Blago upozorenje i sec u stomaku možda ste imali pošto ste videli Souls u naslovu... Titan Souls, iako tehnički sasvim različit od famoznih nastavaka Dark Soulsa, zasnovan je na potpuno istom principu – mukotrpnom učenju kroz greške i ponavljanju. U ovu 2D indie igru, originalno kreiranu kao fleš naslov na nekom saboru nezavisnih developera, izdavač koji je prepoznao potencijal uložio je dovoljno para i vremena, tako da je njena budžetnija verzija ugledala svetlost dana kao regularan komercijalni naslov sa cenom od petnaest evra.
Svaka boss borba je jedinstvena, a mehanike se tokom igre ne recikliraju od jednog do drugog bossa. Prva, najlakša zver je nekakav zeleni blob koji se deli kada ga pogodite strelom; njegovi fragmenti se ubrzavaju svakom deobom i počinju da vas jure po ekranu-areni, ispuštajući sluz koja vas usporava. U ovom fajtu vam je cilj da pogodite i smanjite balon u kojem mu se nalazi srce pa da ga lagano nanišanite i strefite dok oko vas skaču zelene sline čiji vas jedan dodir ubija. Drugi boss je inteligentna kocka koja se kreće kao poslednji boss u Legend of Grimrocku – ravnim potezima po šaholikoj tabli arene. Ova kocka s okom iz kojeg ispaljuje laserski zrak pratiće vas u stopu, a vi ćete morati da tempirate taj jedan jedini delić sekunde u kojem ide prema vama i izlaže oko ranjivo na stelu – osminu sekunde ranije ili kasnije i bićete smeljani ili spaljeni. Protiv trećeg bossa, mozga u ledenoj kocki, borićete se u sobi sa četiri prekidača od kojih svaki na trenutak aktivira plamen u centru prostorije. Jedini način za eliminaciju ovog satrapa jeste manevrisanje dok ga na trenutak ne poravnate s plamenom, aktivirate prekidač (ili ga navučete da naskoči na prekidač), pa kroz plamen lansirate strelu koja će istopiti led i učiniti ga ranjivim na drugu strelu. Vrlo, veoma i mega zeznuto. Nažalost, osim boss protivnika u igri nema bukvalno ničeg drugog: ni mobova, ni loota, ni skupljanja XP-ja. Prostrani tereni su prazni, što štrapaciranje od čekpointa do bossa nakon n-te smrti čini besmislenim. U igri nema borbe s minionsima, terenskih prepreka ili drugih izazova osim povremene lagane „enviromentalne” zagonetke koja više služi kao dekoracija nego kao gameplay izazov. Zaista nam nije jasna poenta praznog otvorenog terena i forsiranja kretanja po njemu. Umesto zevanja u 2D pikselizovani krajolik developer je komotno mogao da napravi interfejs u kojem bossa birate iz menija – rezultat „experiencea” bio bi isti, ali uz manje nerviranja koje uzrokuje prazan hod. Tehničke karakteristike igre su takve da osim u jednom segmentu nema smisla pričati o hardverskoj zahtevnosti. Jedina stvar koju MORATE da imate jeste gamepad – priroda kontrola je takva da je igru praktično nemoguće kontrolisati uz pomoć miša i tastature, osim ako niste krajnji mazohista kome nije problem što neće ubiti ni prvog bossa. Titan Souls je ogoljen test sirove veštine igrača i kao takav veoma je pogodan za takmičenje u brzom prelaženju i druge takmičarske discipline. Kad je jednom kompletirate, to možete probati da ponovite na većem stepenu težine, pa i u ironman modu u kojem imate samo jedan život. Uglavnom, igra je krajnje nepodesna za normalne igrače koji nakon celodnevnog posla traže opuštanje – takvi rizikuju slamanje nečeg lomljivog i psovanje nekog ko je imao nesreću da se kikoće dok se vi pušite. Miodrag KUZMANOVIĆ | |||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |