TEST PLAY<>
012015<><>

Game of Thrones: Episode 1 – Iron from Ice

Kolaboracija televizijskog magnata HBO i Telltale Gamesa, kada je u pitanju nova obrada popularne televizijske sage čiju petu sezonu nestrpljivo iščekujemo na proleće 2015. godine, najlakše može da se opiše engleskom sintagmom „a match made in Heaven”. Kapitalno literarno delo koje i sâmo često zaobilazi velike epske momente i više se koncentriše na odnose između likova i poznati koncept nedinamičnih igara gde je fokus upravo na donošenju različitih odluka tokom dijaloga, iznedrili su ovih dana prvu od šest predviđenih epizoda.

Obrada popularne televizijske sage u prepoznatljivom stilu Telltale Gamesa.

Radnja prve epizode smeštena je u aftermath famozne Crvene Svadbe u tvrđavi prevrtljivog Valdera Freja, i pokriva iskušenja severnjačke kuće Forester u predvečerje pada Severa pod jezive barjake Rusa Boltona i njegovog kopileta, veseljaka Remzija. Kuća Forester je ovlaš spomenuta u poslednjoj knjizi i predstavlja dobar izbor koji ne remeti već uspostavljene odnose i događaje iz celokupne sage. Foresteri su nadaleko poznati po eksploataciji kvalitetne drvne građe iz obližnje Gvozdenšume, što ih, u vihoru Rata pet kraljeva, čini važnom strateškom i interesnom tačkom na koju će oko baciti kako obližnja suparnička kuća tako i novi lord Severa, koji u slobodno vreme (a i u svakoj drugoj prilici), najviše voli da guli kožu sa svojih žrtava dok su još žive.

Kako nesreća nikada ne dolazi sama, Forestere ovi burni događaji zatiču u potpunom rasulu, obezglavljene bez gospodara i prvorođenog sina koji će nastradati u prologu igre, sa sledećim naslednikom u lozi koji se nalazi prognan negde u bespućima Esosa. Zbog svega ovoga, na nejaka pleća mlađanog Itana trećerođenog pada teško breme prevremene vladavine. Situaciji dodatno odmažu i oprečni stavovi njegovih bliskih savetnika koji nadolazećoj krizi pokušavaju da se suprotstave diplomatskim egzibicijama, odnosno pokazivanjem zuba i preventivnim vojnim intervencijama dok ne bude kasno.

Kvalitet scenarija i dijaloga je na visokom nivou, u potpunosti u duhu Martinovih knjiga.

Narativni deo igre odrađen je u čestom izmeštanju i vođenju različitih likova, pri čemu ćete sporadično dolaziti u kontakt i sa poznatim licima iz serije/knjiga. Tako vas u prvoj epizodi očekuje susret sa Mardžeri Tajrel, audijencija u kojoj ćete pokušati da udovoljite Sersei, kraći razgovor sa Tirionom i opasna igra pokornosti i prkosa sa Remzijem prilikom njegove posete Ironrathu, sedištu kuće Forestera. Sistem odluka i posledica, na koji su autori toliko ponosni, prisutan je i sada, i odnosi se na nekoliko bitnijih odluka, čije će posledice jače odjeknuti i uticati na neke događaje ili odnose između likova u kasnijim epizodama. Ovo ne znači da se epizoda ne odvija određenim i definisanim tokom, bez obzira na vaše inpute (većina važnijih događaja su fiksni i ne može se uticati na njihov ishod), uz potenciranje igračkih odluka na globalnom nivou, i zanimljivom psihološkom profilisanju celokupne igračke zajednice u tom smislu.

Kvalitet scenarija i dijaloga je na visokom nivou, u potpunosti u duhu Martinovih knjiga (na igri je sarađivao i Taj Kori Frenk, debeljkov lični asistent), mada insistiranje na foresterskim idealima čojstva i junaštva zna često da zamara, naročito u kontekstu sveta koji počiva na surovoj realnosti i interesima. Sa druge strane, kada god su „junaci” dijaloga neki od dežurnih zloća (ili Tirion), igra naglo dobija na poletu i drži pažnju, zahtevajući od igrača pažljivo praćenje i odabir ponuđenih opcija, bez obzira na to što će ishod u završnici često biti nepromenjen (sa scenarističke strane svakako treba pohvaliti i to što perspektiva pomenutih negativaca često ima smisla i deluje logično, što je i poznata odlika literarnog predloška). Napomenimo da dramatični i šok momenti takođe nisu izostali, i dobro će prodrmati čak i igrače koji su navikli na dinamiku između likova u seriji. Simptomatična činjenica je i to što ćete tokom igranja moći da pokupite nekoliko usputnih predmeta, ali bez situacija u kojima ćete ih upotrebiti (osim u jednom, automatizovanom slučaju), što će se verovatno odraziti u budućim epizodama.

Profesionalna glasovna gluma je na vrhu zadatka i uključuje same glumce iz TV serije.

Nekoliko ne baš sitnih zamerki standardno kvari uživanje u igri, i čudo da još nije došlo do njihovog peglanja putem zakrpe. Okidanje checkpointa je previše retko, što podrazumeva zamorne naknadne prolaske kroz dijaloge i sinematike, a skopčano sa ovim je i neshvatljivo odsustvo opcije za prekidanje ili ubrzavanje već odgledanih deonica i trenutnog skoka na dijaloge. Ovo na stranu, naročito živcira i ograničeno vreme za odabir rečenica tokom razgovora, jer često nastaje tesnac kada ne stignete ni da pročitate sagovornikove reči, a već se uveliko zahteva da odreagujete na njih (so na ranu u ovom delu je i previše osetljivo biranje opcija mišem, što može da rezultira neželjenim odlukama). Nepotrebne quick time sekvence i nekoliko rudimentarnih i banalnih radnji se podrazumevaju, i valjda su tu da razbiju neizbežnu monotoniju koja se javlja.

Poznate ograničenosti grafičkog prikaza od ranije vešto su zamaskirane uspelim pastelnim i akvarel tonovima, što dobro paše uz mračnu atmosferu. Pošto se igra vizuelno u potpunosti oslanja na seriju (tu je čak i prepoznatljiva uvodna špica), važniji sporedni likovi su verno preneti i u svojoj interaktivnoj formi, mada deluju nekako čudno zbog ograničenja enginea (Tirion još i nekako, ali se ovo pre svega odnosi na vanzemaljski izgled ledi Mardžeri, najviše zbog neuobičajene lepote same glumice Natali Dormer). Glasovna gluma je izvedena profesionalno i na vrhu je zadatka (uključujući i same glumce iz serije koji su angažovani), smenjivanja dijaloga, upadanja u reč i ostalo je odrađeno maksimalno realistično (bez praznog hoda i neprirodnih pauza), a ne treba ni spominjati odličnu muziku u stilu serije ili direktno preuzetu sa malih ekrana – eh, te „Kastamirske kiše”...

Aleksandar DINIĆ

 
Dragon Age: Inquisition
The Witcher Adventure Game
Never Alone (Kisima Innitchuna)
Escape Dead Island
Game of Thrones: Episode 1 – Iron from Ice
Šta mislite o ovom tekstu?
Warmachine Tactics
The Talos Principle
Tales from the Borderlands: Episode 1 – Zer0 Sum
Company of Heroes 2: Ardennes Assault
Dead State
Lara Croft and the Temple of Osiris
The Crew
Death Skid Marks
Warhammer 40K: Armageddon
Cannon Brawl
Randal’s Monday
Qora
Outland
The Golf Club
Fable Anniversary

Platforma:
PC, PS4, Xbox One, Xbox 360, OS X, iOS, Android
Potrebno:
Intel Pentium 4 2,0 GHz/AMD Athlon XP 1700+, 3 GB RAM, Nvidia GeForce 205/ATI Radeon HD 4650
Poželjno:
Intel Core 2 Duo E4600 2,4 GHz/AMD 5050e Dual Core, 3 GB RAM, Nvidia GeForce GT 130/ATI Radeon HD 4650
Veličina:
1,6 GB
Adresa:
www .telltalegames .com /gameofthrones /

80
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera