TEST PLAY<>
122007<><>

Heavenly Sword

Proći će mnogo vremena pre nego što se slegne prašina podignuta izlaskom igre Heavenly Sword na tržište. Bez obzira na to što većina relevantnih kritičara autorskom timu zamera da je priča suviše kratka, da se igra može završiti za svega jedno popodne, te da nedostaju propratni igrački modovi koji bi „produbili” iskustvo konzumiranja – ovaj naslov nikako ne bi trebalo propustiti. U pitanju je, bez subjektivnog preterivanja, najbolja igra koja se dosad pojavila za PlayStation 3 – i tačka!

U suštini, Heavenly Sword je klasična hack & slash igra koju krasi pogled na bojno polje iz trećeg lica. Po načinu izvođenja i implementiranom borbenom sistemu najpre je možemo porediti sa ostvarenjima kao što su Ninja Gaiden ili God of War, s tom razlikom što ovde ima znatno manje „lutanja” po okolišu, a mnogo više sirove akcije (često ćete se boriti sa desetak i više neprijatelja istovremeno). Glavna junakinja, crvenokosa ratnica Nariko (Lara Kroft joj po lepoti nije ni do pojasa), našla se u nebranom grožđu kada joj je oca (inače vođu drevnog klana ratnika) zarobio lokalni tiranin dijabolnog uma – kralj Bohan. On po svaku cenu želi da se dočepa mača koji se već generacijama nalazi u posedu Narikoinog klana, a za koji se veruje da njegovom vlasniku donosi božanske moći. Nemajući kud, Nariko mač uzima u ruku i gotovo momentalno shvata da je cena dobijanja moći mnogo veća nego što se iko nadao – mač vrlo brzo počinje da je konzumira, pretvarajući je u bezdušnu koljačicu opsednutu oštrim sečivom (neko je pomislio na „The Lord of the Rings”?).

Kao što rekosmo, Nariko će veoma često biti u prilici da se susreće, licem u lice, sa hordom Bohanovih sledbenika. Kako bi uspešno izašla sa buljukom oponenata na kraj, na raspolaganju su joj desetine različitih kombo udaraca, ali i specijalnih pokreta kojima se u spektakularnom, filmskom maniru razračunava sa pretnjom bilo kog tipa. Udarci su podeljeni u tri kategorije, i to na one koje je moguće izvoditi sa distance (mač se tada transformiše u specijalno oružje), brze – koji izazivaju manja oštećenja, ali ih je veoma teško blokirati, i snažne – koji prave značajan impact na health protivnika, ali Nariko čine ranjivom na kontranapade. Bez obzira na bogatu paletu kombo udaraca i činjenicu da se veoma lako uče i još lakše primenjuju, Heavenly Sword je bez po muke moguće doterati do kraja na staru dobru button mashing foru. Čak se ni borbe sa bossevima u ovom segmentu ne razlikuju od ostatka igre (sem finalnog obračuna sa Bohanom lično, koji predstavlja epski obračun do sada neviđen u igrama sličnog tipa), što pomalo kvari izuzetno povoljan utisak koji Heavenly Sword ostavlja na igrača. Neke će iznenaditi i podatak da glavni lik ne može da skače (?), mada je to standard za igre ovog tipa.

Ono što znamo da nikog neće razočarati jesu tehničke karakteristike. Grafička rešenja briljiraju, muzika i zvučni efekti su izuzetni (na momente dramatično dobri), naracija je teško ponovljiva, animacija pokreta bolno realistična. S obzirom na to da se igra u fazi razvoja nalazi još od 2003. godine (da, dobro ste pročitali), nije nikakvo čudo što su autori do te mere obratili pažnju na detalje i što sve izgleda tako dobro. Iako je zamišljen kao multiplatforski naslov čiji je razvoj započeo na PC-ju, a potom je nastavljen i na Xboxu 360, Heavenly Sword je PlayStation 3 ekskluziva, u kojoj će moći da uživaju isključivo vlasnici skupocene Sonyjeve konzole.

Kako bi vas odmorili od mukotrpnog pritiskanja tastera, autori su osmislili naročite segmente u kojima se primenjuje sasvim drugačiji vid borbe od opisanog. Tako će Nariko na pojedinim nivoima biti u prilici da upravlja topom (cilj je demolirati neprijateljeve katapulte i živu silu koja kidiše na zidine matičnog utvrđenja), pa čak i nekom vrstom drevne bazuke (broj punjenja, nažalost, veoma je ograničen). Kao šlag na tortu dolazi čitavo poglavlje u kojem je cilj da, vodeći Narikoinu polusestru Kai, potamanite sve što se mrda na ekranu i iz Bohanovih kandži izbavite crvenokosu opasnicu. Kai je, za razliku od starije sestre, naoružana samostrelom (a može i da skače) i sa napasnicima se razračunava uglavnom sa sigurne distance. Ispaljene strele moguće je, u tzv. aftertouch modu (čitaj: bulletimeu), ručno navoditi do cilja balansiranjem upravljača kroz vazduh (ista je stvar i sa topovskim đuladima). Neponovljivo!

Heavenly Sword je zaista kratka igra, koja se može završiti za jedno popodne (autoru ovog teksta trebalo je nešto više vremena pošto je zadovoljstvo dozirao kašičicom). Međutim, da je igra potrajala nešto duže, priča koju su autori želeli da ispričaju ne bi imala ovakvu težinu i konačan utisak o igri bio bi posve drugačiji. Često smo u prilici da se bakćemo sa ostvarenjima u kojima se „radnja fabule” veštački produbljuje kako bi se obezbedio još koji sat igranja. Ovde to nije slučaj, pa igrač ima utisak da je igrajući igru odgledao kvalitetan celovečernji film – ni manje, ni više. Uživanju značajno doprinosi postojanje mnoštva međuscena (igra se može opisati i kao red seckanja, pa red međuscena) izrežiranih na nivou holivudskih ostvarenja. Facijalna mimika je blizu savršenstva, a glumci, ehhh... Pa, glumci su toliko verno obavili svoj posao da su bukvalno oživeli likove i dali im prepoznatljiv lični pečat. Ne verujemo da će ubuduće imati poteškoća u pronalaženju „tezgi” u branši... Jedino što nas brine jeste to da li će autorski tim uspeti da sačini kvalitetnu priču za nastavak, kojeg mora biti. A sve zbog (tužnog) načina na koji se igra završava...

Vladimir PISODOROV

 
Crysis
Hellgate: London
Call of Duty 4: Modern Warfare
Empire Earth III
TimeShift
Battlestar Galactica
Enemy Engaged 2
Need for Speed: ProStreet
Beowulf
The Witcher
Painkiller: Overdose
Clive Barker’s: Jericho
Football Manager 2008
Pro Evolution Soccer 2008
NBA Live 08
Heavenly Sword
Šta mislite o ovom tekstu?
Mass Effect
Richard Gariott’s: Tabula Rasa

Platforma:
PlayStation 3
Veličina:
1 BRD
Adresa:
www .heavenlysword .com
Kontakt:
GMC-YU

87
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera