TEST PLAY<>
112015<><>

Prison Architect

Jedna od stvari koje nas još nisu snašle, ali koja sigurno stoji u crnoj agendi naše zle atlantske budućnosti jesu privatni zatvori. Nekom će janičari uzimati prase ako ne plati televizijsku pretplatu, dok će drugi završavati u brendiranom kazamatu nekog domaćeg tajkuna koji će ga iznajmiti gazdi Arapinu zato što je isplativiji od mehanizacije na poslovima vađenja šećerne repe.

Prison Architect je kompleksna simulacija stotina složenih mehanizama koji egzistiraju u kazneno-popravnim ustanovama.

Od omladine koja se na vreme učlanila u odgovarajuću stranku i dokazala u plakatiranju zidova i botovanju komentara očekivaće se da iz svojih redova iznedri kastu čuvara i administratora tih popravnih ustanova s renomeom. Njihovim šampionima koji umeju s kompjuterima i znaju engleski jezik namenjen je Prison Architect, složena i ubedljiva simulacija privatnog zatvora koja stoji u oštrom kontrastu sa (najčešće) glupim tycoon igrama.

Da naglasim još jednom – Prison Architect je kompleksna simulacija stotina složenih mehanizama koji egzistiraju u kazneno-popravnim ustanovama, koja se od Prison Tycoona 1, 2 i 3 razlikuje kao što se Kerbal Space Program razlikuje od Jetpaca, akcione igre za ZX Spectrum u kojoj sklapate raketu od tri dela razbacana po ekranu. Ovo je igra koju ćete učiti danima, ali koja će svakog prilježnog upravnika-amatera nagraditi strateško-upravljačkim slastima kakve do sada nikada nije iskusio. Uživanje u njoj zavisi i od individualnog senzibiliteta za detalje i afiniteta za administriranje. Ako mislite da prave rehabilitacije nema bez obaranja stabala u gustim šumama Sibira, da su eksperimenti sa resocijalizacijom iz HBO serije „Oz” obična glupost i da su najbolja terapeutska sredstva šamar, pendrek i samica, sisteme u igri možete da shvatite kao nepotrebno komplikovane. Za vas je onda onaj tycoon od malopre.

Potpuna sloboda koju vam igra nudi ima potencijal da odbije igrače koji ne žele apsolutni uticaj na svaki detalj.

Prison Architect ima tri osnovna moda igre: tutorijal kampanju, sandbox i mod u kojem bežite iz zatvora. Kao i kod drugih naslova ovog tipa, suština je sandbox koji vam omogućava da napravite funkcionalan privatni kazamat na način koji smatrate svrsishodnim, koristeći represivne ili rehabilitacione metode ili njihovu kombinaciju. Igra u naslovu ima arhitekturu, što znači da je osnova svega projektovanje objekata i uređivanje njihovog enterijera. Zatvorski blok, recimo, nije monolitna jedinica koju jednim klikom postavljate u gameworld, već mu zid po zid određujete poziciju, dimenzije, broj i veličinu ćelija, postavljate krevet, WC šolju i, eventualno, televizor... Isto važi i za sve ostale objekte čija korelacija u velikoj meri utiče na raspoloženje štićenika. Ako, recimo, napravite nesrazmerno malu kantinu u odnosu na broj zatvorenika, tokom pola sata ručka po dnevnom rasporedu većina neće stići da jede, što će im podići skalu nezadovoljstva ishranom. Slično važi i za higijenu, rekreaciju, zabavu, osećaj sigurnosti i druge faktore koje morate cinculirati da biste održali disciplinu i sprečili pobunu.

Svaki osuđenik je kompleksna individua čije ponašanje zavisi od nekoliko fiksnih faktora i mnogo varijabli. Neki zatvorenici su labilniji od ostalih, neki su mentalno bolesni, neki leže zbog ubistva, drugi zbog prebrze vožnje, treći zbog finansijskih malverzacija, četvrti zbog zločina iz strasti... Napraviti ekosistem koji odgovara potrebama svakog od njih, a istovremeno je profitabilan ponekad je prava umetnost. Da li krenuti za rehabilitacijom kroz rad? Organizovati kurseve u kuhinji i radionici pa diplomce angažovati u proizvodnji i time im omogućiti da zarade i da se kvalifikuju za život na slobodi? Da li uz to relaksirati režim straže i patrola i skloniti im iz vida naoružane čuvare koji ih čine nervoznim? U jednoj od partija sam isprobao taj mekani, rehabilitujući pristup i nakon određenog vremena fasovao pobunu zatvorenika naoružanih noževima, pajserima i drugim alatom koji su pokrali iz kuhinje i radionice, pri čemu su mi ubili deset stražara i zapalili ćelijski blok A pre nego što je stigao naoružani SWAT odred i napravio masakr. Završni bilans – 27 mrtvih tela i mnogo dolara štete, samo zato što sam mislio da se dobro dobrim vraća. Obrnuti, full represivni pristup takođe nije adekvatan jer tako usađena disciplina ima kratkotrajni efekat nakog kojeg obavezno sledi pičvajz. Zlatna sredina je, dakle, jedini recept za održavanje statusa kvo.

Prison Architect je apsolutno jedinstvena igra koja bi se mogla smatrati fantazijom da nema ovako odbojnu temu.

Potpuna sloboda koju vam igra nudi ima potencijal da odbije igrače koji ne žele apsolutni uticaj na svaki detalj. Prison Architect vam daje kontrolu nad bukvalno svim teorijskim i praktičnim faktorima koji se tiču života i rada u zatvoru. Osim arhitektonskog projektovanja, bavićete se i setovanjem kvaliteta obroka, pravljenjem dnevnog rasporeda, davanjem i oduzimanjem privilegija za primanje poseta i posedovanjem TV-a u ćeliji, bacanjem problematičnih zatvorenika u samicu, omogućavanjem prekvalifikacije, obrazovanja i sticanja novih znanja... Gradićete kapele usred zatvora i gledati kako ubica, koji je u slobodno vreme dizao tegove u dvorištu, celo popodne provodi u molitvi; organizovaćete patrole sa psima koji će tragati za narkoticima, borićete se s epidemijama zaraznih bolesti (jer ste štedeli na higijeni i angažovali svega dva čistača za ceo zatvor), povremeno praviti totalnu premetačinu (shakedown) u potrazi za bodežima, drogom i mobilnim telefonima...

Developeri koji su bili u stanju da konstruišu ovako kompleksan sistem s ovoliko preklapajućih faktora zaslužuju ozbiljno divljenje. Prison Architect je apsolutno jedinstvena igra koja bi se mogla smatrati fantazijom da nema ovako odbojnu temu. Menadžment ološem je aktivnost koja jednostavno neće prijati velikom procentu igrača.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
FIFA 16
Prison Architect
Šta mislite o ovom tekstu?
Warhammer: End Times – Vermintide
Might & Magic Heroes VII
Sublevel Zero
Blood Bowl 2
Minecraft: Story Mode – A Telltale Games Series
The Witcher 3: Hearts of Stone
NBA 2K16
NBA Live 16
Armikrog
Rebel Galaxy
Transformers: Devastation
Undertale
Lost Horizon 2
System Shock: Enhanced Edition
Dropsy
A Fistful of Gun
Skyhill

Platforma:
PC
Potrebno:
Intel Core2Duo ili ekvivalent, 4 GB RAM, GeForce 8600
Poželjno:
Intel Core2Quad ili ekvivalent, 4 GB RAM, GeForce 8800
Veličina:
300 MB
Adresa:
www .introversion .co .uk /prisonarchitect
PEGI:
nema

86
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera