Školski primer za igrački serijal koji je najmanje napredovao za deset i više godina, Stronghold i dalje trupka istom stazom i ne skreće pogled ni za jotu. Može mu se jer je konkurencija među srednjovekovnim RTS naslovima koji dozvoljavaju slojevito i detaljno zidanje zamkova praktično nikakva.Crusader II se zasniva na jednostavnom lancu hrane, seljana i sirovina. |
Prvi Stronghold iz 2001. bio je zaista revolucionaran zbog jedinstvenog sistema modularne gradnje kamenih zidina, koji je i pored trapavog 2D izometrijskog enginea funkcionisao na zadovoljavajuć način. Nastavci su se ređali, spinofovi pojavljivali, ali jedino vidljivo unapređenje beše prelazak na 3D engine koji se desio u jednom trenutku. Stronghold: Crusader II dosledno sledi trend zaziranja od inovacija, ali njegova osnovna verzija makar dolazi s manje bagova nego prethodne. Stronghold: Crusader II smešten je u Svetu zemlju, tokom Trećeg krstaškog pohoda. Igra donosi nekoliko gameplay modova, od kojih ćete, ako ste Stronghold novak, prvo isprobati tutorijal i learning campaign. Ova „kampanja namenjena učenju” predstavlja single-player komponentu igre koja ima nekakvu priču, dok se ostatak single/multi sadržaja svodi isključivo na skirmish protiv AI-ja ili živih protivnika. Gro sadržaja za jednog igrača smešten je u skirmish, podeljen na „skirmish trails” (serija skirmish misija s progresivno jačim protivnicima) i slobodni skirmish čije postavke i broj protivnika kontrolišete sami. Ostaje i multiplayer s partijama koje se hostuju na klijent-računarima. Na žalost, u ovom režimu trenutno online igra toliko malo igrača da je radnim danima jako teško naći partiju. Kao i prethodni Strongholdi, i Crusader II se zasniva na jednostavnom lancu hrane, seljana i sirovina (drvo je najvažnije). Izgradnja zidina, iako je tehnička poenta igre, zapravo je sekundarna jer svega nekoliko misija u single-playeru ima defanzivni karakter. Ako se u skirmishu ili multiplayeru oslanjate na zaštitu zidina, to znači da gubite i da će vam ih protivnik kad-tad probiti i satrti vas (igru gubite kad vam ubiju lorda). Osnova pobede je, dakle, napad, a osnova napada su jedinice i opsadne sprave, tako da gro resursa treba uložiti u proizvodnju oružja i razmišljati samo o ofanzivi. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |