TEST PLAY<>
042015<><>

Resident Evil: Revelations 2, Episodes 1, 2, 3

Pomalo čudi odluka Capcoma da najnovije Pritajeno zlo na tržište izbaci kao serijal od četiri epizode. Izgleda da Japanci još uvek duvaju u prste nakon što su se opekli debaklom u vidu RE 6, pa se stiče utisak da stidljivo ispipavaju puls igračkoj populaciji. Međutim, sve igre u serijalu su već završene, o čemu svedoči činjenica da se na tržište izbacuju u kratkim vremenskim intervalima, pa se postavlja pitanje zašto ih uopšte prodavati posebno. Četvrta epizoda će izaći u trenutku kada zahuktale mašine moćne Politikine štamparije već uveliko budu kotrljale, gnječile i brljale nepregledne rolne papira, pretvarajući ih u primerak koji trenutno držite u rukama.

Drugi deo Revelationsa nimalo se ne trudi da odstupi od klasične recepture za dobar RE naslov.

Šesti deo serijala predstavljao je papazjaniju sa skučenim pogledom na okruženje, nedovoljnim stepenom imerzije i anemičnom akcijom. Zato Capcom rešava da se vrati korenima (mislimo, naravno, na akcionu granu serijala koja počinje od četvrtog dela) i iskoristi sve ono što je tada valjalo. RE 4 pamtimo kao jedan od najvoljenijih naslova na konzoli Playstation 2 (na PC-ju nije ličio na bogzna šta). Selo u zabitima Španije neodoljivo je podsećalo na nečiju dedovinu iz ovih krajeva (i izazivalo simpatije odmah na početku), a svaki metak ispaljen u pravcu zlosrećnog Uroborosa nekako je imao... težinu. Fenomenalni peti deo doneo je horor intenziviran vrelim afričkim suncem, a Revelations, iako na početku zamišljen kao ekskluziva za Nintendovu konzolicu, zadržava izvođenje svojih uspešnih prethodnika, trudeći se da ih što vernije emulira. Drugi deo Revelationsa nimalo se ne trudi da odstupi od klasične recepture za dobar RE naslov, pa ne izmišlja toplu vodu tamo gde za to nema potrebe.

Revelations gordo nosi naslov koji, kao i uvek, zvuči biblijski epohalno, ali ne znači ništa (stalno nam obećavaju ta otkrovenja, a priča je uvek jedna te ista). Sledeći ovu filozofiju, drugo i treće poglavlje bombastično su nazvani Contemplation i Judgement (prvo je smisleno nazvano Kažnjenička kolonija). Kafkini citati nas čekaju na početku svake celine u igri, teraju nas da se osećamo hipsterski i sa nelagodnošću skrećemo pogled (hvala Bogu pa nije citiran Niče), a Resident Evilu stoje koliko i miljence televizoru. Tu su i dijalozi koji na japanskom možda i zvuče normalno, ali izbačeni iz svog kulturološkog miljea i na silu primenjeni na zapadnjački način izražavanja, zvuče usiljeno, pa čak i smešno. Ko još igra RE zbog dijaloga? Niko, dabome. Zato je tu akcija koja, iako za nijansu manje intenzivna nego u četvrtom i petom delu, može da dobije sasvim solidnu prolaznu ocenu i sačuva naslov neslavne propasti koju je doživeo RE 6.

Okruženja su hiljadu puta viđena, ali raznovrsna: zatvori, fabrike, klanice, stovarišta, rudnici, kanalizacije...

Igru ne krase fenomenalna grafička rešenja, za šta delimično imamo da zahvalimo i sumornom okruženju ruskog ostrva na kome se priča odvija. Vizuelno, igri manjka stila, pa više podseća na neki na brzinu napravljeni spin-off, ili konverziju sa inferiornog sistema, nego na punokrvni naslov. Uroborosi su pravi pravcati grafički haos sastavljen od nejasnih tekstura i parčića ljudske, reptilske i vodozemačke anatomije, sa tendencijom da eksplodiraju nakon tretmana olovom (a ponekad i sami od sebe), često se pretvarajući u baricu primordijalne supe uz „brboć” zvukove. Taman kao što treba. Okruženja su hiljadu puta viđena, ali raznovrsna: zatvori, fabrike, klanice, stovarišta, rudnici, kanalizacije... Ribarsko selo i šuma po noći malkice razbijaju monotoniju. Kada se setimo prvog Revelationsa i klaustrofobičnog brodskog potpalublja, ovo je čak i prijatno osveženje.

Svaka od tri epizode podeljena je na dve celine, a u svakoj od njih ćemo voditi po dvoje protagonista. Prvi tandem čine Kler Redfild i Mojra Barton, a drugi – Mojrin otac Beri i devojčica Natali. U sedište organizacije za koju Kler i Mojra rade upadaju komandosi, otimaju ih, i odvode na ostrvo Zabytij. Google kaže da je zabytij transkribovano sa ruskog i znači „zaboravljeno”... Eto, a mogli smo da se kladimo da znači „zabit”. Smeštaju ih u ćelije bivše kažnjeničke kolonije. Kler (koju pamtimo kao heroinu naslova RE – Code: Veronica X) i Mojra se bude sa narukvicama koje reaguju na stepen emotivne uznemirenosti: snažna osećanja poput straha uticaće na aktiviranje virusa i mutiranje subjekta u Uroboros kreaturu. Sa jednog na drugi lik u tandemu prebacujemo se pomoću tastera ’Tab’. Kler će biti zadužena za vatreno oružje, a Mojra za baratanje baterijskom lampom, otkrivanje sakrivenih predmeta, i rukovanje pajserom. AI je sasvim korektan, pa saborci odlično obavljaju svoje funkcije. Nikada nam se neće motati oko nogu, osvetljavaće uglove koje posmatramo, i utrčavati da dokrajče „načete” entitete (jedanput kada otključamo dotičnu sposobnost). Beri Barton na ostrvo dolazi sa nekoliko meseci zakašnjenja, uveren da mu je kćer živa i da će uspeti da je spase (hoće li ili neće, saznaćemo u četvrtom delu). Natali je devojčica sa sposobnošću da „oseti” neprijateljske spodobe iza zidova, kao i one koje su nevidljive. Kad zagusti, može pokupiti ciglu i gađati protivnike, a može se i zavlačiti kroz prolaze i pritiskati poluge i prekidače koji su Beriju nedostupni. I Beri i Kler imaju sposobnost šunjanja i eliminacije neprijatelja sa leđa. Kada se umorimo od kampanje, čeka nas Raid režim igre, koji karakteriše odsustvo svake priče i rešetanje od jutra do sutra, i koji funkcioniše iznenađujuće dobro.

Kada se umorite od kampanje, režim Raid nudi čisto rešetanje od jutra do sutra, i koji funkcioniše iznenađujuće dobro.

Sa Revelations 2, Capcom se nalazi na pravom putu. Osvežavanje trećeg dela manje generičkim okruženjima, uz istovremenu revitalizaciju drugog i trećeg izdanja serijala (za šta ćemo se po svemu sudeći načekati), bio bi pravi potez.

Miša MITRANOVIĆ

 
Ori and the Blind Forest
Hotline Miami 2: Wrong Number
Assassin’s Creed Rogue
Homeworld Remastered Collection
Oddworld: New ’n’ Tasty!
Hand of Fate
Shiftlings
Frozen Cortex
The Book of Unwritten Tales 2
There Came an Echo
Shelter 2
Tormentum: Dark Sorrow
Resident Evil: Revelations 2, Episodes 1, 2, 3
Šta mislite o ovom tekstu?
White Night
Sid Meier’s Starships
Cities: Skylines
Dragon Ball XenoVerse
Hot Tin Roof: The Cat That Wore a Fedora
Belladonna

Platforma:
Windows, Playstation 3, Playstation 4, PS Vita, Xbox 360, XBox One
Potrebno:
Intel Core 2 Duo E6700 ili AMD Athlon X2 2,8 GHz, 2 GB RAM, NVidia GeForce 8800 GTS ili AMD Radeon HD 3850
Poželjno:
Intel Core 2 Quad 2,7 GHz ili AMD Phenom II X4 3 GHz, 4 GB RAM, NVidia GeForce GTX 560 ili AMD Radeon HD 6950
Veličina:
23 GB
Adresa:
www .capcom .co .jp /rev2 /
Kontakt:
ComputerLand

80
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera