Draenor donosi nove teksture i modele karaktera tako da je izgled igre, u kombinaciji sa specifičnim dizajnerskim stilom WoW-a, sada ponovo sasvim solidan. Naravno, ni ovo nije bez potencijalnih problema (za cepidlake). Lica koja ste dali svojim likovima sada jesu detaljnija, ali samim tim i drugačija tako da veoma lako može da se desi da vam se ne svidi fejs-lifting koji su vaši karakteri pretrpeli. Ne možemo da se otmemo utisku da je neko u Blizzardu to uradio namerno sa idejom: „Da vidimo koliko igrača će nakon ovoga da plati za promenu izgleda svog lika?”
Vrhunac negodovanja zaslužuje samo „lansiranje” ekspanzije. Dve godine je prošlo od izlaska Pandarie, a i ovo nije Blizzardov prvi rodeo. Zašto onda višesatni redovi za ulazak na server koji se mere hiljadama nezadovoljnih igrača? U mesecima pre releasea Draenora, Blizzard je ukočio rapidni odliv igrača davanjem svih prethodnih ekspanzija za dž bilo kome ko je kupio vanila WoW. I onda, kad znaju da će broj igrača da bude veći nego što su navikli (opet je iznad 10 miliona) – ponovo redovi, ponovo diskonektovi, ponovo bagovi... Deo izgovora je to da su, upravo za vreme lansiranja Draenora, Blizzardovi serveri bili pod DDOS napadom i da je u okviru saniranja posledica namerno smanjen broj aktivnih populacija na svim serverima. U kombinaciji sa strašnim bagovima sa faziranjem garnizona, nemogućnost da se pokretanje nove ekspanzije izvede glatko nakon deset godina rada je u najmanju ruku blamaža. Sada kad smo završili sa nerdrageom, da se okrenemo svemu onome dobrom kod ove ekspanzije. Tokom godina, Blizzardovci su nas oduševljavali svojom sposobnošću da iskoriste ram WoW-a za sve kompleksnije i zanimljivije pripovedanje. Warlords of Draenor nastavlja tu tradiciju evolucijom sistema viđenih tokom poslednjih nekoliko ekspanzija. Menjanje perspektive likova, aktivni flashbackovi umesto pukog prepričavanja, intenzivna upotreba faziranja okoline kako bi se ona menjala u skladu sa pričom i mnogo kvalitetnih in-game sinematika tokom kulminacija bitnih „chain” questova. Mali kamen spoticanja može da predstavlja zamršena priča koja igrača vodi ne samo kroz prostor i vreme nego u paralelnu dimenziju. Naime, sve što se desilo pre u loreu WoW-a – i dalje se desilo, opustošeni Outland i dalje postoji. Iako njihove vođe imaju ista lica i imena, Gvozdena horda, protivnici u ovoj ekspanziji, nisu oni isti orci koji su pre više decenija napali Azeroth kroz prvi Dark Portal. Paradoks u pripovedanju izbegnut je idejom da ova realna opasnost stiže iz alternativne stvarnosti. Što pre se pomirite sa tim konceptom biće vam prijatnije da uživate u samoj igri.
Glavna promena u igri – vaš garnizon – blisko je povezan sa pripovedanjem. Warlords of Draenor stavlja vašeg lika u centar priče i više vas ne tretira kao samo jednog od mnogih avanturista u novim zonama. U okviru ekspedicija koje obe frakcije šalju na Draenor, vaš lik je vođa vojnih snaga koji se bori rame uz rame sa Thrallom i Khadgarom. Vi upravljate glavnom bazom operacija kao i ispostavama u svim zonama koje posećujete. U okviru baze pravite građevine koje vam daju nove borbene, ekonomske, ali i kozmetičke bonuse i mogućnosti. Na žalost, pored sveg unapređivanja broj građevina na maksimalnom nivou je limitiran pa će i vaš garnizon morati da ima „spec” koji odgovara vašem stilu igranja. Sam Draenor je ogroman! Oko pet puta veći nego Outland, a deluje još prostraniji usled činjenice da, kao u vanili, u Draenoru za sada nema letenja. Tokom avantura regrutujete i pratioce koji postaju stalni deo vašeg garnizona i koje možete da šaljete u misije koje vam donose resurse, predmete ili iskustvo, a mogu i fizički da vas prate i bore se uz vas „na terenu”. To pospešuje već odličnu atmosferu, budući da na ovaj način NPC likovi sa kojima ste radili kvestove neće ostati zaboravljeni u nekoj tamo zoni nego postaju trajni deo vašeg igračkog iskustva. Warlords of Draenor je vrhunska zabava i sami možete da birate da li ćete da mu pristupite na ultracasual ili hyper hardcore način. Stari prijatelji su ponovo online, priče su fantastične, predmeti, iskustvo i reputacija pljušte sa svih strana, garnizon je (kada ne baguje) veoma interesantan, chat kanali su i dalje neponovljiva kombinacija genijalnog i iritantnog, a novi Nagrand je još lepši nego što je stari ikada bio – milina! Dragan KOSOVAC | ||||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |