Starbound je igra čiji se autori grohotom smeju u lice ideji ograde, granice i sadržajnih međa. Ovaj 2D beskrajni sandbox mehanički je gotovo istovetan sa popularnom Terrariom, čija je ideja kopanja, craftinga, istraživanja i borbe podignuta na daleko viši, galaktički nivo. Starbound je pre nekoliko meseci izašao iz duge Alpha faze i uronio u ranu betu koju možete probati ako igru pazarite preko Steam early access programa: za 14 evra ili manje ukoliko ste iole iskusniji u kupovini originala za dolare sa popustom, dobićete igru sa potencijalom za dugotrajnu i nadasve kvalitetnu zabavu. Od samog početka, doduše, morate da kopate. Ručni dezintegrator materije je bolesno spor, tako da ćete u prvih pet minuta „sisati” drveće i kamen u cilju kreacije kamenog krampa, uz čiju pomoć su čekićanje tla i potraga za rudom brži i udobniji. Sledeća stavka je drveni workbench, koji vam otvara mogućnost kreacije novih pomagala: krampa s vrhom od bakra, topionice rude i nakovnja, uz čiju pomoć ćete dalje napredovati na tehnološkoj lestvici. Eskalacija procesa kreacije pomagala je veoma postepena i na početku vrlo spora, prvenstveno zbog primitivnih alatki za kopanje i retkosti potrebnih ruda za koje ćete morati da kopate satima: naći dovoljno gvozdene rude za koplje i bakra za oklop činiće vam se kao nemoguća misija. Sve vreme moraćete da mislite i o hrani, koja će se u prvo vreme svoditi na pečeno meso, a u kasnijem toku igre imaćete priliku i da zasadite useve i da žuljevitim rukama žanjete plodove znoja s vaših obrva. Bitan gradivni resurs za kreaciju iole kompleksnijeg hardvera su „pikseli” koje dobijate na dva načina, ispunjavanjem questova i kokanjem mobova iz blizine. Igra pravi razliku u mob dropovima u zavisnosti od načina njegove eliminacije: ako ste ga slistili iz daljine (lukom i strelom, nožem za bacanje, laserskim pištoljem...) zverka će ispustiti „telesni” resurs (meso, kožu...), a ako ga iseckate mačem, laserskim mačem, kopljem ili drugim melee oružjem, dobićete piksele. Ovo obezbeđuje da oba načina borbe ostanu relevantna tokom cele igre i tehnološkog napretka koji bi blisku borbu brzo učinio prevaziđenom. Pored resursa, za pravljenje složenijih sistema biće vam potrebni planovi koje nalazite ili osvajate u borbi s inteligentnijim protivnicima. Ako pročitate šta autori Starbounda planiraju za finalnu verziju igre, saznaćete pravu definiciju megalomanije. Pored neograničenog planetarnog sandbox sadržaja, u igri će biti implementiran i sistem story questova i dugačka kampanja sa specifičnim zapletima za svaku rasu, mogućnost za posetu univerzumima drugih igrača i kooperativni single player, multiplayer okršaji u posebnom delu galaksije... Miodrag KUZMANOVIĆ |
| |||||||||||||||
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |