TEST PLAY<>
112014<><>

Borderlands: The Pre-Sequel!

Nakon uspeha originalnog Borderlandsa „davne” 2009. godine, Gearbox Softwareu bilo je potrebno dobre tri godine da napravi punokrvni nastavak. Sada, dve godine potom, dobijamo novo samostalno poglavlje koje se ne nastavlja na drugi deo, a bogami nije ni delo ljudi iz Gearboxa. Što se tiče hronologije i kontinuiteta priče, Pre-Sequel se oslanja na činjenicu da ste odigrali oba prethodna Borderlandsa. Naime, uvodni sinematik počinje nakon dvojke, ali brzo počinje flešbek na period uglavljen između prve i druge igre, otuda i blago podrugljivo, samosvesno ime ovog naslova.

Finalni rezultat podseća na nekakav mega-DLC za Borderlands 2.

Dalje, za ovu igru odgovorni su dizajneri iz studija 2K Australia koji su, čini se, i sami toliki fanovi serijala da nije bilo mnogo eksperimentisanja sa dobitničkom formulom prethodne iteracije. Za scenario je, srećom, ipak bio zadužen pisac dvojke, Anthony Burch. Finalni rezultat podseća na nekakav mega-DLC za Borderlands 2. Pre-Sequel nije preterano inovativan, ali je i dalje prokleto zabavan. Ako ste fan prethodne igre kome proverena mehanika još uvek nije dojadila – pripremite se za novu turu uživanja u specifičnoj kombinaciji akcije, cell-shaded grafike i iščašenog humora.

Za deo uspeha igre Borderladns 2 svakako je bio odgovoran veoma upečatljivi antagonista, šarmantni psihopata Handsome Jack. Pre-Sequel se indirektno bavi upravo Jackom, prikazujući nam kako je unutar korporacije Hyperion napredovao sa pozicije nižeg programera do nemilosrdnog šefa – u tome ste mu pomogli upravo vi! Nastavljajući praksu ovog serijala, Pre-Sequel pomera bivše likove dostupne igraču na pozicije NPC-a, a pod direktnu kontrolu vam na raspolaganje stavlja četiri (uslovno) nova vault huntera. Na prvom mestu je Athena iz trećeg DLC-a za prvi Borderlands, ona je gladiator, defanzivno orijentisani borac koji vremenom svoj štit pretvara u napadačko oružje. Sledeća dva lika poznata su iz Borderlandsa 2. Tu je lawbringer Nisha, koja će da postane šerif Lynchwooda. Ona je specijalista za borbu sa distance i postaje sve smrtonosnija što duže borba traje. Wilhelm je enforcer koji neprestano pojačava svoju efikasnost novim kibernetskim dodacima, oružjima i borbenim dronovima čime naslućuje transformaciju ka izgledu koji će imati u drugoj igri. Na kraju, tu je otkačena Claptrap jedinica, zvana Fr4gtrap ili podrugljivo the mistake, koja sama za sebe kaže: „imam toliko skilova, mora da sam rog!”. U praksi, „šaranje” kroz tri stabla Claptrapovih veština omogućuje mu specijalizaciju u više smerova – tenk, DPS ili borbeni support. Kao da nije dovoljno primamljiv karakter za većinu igrača, haotičnost Claptrapa izražena je njegovom borbenom veštinom koja vam daje nasumične borbene bonuse praćene apsurdno komičnim efektima.

Ako spadate u igrače koji jednostavno moraju da skakuću u igrama – Pre-Sequel je prava uživancija.

Što se razvoja likova tiče sve je gotovo identično prethodnom delu. Ponovo stičete nivoe i razvijate veštine, a tu su i perkovi koje kupujete za Badass tokene dobijene izvršavanjem achievemenata. Razlika je u tome što sada achievemenata ima nekoliko puta više nego u dvojci, a tokene trošite na negde dvadesetak različitih borbenih karakteristika. Tu su i komadi Moonstonea, ekvivalenta Eridiumu iz Borderlandsa 2 koji ponovo trošite za trajna unapređenja i proširenja inventara, količine municije koju možete da ponesete i slično. Primarna agregacija Moonstoneova će višestruko da vam unapredi igračko iskustvo jer inicijalno, kao i u ranijim igrama, nemate veliku autonomiju i neprestano bacate manje potrebne predmete po patosu. Moonstoneovi se koriste i pri upotrebi Grindera, mašine u koju ubacite tri oružja istog tipa i zauzvrat dobijete jače oružje većeg stepena retkosti. Više Moonstoneova – veća šansa da će novi predmet biti jači.

Najveća inovacija u mehanici proističe iz činjenice da se gro radnje odvija na Pandorinom mesecu Elpisu, u oslabljenoj gravitaciji i bez lako dostupnog kiseonika. Tako dolazimo do novog dodatka u vašem inventaru – „Oz packova” koji, sem što skreću pažnju na činjenicu da je Elpis iz nekog razloga Borderlandsov ekvivalent Australiji, pružaju likovima kiseonik, ali i mogućnost produženog lebdenja. Zaista, ako spadate u igrače koji jednostavno moraju da skakuću u igrama, Pre-Sequel je prava uživancija. Štaviše, dizajneri su se potrudili da iz ovoga izvuku maksimum pa tamanjenje neprijatelja iz vazduha, oružjem ili ateriranjem, nije samo ekstremno zabavno, nego za sobom povlači i nagrade u vidu gomile perkova.

Ovo nije preterano inovativana igra, ali je i dalje prokleto zabavna.

O tome da je na Elpisu gravitacija smanjena vođeno je računa i pri dizajnu nivoa. Pre-Sequel je „najvertikalnija” igra u serijalu i platformsko kretanje je izraženije nego ikada pre, što će možda da odvrati neke igrače. Kad smo već kod kretanja, upravljanje vozilima je i dalje rešeno nezgrapno što u kombinaciji sa platformisanjem dovodi do prevelikog broja bespotrebnih samoubistava (mada i to zna da bude prilično smešno). Uglavnom, pripremite se za solidan broj sunovraćivanja u provalije usled pogrešnih skokova ili nedovoljnog zaletanja uz rampe, bar dok se ne naviknete na specifičnosti komandi i naučite da malo više pazite na okruženje.

Zahtevni igrači koji su očekivali festival inovacije biće sigurno razočarani ovim naslovom. Ipak, ako sebe smatrate hard core fanom Borderlandsa i želite da nakon dve godine čekanja zaronite u potpuno novi kutak ovog specifičnog sveta Pre-Sequel je stigao kao poručen. Nekoliko desetina sati dinamičnih borbi ispresecanih iščašenim humorom u kombinaciji sa neprestanom potragom za boljim komadom oružja apsolutno nisu mala stvar.

Dragan KOSOVAC

 
Alien: Isolation
The Vanishing of Ethan Carter
Middle-Earth: Shadow of Mordor
The Evil Within
FIFA 15
Legend of Grimrock II
F1 2014
NBA 2K15
Borderlands: The Pre-Sequel!
Šta mislite o ovom tekstu?
Sherlock Holmes: Crimes and Punishments
Gauntlet
Dark Souls II: Crown of the Ivory King
Total War: Rome II – Emperor Edition
Stronghold Crusader II
Styx: Master of Shadows

Platforma:
PC, PS3, Xbox360
Potrebno:
dual core procesor na 2,4 GHz, 2 GB RAM, GeForce 8500 GT/Radeon HD 2600, 256 MB VRAM, 13 GB na HD
Poželjno:
quad core procesor na 2,3 GHz, 4 GB RAM, GeForce GTX 560/Radeon 5850, 512 GB VRAM, 20 GB na HD
Veličina:
6 GB download / 1 DVD
Adresa:
borderlandsthegame .com

81
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera