Predstavljamo: SunGard
Dobra radna atmosfera, česta razmena kadrova između kancelarija širom sveta i prilika za napredovanje neki od su od razloga iz kojih 90 odsto zaposlenih smatra SunGard idealnim mestom za rad Lokalna priča o SunGardu počinje s Darkom i Nemanjom Petrovićem koji su u junu 2003. godine, nakon nekoliko godina rada u američkom predstavništvu, osnovali kompaniju na domaćem tlu. Pokretačka ideja bila je zasnovana na ubeđenju da Srbija ima kvalitetan IT kadar i da postoji mogućnost da softver koji nudi rešenja za finansijske institucije razvijaju i naši inženjeri. Tako je SunGard Srbija postao kćerka-firma kompanije koja danas broji više od 17.000 zaposlenih u preko 70 zemalja sveta. Budući da je kancelarija u Beogradu strateški razvojni centar korporacije, među zaposlenima preovladavaju programeri, ali pored njih kadrove popunjavaju i biznis analitičari i testeri. Radna atmosfera Kontinuirani i prognozirani rast u oblasti ljudskih resursa doveo je do proširivanja prostorija na dodatni sprat. Radni prostor je otvorenog tipa (open space), tako da je omogućena konstantna interakcija između timova, a svakom pojedincu obezbeđen je najsavremeniji hardver i tehnologije za rad. Prepoznatljivo obeležje svakog programerskog kutka – soba za odmor, koju SunGardovci nazivaju „Happy room” – pomaže da se zaposleni relaksiraju u pauzama od posla, dok u kompanijskoj biblioteci imaju priliku da uposle radoznalost i nadograde postojeća teoretska znanja. Ono što je svakom članu kolektiva možda najbitnije jeste radna atmosfera koja je ovde više prijateljska nego zvanična. Radno vreme je fleksibilno, a postoji i mogućnost obavljanja dnevnih zadataka od kuće jednom mesečno. Osim našeg utiska, pozitivna i kolegijalna atmosfera ima i zvaničnu potvrdu. Prema nezavisnim i anonimnim anketama koje sprovodi globalna agencija za istraživanje zadovoljstva zaposlenih, preko 90 odsto njih ocenjuju uslove i način rada, beneficije, kompenzaciju, međuljudske odnose i razvojne mogućnosti u okviru kompanije kao odlične. Prema rečima Ane Nikolić, to je duplo veće zadovoljstvo zaposlenih u odnosu na prosek. Pored rada u lokanom predstavništvu, postoji konstantna razmena kadrova između kancelarija u SAD, Singapuru, Švajcarskoj, Luksemburgu i na Tajlandu. Zaposleni su u mogućnosti da na tim lokacijama borave i po nekoliko meseci. Od prakse do posla, od juniora do seniora „U tom trenutku to je bila jedna od retkih kompanija koja je pružala mogućnost studentima da počnu bez iskustva. Ideja je bila da radite pola radnog vremena i imate mentora koji vas upućuje ne samo u softverske stvari već i u domenske. Zahvaljujući četvoročasovnom radu, mogao sam i da završim fakultet, što je vrlo važno. Dakle, nije ideja samo da radiš, već da uz rad napreduješ i na ličnom planu.” Kada je završio praksu, Milorad je počeo kao junior, da bi posle nešto više od godinu dana stigao do „mid” pozicije, a zatim bio unapređen u seniora. „Razvoj i napredak zavise od pojedinca, u svakom trenutku je prepoznat moj rad i trud. Dobijao sam da radim nove stvari, na novim tehnologijama, različitim proizvodima i tako je krenulo. Pored toga, imali smo plaćene i online kurseve, kao i interno prenošenje iskustava. Komunikacija među timovima i ljudima u timu je dobra, transfer znanja je ogroman i to je vrlo bitno.” Pre prijema na praksu postoji proces selekcije gde se traže ljudi koji imaju osnovna znanja, ali i ličnosti koje su timski igrači, žele da uče, usavršavaju se i koje su voljne da stečena teorijska znanja primene u praksi. Ana navodi: „Naš cilj je u prošlosti bio, a i ubuduće će biti, da one studente koji osete kako je raditi u SunGardu i koji odluče da smo mi pravi poslodavac za njih, zadržimo kao juniore. Ako tim u kojem imaju praksu nema otvorenu poziciju, nalazimo način da ih prebacimo u neki drugi tim koji ima upražnjeno mesto.” Mogućnosti za napredovanje Zanimljiva činjenica koja umnogome ilustruje zadovoljstvo zaposlenih jeste to što prvobitni tim inženjera, koji je u kompaniju došao odmah po njenom osnivanju, još uvek tu radi. Razlog leži u činjenici što, pored dobrih uslova rada, postoji utvrđeni sistem evaluacije zaposlenih i njihovog napredovanja. „Svake godine imamo ocenjivanje učinka zaposlenih, samim tim svake godine zaposleni imaju mogućnost da budu unapređeni. Na početku godine se utvrđuju ciljevi, a u finalnom ocenjivanju učestvuju i zaposleni i vođa tima. Ispunjavanje tih ciljeva donosi povišice i bonuse”, dodaje Ana. U SunGardu kažu da je zabluda verovati da je proces usavršavanja rezervisan samo za juniorski i „mid” nivo. Pojedinci koji su dostigli visok nivo znanja u jednoj oblasti imaju priliku da menjanju timove i tehnologije na kojima rade. „Niko nije obučen odmah. Kad dobijemo seniora, i on ovde mora da prođe neki proces prilagođavanja. Ja sam počeo kao viši programer softvera i za tri godine znatno napredovao”, počinje priču Željko Tešić, trenutno zaposlen na poziciji višeg tehničkog arhitekte i višeg menadžera softvera. „U SunGard sam došao sa pozicije CTO-a (Chief Technology Officer) te sam imao dosta iskustva. Međutim, ovde sam naučio mnogo novih stvari, i metodološki, i tehnološki, i domenski, i shodno tome sam napredovao. Kod nas se dosta radi na tome da se pomaže drugima kako bi se usavršavali, tako da je SunGard s te strane jedno izuzetno okruženje.” Stalna potreba za novim kadrom Povećan obim poslovanja koji iziskuje konstantnu potrebu za novim kadrom doveo je do toga da SunGard ima stalno otvorene pozicije koje oglašava na kompanijskom sajtu, LinkedInu i Infostudu. Postoji i sistem preporuke, koji se po rečima ljudi iz SunGarda ispostavio kao odličan mehanizam, ali ona ne utiče na proces selekcije. U zavisnosti od vrste pozicije, broj prijava varira, ali je interesovanje veliko. „Mislim da je SunGard pre svega kvalitet. Sve kompanije koje rade u ovoj oblasti do sada su pokazale da mogu da obezbede kvalitetne ljude i da se posao može raditi na izuzetan način. Međutim, time što smo pokazali izazvali smo dodatni talas potražnje gde se konstantno iziskuje da razvijamo nove tehnologije, oformimo nove timove... Kompanija raste i to je praksa koja se ustalila već nekoliko godina unazad”, zaključuje Željko Tešić. Proces selekcije kandidata je različit za svaku poziciju, a svi prolaze kroz nekoliko krugova – tehnički intervju, intervju sa menadžerom tima i intervju sa HR-om – od kojih je svaki zaseban i eliminacioni. Uspeh lokalne SunGard kancelarije ilustruje deset softverskih rešenja koja su razvijena u Srbiji, a koja se implementiraju širom sveta. Pored postojećih, kompanija čiji su klijenti HSBC, JPMorgan, Goldman Sachs, Bank of America i drugi ima u planu i niz drugih projekata za čiju su realizaciju, kako kažu, mladi talenti uvek dobrodošli. Jelena SLOVIĆ |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Home / Novi broj | Arhiva • Opšte teme | Internet | Test drive | Test run | PD kutak | CeDeteka | WWW vodič • Svet igara Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |