Dark Souls II: Scholar of the First Sin nije prost „game of the year edition” koji spaja osnovnu igru i DLC uz peglanje finalne doze bagova, kao što je bio slučaj sa PC verzijom prve igre. U pitanju je pravi, kvalitetni remiks prepun sitnih i krupnih promena, tweakova, balansno redizajniran i poboljšan u svakom pogledu. Kvalitativni jaz između Dark Soulsa II i prethodnih Souls igara ovom edicijom se opasno smanjuje, u dobroj meri zbog povećanog stepena izazova koji se stavlja pred igrača.
Iznenađenja u kasnijem toku igre eksponencijalno rastu. Pursuer boss sada počinje da vas proganja na više mesta u igri, gde egzistira u težinskoj formi jačeg moba/mini-bossa, nezavisno od toga da li ste ubili njegovu „osnovnu” verziju na vrhu tvrđave. Invazije dark spirita takođe su dosta češće, a stiče se utisak da je njihov AI poboljšan. Najupečatljiviji feeling koji stvara Dark Souls II: Scholar of the First Sin jeste obnovljeni osećaj paranoje koji izaziva čak i kod veterana koji su znali svaki ćošak osnovne verzije igre. Titularni „učenjak prvobitnog greha” je lord Aldia, dr Frankenštajn kraljevstva Drangleic, u čijem ste zamku proveli nekoliko nezaboravnih sati i na koncu ubili njegovog pet pauka Freju. Fajt sa Aldiom vas očekuje na samom kraju igre, kad se konačno rešite Nashandre i Vendricka (i odgovorite Yes na sva njegova pitanja tokom kampanje), a nakon toga vas čeka još jedan, opcionalni kraj igre. Aldia je prilično lak boss koji je jako osetljiv na melee napade – jedina opasnost leži u njegovim AoE eksplozijama, ali ako imate Gyrm greatshield, fajt s njim biće trivijalan.
Osnovna verzija Scholara i dalje pati od problema dvostruko brže degradacije oružja uzrokovane skokom sa 30 na 60 fps. PC igrači osnovnog DS II s njime kubure već godinu dana, dok konzolni tek sad imaju priliku da vide kako izgleda kada im se mač raspadne nakon trideset zamaha, usred fajta s nečim zubatim. U trenutku dok ovo budete čitali, trebalo bi da bude pušten patch koji jednom za svagda rešava taj problem. Ovakva ispravka već duže vreme postoji u formi nezvaničnog fixa za PC, ali ako imate legitimnu kopiju na Steamu, time, makar teorijski, rizikujete da bude banovani iz multiplayera zbog „varanja”, što warez publiku ne pogađa. Budi pošten, rekli su, kupi orginal, urgirali su... Za vlasnike Dark Soulsa II koji imaju sve tri ekspanzije, bilo kupljene posebno bilo putem season passa, Scholar of the First Sin košta 15 evra kad se kupuje direktno iz Steam klijenta (ako nemate ni osnovnu verziju ni DLC-e, cena je 40 evra). Osnovna i Scholar edicija igre nisu međusobno kompatibilne, tako da vam se sveži start od nule podrazumeva. Da li je podrška za DirectX 11 vredna toga ili nije? Da li igru ima smisla kupiti jer izgleda lepše nego ona koju već imate? Nemam pojma, nisam je igrao na PC-ju... Press kopija igre nam je stigla u verziji za PlayStation 4, a po odokativnom utisku, ona ne izgleda ni bolje ni gore od DirectX 9.0 verzije za PC, uz 60 fps gameplay koji je već viđen na PC-ju, ali je radikalna novina za konzolne igrače. Koliko sam shvatio iz priče stranih kolega i komparacionih videa na Youtubeu, vizuelne razlike između osnovne i Scholar edicije na PC-ju nisu preterane, tako da će primarni motiv nabavke biti remasterizovani sadržaj, što je i više nego dovoljno da opravda razliku u ceni. S obzirom na to da se Bloodborne nikada neće pojaviti na PC-ju, igru možete da shvatite i kao finu utešnu nagradu. Miodrag KUZMANOVIĆ | |||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |