TEST PLAY<>
122014<><>

Buzz Aldrin’s Space Program Manager

S obzirom na to da su kompjuterske igre tokom svoje relativno kratke istorije pokrivale najrazličitije teme i žanrove, pomalo čudi činjenica da igara koje obrađuju stvaran svemirski program jedne nacije ili unije država u relativno mirnodopskim uslovima ima toliko da jedva mogu da se nabroje na prste jedne ruke. Jedine igre koje su se bavile ovom problematikom pojavile su se pre dvadeset godina – Buzz Aldrin’s Race Into Space i Space Simulator koji je potpisao Microsoft. Dok je delo kompanije iz Redmonda entuzijastima ostalo u lepom sećanju, igra koja nosi ime Baza Oldrina brzo je pala u zaborav, pa je nejasno zašto bi se studio Slitherine prihvatio posla na izradi svojevrsnog nastavka čiji je razvoj, usput, započet pre sedam godina. Ispostavilo se da se u periodu od 1993. do 2014. godine malo toga promenilo...

Igra vas stavlja u ulogu rukovodioca svemirskim programom Amerike, Sovjetskog saveza ili fiktivne GSA.

Space Program Manager smešta igrača u ulogu rukovodioca svemirskim programom jedne od tri ponuđene strane: Amerika ili Sovjetski savez i fiktivna GSA, globalna organizacija koja kombinuje poznate agencije kao što su NASA i ESA. Dok američka i ruska kampanja počinju 1955. godine i odvijaju se tokom Hladnog rata sa slanjem ljudske posade na Mesec kao krajnjim ciljem, GSA kampanja se time ne završava već dozvoljava dalje istraživanje kosmosa. Bez obzira što igra nosi ime Baza Oldrina i američka kampanja se nameće kao podrazumevani izbor, svaki pravi čitalac „Sveta kompjutera” pre će se opredeliti za Gagarina i drugove.

Glavni ekran preko kojeg se pristupa svim funkcijama igre predstavljen je grafičkim prikazom vašeg svemirskog kompleksa i na njemu su smeštena različita naučno-istraživačka postrojenja, od glavnog štaba do kontrolnog centra. Pošto ova postrojenja ne mogu da rade sama od sebe, potrebno je regrutovati adekvatnu ljudsku snagu u vidu naučnika, astronauta, kontrolora i drugih. Pri tome posebno treba obratiti pažnju na njihove godine starosti, vrednosti pojedinačnih skillova i zapošljavati ih u skladu sa potrebama radnog mesta. Nakon što unajmite dovoljan broj radnika nećete moći da ih momentalno pošaljete na specifične radne zadatke, već prvo moraju da prođu kroz kraći period obuke. Radnicima takođe regulišete plate koje direktno utiču na njihov moral i efikasnost na radnom mestu (igra očigledno nije pravljena za naše tržište). Nakon što su zaposleni spremni za rad, sledeća stavka na dnevnom redu svakog šefa upravnog odbora svemirskog centra nije trošenje budžeta na roštilj i rakiju, već pokretanje konkretnih svemirskih programa. Ovaj deo igre dodatno je usložnjen jer, na primer, izgradnja satelita sama po sebi nije dovoljna, već je potrebno dizajnirati i raketu koja će da ga ponese u orbitu. Na kraju svake sezone prikazuju se kratke vesti koje obaveštavaju o napretku tekućih projekata, kako vaših tako i suparničkih, kao i o nasumičnim događajima koji mogu da imaju pozitivne ili negativne posledice.

Istraživačko uzbuđenje koje bi logično moralo da proistekne iz same tematike zamenjeno je suvom birokratijom.

Svako ko se vođen znatiželjom upusti u igranje ovog naslova, već na samom početku naleteće na zid konfuzije, jer deluje kao da Space Program Manager očekuje da svi imamo adekvatno predznanje. Verujemo da stvaran posao upravljanja svemirskim programom nije bio ni malo lak, ali autori ove igre baš i nisu morali toliko da idu u sitna crevca jer ostaje utisak da je za sve što želite da uradite u igri potreban „peti primerak”. Bez obzira što tvrde kako čitanje propratnog uputstva na „samo” 88 strana nije potrebno da bi se igra uspešno privela kraju, to ne samo da nije tačno, nego je i obavljanje najosnovnijih funkcija nemoguće bez konsultacije priručnika koji, inače, nije implementiran u igru nego dolazi kao poseban PDF fajl. Interfejs je izveden kriminalno loše i uzročno-posledične veze između različith ekrana nikada ne bivaju sasvim jasne. Čak i ako jednom naučite iza koje opcije se krije određena funkcija, da biste do nje došli morate da prođete kroz niz suvišnih ekrana ne biste li je otkopali. Ono na šta smo odavno navikli, tooltip koji objašnjava funkciju mnogobrojnih ikona, ne postoji. Istina, u okviru samog raketnog programa postoji savetnik, ali su njegove primedbe neupotrebljive jer ih prezentuje u veoma opštim crtama.

Jednom kada (ako?) sve podesite kako treba, veći deo ostatka igre svodi se na besomučno kliktanje na dugme za kraj poteza sve dok reliability svih mehaničkih komponenti određenog projekta ne dostigne zadovoljavajući nivo (iznad 90%). Monotoniju jedino razbija mission control segment koji se otvara nakon što uspešno aktivirate projekat i preko njega u pseudo-realnom vremenu posmatrate sve korake aktivne misije, od lansiranja do konačnog cilja. Ti trenuci, iako kratko traju, jedini su kada ćete imati utisak da ste deo nečega što bar deklarativno za premisu ima istraživanje bližeg i daljeg svemira. Tehnička realizacija je na nivou pretka iz devedesetih, što podrazumeva statične ekrane sa par fotki istorijskih ličnosti tu i tamo, a takav je i nazovi-multiplejer mod u vidu arhaičnog PBEM (play by e-mail) sistema.

Igra na momente deluje kao tekstualni fiskalni izveštaj.

Pomenuti MS Space Simulator takođe je bio kompleksan naslov, ali je za uloženi trud i vreme kao nagradu nudio verodostojno istraživanje svemirskog prostranstva, a ne tekstualni fiskalni izveštaj. Čak i ako zanemarimo činjenicu da su se malo zaneli sa cenom koja je, po slobodnoj proceni, najmanje pet puta iznad realne, autori Space Program Managera zaslužuju preki pogled jer su uspeli da jednu izuzetno zanimljivu temu koja nije često obrađivana u kompjuterskim igrama pretvore u fabriku zevanja i dosade. Istraživačko uzbuđenje koje bi logično moralo da proistekne iz same tematike zamenjeno je suvom birokratijom, upravljanjem resursima i simulacijom kadrovske službe. Pošto je Microsoft od „svemirskih” simulatora odavno digao ruke, jedino nam ostaje nada da će jednog dana ovu temu obraditi neki studio kompetentniji od Slitherinea (Firaxis se nameće kao prvi izbor).

Jan ČMELIK

 
Call of Duty: Advanced Warfare
Sid Meier’s Civilization: Beyond Earth
Far Cry 4
Football Manager 2015
Lords of the Fallen
Assassin’s Creed Unity
The Binding of Isaac: Rebirth
Jagged Alliance: Flashback
Falling Skies: The Game
Duck Dynasty
Skylanders: Trap Team
The Legend of Korra
Pro Evolution Soccer 2015
World of Warcraft: Warlords of Draenor
Dreamfall Chapters: The Longest Journey – Book One: Reborn
Buzz Aldrin’s Space Program Manager
Šta mislite o ovom tekstu?
Majestic Nights: Chapter 1 – Covert Genesis
A Bird Story
Flockers
A Golden Wake
LEGO Batman 3:Beyond Gotham
This War of Mine
Gabriel Knight: Sins of the Fathers - 20th Anniversary Edition
Valkyria Chronicles

Platforma:
PC
Potrebno:
dual core procesor, 2 GB RAM
Poželjno:
quad core procesor, 4 GB RAM
Veličina:
2,5 GB
Adresa:
slitherine .com /games /BA _SPM _Pc

51
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera