuta-muta”, što celu priču prilično distancira od igrača. Međutim, kako je naracija poverena jednom od Nathanovih saboraca (tačnije, saborkinji), ovako nešto još i ima smisla – donekle. Inače, igra zauzima za današnje standarde neverovatnih 18 GB! Resistance: Fall of Man trenutno je najkvalitetnija igra koja se nalazi u ponudi za PlayStation 3. Jeste, u pitanju je vrhunska „mućkalica” kakve na tržištu nema – ali, dodaćemo, vraški dobro izrađena i upakovana. Za atmosferu i sam gameplay činjenica da je autorski tim počupao segmente iz najupečatljivijih ostvarenja u žanru i objedinio ih pod jednim krovom ne donosi negativnu konotaciju (simbioza serijala Call of Duty i igre Area 51 prvo je što pada na pamet). Može vam zasmetati činjenica da je radnja previše ustrojena, a kampanja suviše kratka, da je grafika mogla da bude još bolja ili što između nivoa ne postoje upečatljivije cutscene, ali se ne može osporiti fakat da ćete uz igru uspeti dobro da se „istresete” i zabavite. Resistance: Fall of Man ni izbliza nije naslov koji pokazuje krajnje (tehničke) domete Sonyjeve nove konzole, ali ako svako treće ostvarenje donese ovako srećno načinjenu celinu – igrači će skakati od sreće. Vladimir PISODOROV | |||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |