Posle toliko godina, konačno jedan pošten SimCity! Heh, skoro da je tako, jer čak i ovaj mobilni, super jednostavni free2play timesink baziran na čekanju ili plaćanju koje skraćuje čekanje ima više šmeka i igriviji je od „velikog” SimCitya iz 2013. godine, tog gadnog fijaska koji je nepovratno zamutio vodu sa Maxisovog izvora.SimCity BuildIt je igra namenjena zadovoljavanju internog hrčka koji čuči u grudima ljudi koji ne vole nasilne igre. Ovde nema rušenja osim u kontekstu prostornog planiranja, nema uzbuđenja osim onog koje donosi dobro projektovana kanalizacija, nema mrtvih, osim ako ne računate vaše sive ćelije, uspavane i nikad probuđene usled tridsetominutnog čekanja da se proizvedu daske i ekseri potrebni za apgrejd stambenog naselja. Istini za volju, u odnosu na druge freemium igre, SimCity BuildIt je mnogo udobniji za igranje jer su intervali čekanja najčešće polusatni. Vidi se da je Electronic Arts naučio lekciju posle PR kataklizme koju mu je doneo mobilni Dungeon Keeper i njegovi tajmeri od nedelju dana. Gotovo kompletan gameplay baziran je na logističkim lancima od kojih zavisi izgradnja i nadograđivanje stambenih naselja i infrastrukture. Stambene zgrade zahtevaju metal, daske, eksere i druge resurse čija proizvodnja traži vreme, a industrija i servisi investiciju „simoleona” koje ubirate od poreza (koji zavisi od broja građana i njihovog zadovoljstva) i zarađujete svakom nadogradnjom stambenih blokova. Pored lanaca resursa, u igri morate da vodite računa i o komunalnim lancima, jer samo građani koji imaju vodu, struju, kanalizaciju, koji su bezbedni od požara i kriminala, imaju pristup parkovima i sportskim centrima ostaju u vašem gradu i plaćaju porez.SimCity BuildIt izgleda ozbiljno dobro, usudio bih se reći, sasvim uporedivo sa svojom budžetnom verzijom sa PC-a. Najimpresivniji element je vizuelna „nasumičnost” grada, jer stambene zgrade ne predstavljaju nizove jednoobraznih blokova, već svaka donosi svoje jedinstveno arhitektonsko rešenje. Ovo je definitivno najlepša upravljačka simulacija na mobilnim platformama, koja zahteva srazmerno masan tablet/telefon, pogotovo kada grad naraste na 50.000+ stanovnika. Ako imate malo strpljenja, može se fino igrati bez da potrošite i groš, što je za naše podneblje osnovni sistemski zahtev. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |