TEST PLAY<>
022015<><>

Warhammer Quest

Sveopšta poplava Warhammer igara na PC-ju, konzolama i mobilnim uređajima ovaj moćni tabletop fenomen čini licenciranijim od Diznija, što je krunski dokaz da igrači više vole Korna i Nurgla od Šilje i Horacija.

Warhammer Quest je nelinearni 2D taktički RPG posmatran iz ptičje perspektive.

Warhammer Quest je digitalna obrada istoimene podvrste analognog Warhammera zasnovanog na dungeon crawlingu u stilu drugih tabletop franšiza (Dungeons & Dragons, recimo). Igra je debitovala na iOS platformi, da bi pre nekog vremena bila portovana i na PC i Mac računare. U prevodu se nije izgubilo ništa, ali percepcija i očekivanja „rase gospodara” ipak su drugačiji od onih koje imaju mobilni veseljaci. Ono što se smatralo punom kapom kvaliteta na iPadu, na velikom ekranu nije zadržalo kompletan seksipil.

Warhammer Quest je nelinearni 2D taktički RPG posmatran iz ptičje perspektive, zasnovan na proceduralno generisanim tamnicama, siromašan loreom, monoton na duže, ali potencijalno zarazan na kratke i srednje igračke staze. Vodeći četvoročlanu družinu plaćenika, tabanaćete imperijalnim pokrajinama, obilaziti sela i gradove i rešavati probleme lokalnog stanovništva sa snagama Haosa. Story questovi lagano otključavaju jedan po jedan segment relativno velike mape, a opcionalni questovi, najčešće sa robnom ili novčanom nagradom, postoje radi namicanja potrebnih nivoa za napredovanje. Za normalno igranje biće vam potreban relativno intenzivan grind, što nije tragedija jer je akcija, to jest taktika, izvedena sasvim solidno.

Ono što se smatralo punom kapom kvaliteta na iPadu, na velikom ekranu nije zadržalo kompletan seksepil.

Sela, gradovi, logistika s opremom, napicima i skrolovima čine minorni procenat igre – 99% vremena u igri provešćete u nekom nasumično kreiranom dungeonu makljajući se s orcima, skavenima, zombijima, nekromanserima, vampirima, paucima i drugom smrtonosnom menažerijom. Podrazumevana postavka družine svodi se na dva melee heroja (marauder i ironbreaker), jednog strelca i jednog maga. Svaka klasa evoluira na svoj način, dobijajući nove udarce, spellove i specijalke sa svakim svežim „dingom”. U svakom potezu vaši i protivnički fajteri mogu da se kreću, napadaju ili aktiviraju neku potrošnu ili trajnu specijalku, i tako dok ne očistite prostoriju ili ne izgubite kompletnu ekipu i učitate raniju poziciju. Potezni mehanizam egzistira čak i kada protivnika nema u blizini, što pomalo usporava igru.

Svaki dungeon se sastoji od linearnog niza prostorija s jednim ili nijednim račvanjem i bez izuzetka se smatra kompletiranim kada dođete do poslednje sobe i ubijete imenovanog moba, mini ili maksi bosa. Ova jednoobraznost može početi da vas iritira nakon nekog vremena, mada friškosti iskustva doprinose progresivno jači oponenti i nove opcije koje vaši likovi dobijaju levelovanjem. Dinamici i tenziji dodatno doprinosi nasumično materijalizovanje mobova u sobama koje ste već očistili, a igra će vas nekada častiti i spawnom usred bitke koja je u toku. Ovo ima potencijal da vam zabiberi situaciju koju ste imali pod kontrolom i da praktično dobijenu bitku očas pretvori u poraz. Recimo, jednom mi se desilo da mi masno nabudžen party na samom kraju dungeona, bukvalno jedan zamah sabljom daleko od pobede, sliste dva nasumična spawna paukova koji su mrežnim napadima stunlockovali svu četvoricu heroja. Jednostavno, tokom sedam poteza samo sam kliktao na end turn, čekajući da se moja ekipa odglavi, ali se nije odglavila... Nepredvidljivost koja je istovremeno sjajna i iritirajuća, zar ne?

Iritantan element igre su IAP (in app purchase) momenti koji su ostali netaknuti u odnosu na mobilnu verziju.

Pored lakog i normalnog moda, igra se može igrati i u hard-core režimu u kojem svaki heroj ima šansu da trajno zagine. Za igru u čije story misije treba uložiti preko 30 sati ovo je potpuno sumanuta ideja koja se ne preporučuje osim ako niste teški mazohista.

Blago iritantan element igre su IAP (in app purchase) momenti koji su ostali netaknuti u odnosu na mobilnu verziju. Osnovna verzija igre koja košta 15 evra donosi četiri osnovna heroja i tri igračke zone. Ostali heroji, kao i dungeon tilesetovi sa undead protivnicima, najbolje legendarno oružje i drugi opcionalni paketići kupuju se pravim novcem, bez mogućnosti da ih zaradite normalnim igranjem. Igra na fino perfidan način dozira veliku količinu klasno specifičnog loota koji ne možete da iskoristite ako nemate odgovarajuću klasu heroja – kada vam ispadne fantastična kubura koju može da koristi samo witch hunter, možete da je prodate kod vendora ili da se izbekeljite za 2,69 evra koliko košta taj heroj u in-game prodavnici. Legendarno oružje za svaku klasu, koje drastično olakšava prvih nekoliko sati avanturisanja, takođe može da se kupi za 0,9 evra po komadu. Mislim, čak i ako ga ne kupite, na obodu svesti će vas stalno peckati činjenica da tako nešto postoji i da je nadohvat ruke... PC igrači, taj slobodoljubiv, ponosni soj, ne vole takvo fufarsko doziranje opcija.

I pored problema s IAP-om i opšte repetitivnosti gempleja, tri dana nisam mogao da se odvojim od Warhammer Questa. Kao omađijan sam piljio u ekran i odrađivao dandžn za dandžnom sve dok redakcijske kolege nisu počele da pokazuju na sat i skakuću oko mog stola. „Vreme je da se završava broj, ese, bataljuj to dva de štatijaznam Wyrmhammer!” Nekoliko krikova i jedno truplo (u SK majici) kasnije, stavio sam tačku na igru. Zbogom Warhammeru, do sledećeg Warhammera...

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Elite: Dangerous
Ziggurat
Resident Evil HD Remaster
Outcast 1.1
Warhammer Quest
Šta mislite o ovom tekstu?
Assetto Corsa
Karmaflow: The Rock Opera Videogame; Act 1
It’s A Wipe!
Sentinels of the Multiverse
McDROID
Metrocide
Tengami

Platforma:
PC (Windows + Linux), Mac, iOS
Potrebno:
Intel Core2Duo ili ekvivalent, 1 GB RAM, GeForce 7600 GTS
Poželjno:
Intel Core2Quad ili ekvivalent, 2 GB RAM, GeForce 8800 GTS
Veličina:
700 MB
Adresa:
rodeogames .co .uk /warhammer -quest

63
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera