INTERNET<>
102011<><>

Google Plus

Još uvek u razvoju

Da li Google ima strategiju kako da uzdrma Facebook

Prošla su tri meseca od kada je krenuo Google Plus, ali je njegova budućnost još nepredvidiva. U velikoj meri maglovita mu je i sadašnjost zbog gomile kontradiktornih informacija o broju korisnika i stepenju korišćenja, jer se one uglavnom ne baziraju na činjenicama, već na lošije ili bolje potkrepljenom ličnom iskustvu. Za to vreme, Google mudro ćuti, ali zato neprestano dodaje novine.

Najveće inovacije dolaze paraleleno sa Facebookovom developerskom konferencijom F8, što nije slučajno. Tajming je takav jer izgleda da dve najveće društvene mreže na svetu sada ne ratuju za običnog korisnika već za IT gikove. Dok je donedavno izgledalo da je ogromna većina upućenijih bila naklonjenija Google Plusu, Facebook je, prema prvim reakcijama, uspeo da Timeline dizajnom profila zada udarac svom konkurentu, koji je oduševio mnoge iz ove ciljne grupe. Zavisno od toga kako gledate na to, Timeline je ili samo fensi hronologija nečije aktivnosti, tj. prikaz sadržaja koji je izgubio na aktuelnosti, ili napredna funkcija društvene mreže koja sazreva. Isto tako, Google Plus je za neke nekoliko godina zakasneli proizvod i poluprazna digitalna agora, a za druge već polako postaje centar web aktivnosti i komunikacije.

Zato jedni prognoziraju propast, a drugi govore o svetloj budućnosti. Kritike u tom pravcu nisu baš osnovane, jer nečiji utisak najviše zavisi od angažovanosti njegovih prijatelja na Google Plusu. Povežite se sa aktivnijim korisnicima i nikako nećete zadržati mišljenje da je Google Plus mrtav – rano je sahranjivati proizvod koji se oslanja na jednu od dve najmoćnije tehnološko-korisničke infrastrukture na Internetu. Pitanje je vremena kada će svako ko koristi Googleove servise dobiti i nalog na Google Plusu, jer ljudi u ovoj kompaniji znaju kako to da izvedu. Iako je višestruko povećanje poseta izvesno, mnogo je važnije pitanje aktivnosti korisnika.

Prema algoritmu Pola Alena, koosnivača Microsofta, Google Plus trenutno ima oko 43 miliona korisnika. Početkom jula imao je svega 1,7 miliona. Za samo dve nedelje u istom mesecu cifra je porasla na 10 miliona. Devetog septembra bilo ih je 28,7 miliona. Kada je Google Plus omogućio registraciju bez pozivnica, za samo dva dana zabeležio je rast od 30 odsto.

Međutim, mnogo je neaktivnih korisnika. U vreme stišavanja inicijalnog hypea, prosečan broj javnih postova po korisniku bio je 0,68 dnevno. Taj broj pao je ispod 0,40 sredinom septembra, sudeći prema istraživanju kompanije ManageFlitter.

Ovaj rezultat mora da se sagleda i kroz prizmu filozofije Googlea. Facebook se, naime, služi svim sredstvima u okvirima zakona da odvikne korisnike od ideje privatnosti. Takođe, trudi se da ih drži što više prikovanim za ekrane, sada i zahvaljujući novim metodama, koje su tema prethodnog teksta.

Google ima drugačiji pristup. Iako ne dozvoljava korišćenje pseudonima, on ohrabruje i anonimnost. Sajt nudi jednostavne mehanizme da privatno delite svoj sadržaj grupama ljudi, a s tim pristupom sada eksperimentiše i Facebook. Jednostavno, Google ima privilegiju da bude „pristojniji”, jer profiti kompanije manje zavise od odsustva privatnosti u odnosu na Facebook.

Kada dođe vreme da Google Plus postane profitabilan, to će biti moguće preko oglašavanja, ali i indirektno, kroz sveopštu povezanost svih Googleovih servisa. Sem već najavljenih, kuvaju se i novi. Google je kupio DailyDeal, nemačku alternativu Grupona, a (zasad u ograničenim uslovima) krenuo je i pomalo zaboravljeni Google Wallet, koji omogućava plaćanje pomoću Android telefona i kompatibilnih čitača.

Od značajnijih novina možemo navesti to da je Google dodao polje za pretragu svojoj društvenoj mreži. Sasvim očekivano, nova opcija funkcioniše i bolje nego na Facebooku. Google Plus odlično pretražuje sve sadržaje – od ljudi, preko postova, do slika i video klipova.

Hangout je sada dostupan i sa mobilnih uređaja. Ovaj rani Googleov hit dobio je još nekoliko naprednih mogućnosti – screensharing, zajednički Sketchpad, te mogućnost kolaboracije pomoću Google dokumenata. Zanimljiv je i Hangouts on Air, koji omogućava držanje prezentacija ili predavanja uživo. Sve ove funkcije su, naravno, najkorisnije IT družini, jer uvećavaju produktivnost i olakšavaju komunikaciju. Huddle je posle vansudskog dogovora Googlea i istoimene kompanije zbog autorskih prava promenio ime u, veoma neinventivno, Messenger.

Takođe, mreža se polako otvara developerima. Objavljen je API za Google Plus, ali programeri još neće imati pristup krugovima. To je API koji se najviše čeka, a kada će ga biti, još se ne zna.

Ivan VESIĆ

 
.rs
Internet kao elementarno ljudsko pravo
Između prisluškivanja i privatnosti
Facebook
Google Plus
Šta mislite o ovom tekstu?
Bing i Yahoo
YouTube alternative
WWW vodič
Home / Novi brojArhiva • Opšte temeInternetTest driveTest runPD kutakCeDetekaWWW vodič • Svet igara
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontaktSaradnjaOglasiPretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opšte teme
Internet
Test Drive
Test Run
PD kutak
CeDeteka
WWW vodič
Svet igara



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera