TEST PLAY<>
052015<><>

Ironcast

Kratka preporuka za ovu igru može da se sažme u dve reči: „Steampunk mechovi!” Ukoliko te dve reči nisu dovoljne da vas odvoje od ovih redova i upute ka trenutnoj instalaciji Ironcasta, evo malo opsežnijeg prikaza naše oduševljenosti ovom igrom.

Spoj elemenata connect-three mehanike sa taktičkim borbama steampunk mechova u alternativnom viktorijanskom okruženju.

Kao što starost nekog objekta može da se utvrdi analizom radioaktivnog ugljenika-14 tako igrački staž neke osobe može da se proceni na osnovu reakcije na pominjanja skraćenice „RNG”. Random Number Generator, opšti pojam za sve nasumično generisane stvari, često je istovremeno razlog za najveći deo zabave, ali i frustracija u nekoj igri. Slično je i sa ovom igrom, ali svesti malo remek delo kao što je Ironcast samo na RNG predstavljalo bi kapitalni zločin protiv ljudske kreativnosti.

Ironcast je veličanstvena kombinacija mehanika i igračkih pravaca koja će da vas natera da iskusite široki spektar emocija od sreće, oduševljenja i ushićenja preko zaprepašćenosti, neverice i straha do iznerviranosti, besa i patnje. Kakav je to monstrum sposoban da izvede tako nešto? Veoma čudna zverka, kao da su se sudarili Puzzle Quest i FTL, a onda je iz prašine koja se sleže izašao ogromni hodajući robot na paru! U pitanju je delo malog engleskog tima Dreadbit, dizajnera koji su prošle godine skupili 10.000 funti preko Kickstartera da bi realizovali ovu viziju. Ta vizija je da se spoje elementi connect-three mehanike sa taktičkim borbama steampunk mechova u alternativnom viktorijanskom okruženju. Osnova igre su nasumično generisane kampanje gde tokom devet dana na mapi južne Engleske neprestano birate između tri ponuđene misije različite težine. Svaka misija je sukob sa elementima nadiruće francuske armije bilo da su to drugi mechovi ili oklopljeni borbeni vozovi. Cilj vam je da do zore desetog dana dovoljno unapredite svoju oklopnu borbenu mašinu da biste mogli da se suprotstavite protivničkom generalu i njegovom super-mechu.

Kao da su se sudarili Puzzle Quest i FTL, a onda je iz prašine koja se sleže izašao ogromni hodajući robot na paru!

Prezentacija je jednostavna koliko je i efektivna. Na početku svake misije statični portreti protagonista razmeniće redove teksta koji objašnjavaju cilj i ograničenja misije, a zatim počinje borba koja stavlja vašeg mecha, pardon ironcasta, na levu stranu ekrana, protivnika na desnu, a u centru je tabla sa 49 polja (mreža 7 x 7). Na tabli su simboli različite boje, oblika i, najbitnije – namene. Naime, vaš ironcast ima četiri osnovna sistema: dva oružja, pogon i štitove, a za upravljanje njima koristite municiju, energiju, sredstvo za hlađenje i alat za popravku. Ta četiri resursa predstavljena su specifičnim simbolima na centralnoj tabli i da biste mogli da upravljate ironcastom, napadate i branite se potrebno je da vam skale koje predstavljaju ova četiri resursa budu što popunjenije. Svaki potez daje vam mogućnost da spojite tri niza simbola na tabli kao i da aktivirate ofanzivne, defanzivne ili specijalne mogućnosti vašeg robota, sve u skladu sa raspoloživim resursima i cooldownovima. Ova fina čipka logičke i taktičke komponente, kitnjasta poput filigranskih ukrasa na viktorijanskim borbenim mašinama, razlog je zbog koga ne možete da se odvojite od Ironcasta satima i danima, iako ste svesni da vas RNG konstantno mrzi i zlostavlja. „Ako samo dovoljno prilagodim taktiku i u sledećoj misiji dobijem rare Energy Lance MKIII...”

Sem pomenute četiri vrste simbola, tu su i specijalne pločice. Link omogućuje da pređete sa jedne vrste simbola na druge i napravite duži lanac (što daje osetno više iskustva). Overdrive garantuje da će sledeća aktivacija oružja ili sistema imati duplo veći efekat (jači udarci, dodatni hici, brže kretanje, snažniji štitovi). Metalni otpad je resurs koji se koristi između misija za opravku trupa ironcasta i kupovinu novih sistema. Na kraju, tu su kutije specifične za određene misije koje sadrže materijale čije skupljanje je neophodno za uspešno izvršavanje tog zadatka.

Ironcast je često brutalno težak, još češće zna da iznervira, ali čak i tada osmeh nije dugo odsutan sa lica.

Po završetku svake misije, dobijate iskustvo, resurse i, najbitnije, planove za izgradnju novih borbenih sistema (za koje trošite pomenuti metalni otpad). U principu, uspešnost svake kampanje svodi se na to koliko dobru opremu ćete lootovati tokom prve 3-4 misije i koliko dobre sposobnosti i perkove (što za ironcast, što za vašeg pilota) će vam biti ponuđene tokom prvih nekoliko level-up-ova. Naime, protivnički general sa kojim se sukobljavate desetog dana je toliko moćniji od vas da prosto morate da igrate agresivno i neprestano rizikujete uništenje, i trenutni kraj kampanje, inače nećete uspeti da se dovoljno unapredite pre te finalne bitke.

Srećom, po završetku svake kampanje, bez obzira na to koliko misija ste preživeli i da li ste pobedili završnog bossa, svo stečeno iskustvo sliva se u vaš globalni pool i otključava nove sposobnosti, pasivne bonuse, pilote i ironcaste. Tako kad započnete sledeću kampanju neprestano ste sve moćniji (ne mnogo, ali šraf po šraf – mech), a možete da napravite i nove kombinacije pilota i ironcasta, sa naglaskom na drugačiji stil igre.

Ironcast je igra o prilagođavanju situaciji, često je brutalno teška, još češće zna da iznervira, ali čak i tada osmeh nije dugo odsutan sa lica. Zapravo, jedina prava „zamerka” ovoj igri je nemogućnost igranja kampanje sa francuske strane i, naravno, odsustvo nemačke frakcije što je u igri sa džinovskim robotima gotovo neoprostivo, ali eto nečega čemu možemo da se nadamo u potencijalnoj ekspanziji ili nastavku. Naravno, niko vas ne sprečava da i sada upotpunite atmosferu igranja Ironcasta uzvikivanjem fraza na nemačkom (ili bar sa lošim nemačkim akcentom). U trenutku kada vam se oklop raspada i izgleda da nećete doživeti sledeći turn, vi iskombinujete veštine čiji je cooldown konačno prošao, overedrive i bonuse na sklapanje specifičnog niza i instagibujete duplo jačeg protivnika – tada prosto mora da se uzvikne: „Ja! Ja! Gegnerische Ironcast zerstört!

Dragan KOSOVAC

 
Grand Theft Auto V
Titan Souls
Battlefield Hardline
Pillars of Eternity
Etherium
Mortal Kombat X
Bloodborne
Ironcast
Šta mislite o ovom tekstu?
Dark Souls II: Scholar of the First Sin
Dead or Alive 5: Last Round
Final Fantasy: Type-0 HD
Ride
I Am Bread
Dead Synchronicity: Tomorrow Comes Today
Halo: Spartan Strike
Son of Nor
Toukiden: Kiwami
The Escapists

Platforma:
Windows, Mac OS X, Linux
Potrebno:
Pentium G630 na 2,7 GHz, 2 GB RAM, Windows XP, Radeon X850 XT, 256 MB VRAM
Poželjno:
četvorojezgarni x86 procesor na 2,3 GHz, 8 GB RAM, Windows 7, GeForce GTX 560 Ti, 512 GB VRAM
Veličina:
130 MB download
Adresa:
www .dreadbit .com /Ironcast
PEGI:
nema

89
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera