TEST PLAY<>
112014<><>

Styx: Master of Shadows

Ako vam vizuelna estetika igre sa gornjim nazivom deluje neobično poznato i prepoznatljivo, vaše déja vu osjetilo dobro funkcioniše. Styx: Master of Shadows je ničim izazvani prequel prosečnog Of Orcs and Men od pre dve godine, gde je cinično goblinsko spadalo Stiks bio jedan od dva lika kojim ste tada upravljali.

Styx: Master of Shadows je ničim izazvani prequel prosečnog Of Orcs and Men od pre dve godine.

„Ako je Styx: Master of Shadows zapravo poor man’s Thief, a poslednji Thief se i nije proslavio nešto, da li Styx može biti bolja igra?”. Dok filozoraptori koji su očekivali više od poslednje Geretove avanture pokušavaju da odgonetnu ovo pitanje, reći ćemo da Styx ne predstavlja nikakvu revoluciju na šunjalačko-infiltratorskom nebu, ali svakako spada u red igara koje vredi probati, pogotovu ako ste se već zasitili modernih stealth eskapada koje se baziraju na upotrebi nezaobilaznih tehno-gedžeta.

Radnja igre smeštena je u ograničeno okruženje tvrđave Akenaš, kojim dominira misteriozno Drvo Sveta, čijim žilama teče još tajanstveniji nektar pod nazivom Amber. Legenda kaže da Amber sadrži omnipotentne moći neznanog inteziteta, koje samo čekaju da ih se dočepa sledeći zlikovac sa ambicijama ka globalnoj dominaciji. Agenda malenog atentatora-infiltratora Stiksa je da se nekako dokopa Drveta i tajni koje ono krije, i otkrije detalje iz svoje prošlosti (i sudbinu koja ga očekuje), s obzirom na to da i njegovim venama kola manja doza pomenutog nektara.

Glavne zamerke ovoj igri su prevelika generičnost i repetitivnost.

Nožekanja u ruci, mekani tabani za doskoke sa visina i krinka mraka su Stiksovi najbolji saveznici koji će vrat malenog goblina držati podalje od hladnog čelika obližnjih stražara. Doduše, ovome treba dodati i nekoliko veština koje počivaju na upotrebi brzopotrošnog Ambera, koje unose minimalne taktičke elemente u nadmudrivanja sa protivnicima (bez obzira na to da li planirate da ih u potpunosti zaobilazite, slažete na gomilu ili ih eskivirate/odstranjujete u bilo kojoj međukombinaciji ova dva stila). Stiks tako ima sposobnost kratkotrajne nevidljivosti, mogućnost da poziva svog primitivnog klona (koji može da odvlači pažnju, provlači se ispod pojedinih rešetki i povlači poluge), kao i vrlo koristan „Amber-vid”, koji menja kolornu paletu okruženja i jarkim bojama ističe bitne elemente na terenu (protivnike, mesta za skrivanje, metalne elemente za kešanje i pentranje, kao i grafite koji vas usmeravaju ka skrovištima razbacanim po terenu).

Osnova igranja je krajnje jednostavna i relativno kabasta, već viđena nebrojeno puta (i to bolje izvedena), ali uspešno skrpljena u svojoj grubosti, što izaziva solidnu dozu adiktivnosti i želje da se nastavi sa igranjem. Nivoi su osmišljeni u formi ograničenih lavirinata koji su izdašni različitim putanjama za stizanje do cilja, naročito zbog činjenice da se često šire u visinu i dubinu i zahtevaju određeno vreme kako biste se uspešno orijentisali u gomili prolaza, prelaza, budžaka, otvorenih trgova, platformi, balkona, dvorana, kanala i drugih elemenata terena. Odstranjivanje nezgodnih stražara preporučljivo je iz mraka/sa leđa/naskokom iz vazduha, naročito ako igrate na najtežim podešavanjima, kada ne postoji mogućnost otvorenog sukoba sa njima (momentalno će vas pokupiti sa zemlje i poslati 70 i dvema goblinskim devicama). Kada odradite zacrtani tier podmisija, sledi blic poseta glavnom skrovištu u kanalizaciji, gde se mogu popuniti zalihe opreme i naoružanja. Tu se izvršava i kupovina Stiksovih veština koje finansirate poenima osvojenim na nivoima (izvršavanjem glavnih i sporednih objektiva, skupljanjem razbacanih zlatnih tokena, ili obavljanjem posebnih uslova). Pomenute veštine su razvrstane u grupe i linearno se nadokupljuju, nisu baš srećno baždarene i izbalansirane, jer favorizuju ofanzivniji način igranja.

Jednostavan, ali zarazan gameplay sa odličnim kontrolama.

I to je praktično to. Glavna zamerka igri je, bez obzira na zaraznost i jednostavan gameplay, prevelika generičnost i repetitivnost kako po pitanju izgleda nivoa, tako i po pitanju igračevih radnji kojih nema puno i koje se ubitačno ponavljaju. Ono što budete videli u prva dva nivoa će vas praktično, i to bez većih izmena, pratiti do kraja igre, samo uz usložnjene šeme kretanja stražara i kompleksnije dizajnirane nivoe. Ovu monotoniju sporadično prekida sam Stiks svojim ciničnim komentarima, kojih je moglo da bude mnogo više, čemu u prilog ide i utisak da povremene grube psovke ovde netipično dobro funkcionišu u kontekstu okruženja i likova.

Kontrolni mehanizam sa jedne strane odlično funkcioniše (Stiksovo kretanje je brzo i tečno, čak i u čučnju, uz brzo i efiksano odvlačenje protivnika i njihovo odstranjivanje sa terena smeštanjem u plakare, sanduke ili bacanjem preko ivica). Sa druge strane, skakanje je kruto i neprirodno, uz mogućnost kontrolisanja lika dok ste u vazduhu i ponekad neprecizno i neuspelo hvatanje za određene elemente. Slično se odnosi i na AI stražara i ostalih protivnika. S jedne strane, kreću se ustaljenim rutama i ne pokazuju inicijativu da istraže iznenadno odsustvo kolega, dok s druge prilično realno reaguju na neke stvari kako bi vam dodatno zagorčali život (mogu da vas nanjuše kad ste blizu njih bez obzira na to što ste u mrklom mraku, detektuju kretanje u pomrčini bez obzira na to koliko mislite da ste neuočljivi, krstarenje gredama ili drugim uzvišenim elementima ne poništava njihove algoritme detekcije, a pri jačoj svetlosti će vas lako spaziti sa velikih udaljenosti i iz različitih uglova). Detaljno je urađen i sistem uzbunjivanja ukoliko proizvodite minimum buke (doskoci sa većih visina, promene u ritmu kretanja, eliminisanje protivnika čak i kada koristite metodu za prigušivanje krika i slično), a tu je i nekoliko finih dodataka koji takođe počivaju na realnosti (gašenje baklji alarmira obližnje protivnike, koji će ih ponovo upaliti nakon što istraže bilo kakvo sumnjivo komešanje u okruženju).

Aleksandar DINIĆ

 
Alien: Isolation
The Vanishing of Ethan Carter
Middle-Earth: Shadow of Mordor
The Evil Within
FIFA 15
Legend of Grimrock II
F1 2014
NBA 2K15
Borderlands: The Pre-Sequel!
Sherlock Holmes: Crimes and Punishments
Gauntlet
Dark Souls II: Crown of the Ivory King
Total War: Rome II – Emperor Edition
Stronghold Crusader II
Styx: Master of Shadows
Šta mislite o ovom tekstu?

Platforma:
PC, PS4, Xbox One
Potrebno:
Intel Celeron E3200 Dual Core 2.4 GHz/AMD Athlon 64 X2 Dual Core 3600+, 3 GB RAM, NVidia GeForce GTX 560/ATI Radeon HD 5830
Poželjno:
Intel Core 2 Quad Q6600 2.4 GHz/AMD Athlon II X4 620, 4 GB RAM, NVidia GeForce GTX 750 Ti/ATI Radeon R7 260X
Veličina:
8 GB
Adresa:
www .styx -thegame .com

74
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera