TEST PLAY<>
062015<><>

Convoy

Taktički roguelike RPG koji mehaničku inspiraciju vuče iz FTL-a, a koncepcijsku iz filmskog serijala „Mad Max” zvuči kao Božić koji je došao pola godine pre roka. Međutim, da bi neki Roxette tribute bend bio dobar, nije dovoljno da pevačica ima glas kao Marija Frederikson, a gitarista frizuru kao Per Gesle – potrebno je mnogo iskustva i kamionska prikolica magije. Mladi autori Konvoja, poneti uspehom Kickstarter kampanje i fascinirani svojom idejom u tolikoj meri da su svoju firmu nazvali Convoy Games, zagrizli su do kutnjaka u kompleks inspiracija koje su samo delimično uspeli da obrade i repliciraju. To ne znači da je Convoy loš, ali za neke ideje obrada klase „meh” je bezveznija od čistog i nedvosmislenog „bljak”.

Taktički roguelike RPG koji mehaničku inspiraciju vuče iz FTL-a, a koncepcijsku iz filmskog serijala „Mad Max”.

Junak igre Convoy je upravo konvoj vozila s posadom svemirskog broda kojem je solarna protuberanca spalila sisteme i obalila ga na planetu na kojoj važi zakon kolta i divlje granice. Anarholiberalni postapokaliptični svet koji je ispao iz „Pobesnelog Maksa” i Borderlandsa dom je tri frakcije: plaćenika, bandita i inteligentnih robota, a negde u tom negostoljubivom, proceduralno generisanom krajoliku nalaze se delovi neophodni za popravku broda i povratak na galaktički kurs. Vaš konvoj po želji usmeravate po 2D mapi terena, jureći quest markere, i trudite se da uštedite gorivo vozeći po putevima umesto po gudurama, boreći se kad možete ili kada vas nateraju i rešavajući mikro avanturističke situacije čiji je ishod najčešće nasumičan (50:50). Ako vam ovo zvuči kao FTL, imate kvalitetne, fino podešene uši...

Kad dođe do borbe, igra se prebacuje u „pauzabilni”, real-time taktički mod u kojem morate da uništite napadače i da istovremeno sprečite da vam oni rasture centralno, bazno vozilo (MCV). Bitke su koncipirane kao drumska potera u kojoj protivnički bagiji, naoružani pikapi i druga budžena vozila jure vaš konvoj po drumu punom prepreka, zaobilazeći vas i rešetajući, dok vi ili oni ne ostanete bez vozila. Pored MCV-a, u konvoju možete imati maksimalno četiri vozila koja možete kupovati, osvajati u questovima i random situacijama i opremati oružjem i gadžetima u zavisnosti od raspoloživih resursa i ponude kod vendora. Arsenal vozila i dodataka za njih je prilično obiman – laki i teški mitraljezi, obični, rail i plazma topovi, teške i lake samonavođene rakete, energetski štitovi, portabl testere i minopolagači EMP i eksplozivnih mina podrazumevaju različite efekte na oklop i liniju zdravlja protivnika. Eliminaciju protivnika možete vršiti i bez oružja – ako vozilo s dva žuta (utility) slota opremite štitom i A.I.D. modulom koji sprečava štetu od sudara, zlikovce možete udarati dok se ne raspadnu ili ih „instakill” ćuškati u prepreke kojih je svaki nivo prepun. Vozila možete pojačavati u sferi primarnih karakteristika (oklop, zdravlje...), a možete im i budžiti brzinu reakcije na komande (veoma bitno za čuk-čuk taktiku) i domet naoružanja. Opremanje oružja i dodataka, popravku vozila i kupovinu goriva obavljaćete u kampovima koji su raštrkani po terenu, što je jedan od osnovnih težinskih faktora igre i konstantni generator dileme „da li da zapnem još malo, ispraznim rezervoar i dokopam se bitne quest lokacije ili da se vratim u tabor, sipam benzin i zakrpim konvoj”. Odgovor na ovo pitanje je često krucijalan, jer je Convoy igra u kojoj nema popravnog ispita...

Bitke su koncipirane kao drumska potera u kojoj protivnički bagiji, naoružani pikapi i druga budžena vozila jure vaš konvoj po drumu punom prepreka.

„Čekaj malo, to što je Convoy težak i surov trebalo bi da bude prednost, zar ne?” – čuje se neobrijani glas iz roguelike logora. I da i ne. Konvojeva inspiracija, maestralni FTL, često je nefer i stalno vas stavlja u situacije koje su preveliki zalogaj za vaš brod i posadu, ali kad tamo izgubite, znate zašto ste izgubili i šta je trebalo da uradite da bi ishod bio manje smrtonosan po vas. Convoy se ne trudi da vam pruži finese i balans, već vas seljački obaljuje na kaldrmu i lupa keserom dok ne prestanete da se mrdate. Iz svakog FTL fajta koji u kojem ste potcenili protivnika možete pobeći ako imate ispravne motore i navigaciju, hiper-skačući u prazan sistem gde možete da ugasite požar na palubi i oližete rane. Ne i u Konvoju... Ovde ne postoji način za „disengage”, već je svaki susret borba na život i smrt, što bi još i bilo u redu kad bi postojao teorijski ili praktični način za procenu snage protivnika pre bitke. Iako neke fajtove možete izbeći uz potrošnju goriva (overload motora i bežanija iz fight/flee menija pre borbe), to nećete raditi jer je borba često jedini način za namicanje para i goriva. Dakle, Convoy će vas stalno stavljati u „uzmi ili ostavi” situacije, gde je prvi izbor nasumičan i UVEK neizvestan, a drugi podrazumeva prolongirano mrcvarenje do neumitnog (lošeg) kraja. U kasnijem toku kampanje igra postaje zaista teška jer je praktično nemoguće zaštiti MCV od protivnika koji su progresivno sve jači i brojniji, tako da sam siguran da će i najokoreliji ljubitelj roguelike SF naslova odustati od igranja do nekog krupnijeg balansnog pečovanja igre.

Dizajnerska odluka da se igra i questovi prošaraju referencama na „Breaking Bad”, „Povratak u budućnost”, Terija Prečeta i mnoge druge pop-kulturne fenomene takođe je bizarna. Flux kapacitatori i drugi rekreirani pojmovi i situacije posle nekog vremena postaju zaista dosadni jer ih igra ne dozira sa stilom, već vam ih na glavu prosipa industrijskom lopatom, vuče vas za rukav i skakuće kao bratanac koji je prvi put gledao film sa transformersima.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
The Witcher 3: Wild Hunt
Kerbal Space Program
Broken Age: Act 2
Convoy
Šta mislite o ovom tekstu?
Galactic Civilizations III
Project CARS
Guns, Gore & Cannoli
Perils of Man
Verdun
Crypt of the NecroDancer
Order of Battle: Pacific
Wolfenstein: The Old Blood
Solarix
Blue Estate
Invisible, Inc.
Sky Force Anniversary
Dex
Assassin’s Creed Chronicles: China
Pneuma: Breath of Life

Platforma:
PC (Windows), Mac
Potrebno:
Intel Core2Duo ili ekvivalent, 1 GB RAM, GeForce 7600 GTS
Poželjno:
Intel Core2Quad ili ekvivalent, 2 GB RAM, GeForce 8800 GTS
Veličina:
840 MB
Adresa:
convoy -games .com
PEGI:
nema

70
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera