Little Raiders: Robin’s Revenge | Ponekad se čini da dizajneri igara pri razvoju svojih projekata natrpaju u multipraktik sve što im se sviđa u nadi da dobijena mešavina neće biti bljutavi bućkuriš. Na našu veliku sreću, novo delo tima Future Games of London Litte Raiders: Robin’s Revenge, uspešno kombinuje upravljačku simulaciju sa strategijom u realnom vremenu i uspeva da bude na korak od nečeg apsolutno fantastičnog.Priča počinje kao generički klon poznate legende o Robinu Hudu. Odstupanja naravno postoje i kako igra odmiče, postaju sve veća. Naslovni heroj Robin od Darkvuda bori se protiv zlog šerifa Blektorna i polako regrutuje sve egzotičnije pomagače kao što su vitez Lucius, alhemičar Turk ili Emelia, razbijačica iz varvarskih plemena koja obitavaju u obližnjim močvarama. Ipak, okvirna radnja je tu samo da vas uvuče u zarazne mehanike koje vas teraju da se iz dana u dan vraćate ovom naslovu. | Upravljački deo odnosi se na vašu bazu. U Darkvudu, šumski duhovi vam pomažu da najveći hrast u šumi pretvorite u živo uporište iz koga ćete da lansirate napade na šerifa i njegove podanike. U podnožju, uz deblo i u krošnji ovog hrasta gradite kuće za svoje sledbenike, radionice za proizvodnju njihovog oružja, strukture za njihovo treniranje i unapređivanje kao i postrojenja za obradu i skladištenje resursa koji su neophodni da bi sve funkcionisalo kako treba. Osnovne valute su srebrnjaci koje neprestano trošite za sve zamislivo i hrana koja je neophodna za brži oporavak vaših jedinica između bitaka, slede drvo i nešto kasnije kamenje za izgradnju sve naprednijih i poboljšavanje postojećih građevina.Sem menadžmenta baze, tu su i borbene misije gde vodite do dvanaest jedinica kroz okršaje protiv raznovrsnih neprijatelja. Kako misije odmiču, postepeno ćete steći mogućnost kontrole petoro heroja, a svaki od njih može da vodi do tri „obična” vojnika koji pripadaju njegovoj klasi: strelci, vitezovi, alhemičari, čuvari i rogues. Pre svake misije birate koja tri heroja će sa svojom pratnjom da se upuste u okršaj. Same misije imaju veliki spektar ciljeva i specifičnosti, ali se načelno svode na relativno kratke ofanzivne i defanzivne čarke sa brojčano nadmoćnijim neprijateljem u kojima je bitno taktiziranje i pažljiva upotreba specifičnosti vaših jedinica i veština kojima raspolažu vaši heroji. Igra koristi freemium model, ali se do ćilibara (engl. amber), univerzalne valute za ubrzavanje i nabavku najbolje opreme, dolazi relativno brzo kroz achievemente i misije, tako da trošenje novca nije neophodno za prijatnu zabavu uz ovaj veseli naslov.Dragan KOSOVAC | | |