TEST PLAY<>
112015<><>

Armikrog

Neke stvari je možda najbolje ostaviti u prošlosti. Novi Monkey Island izgleda kao nešto naštancovano na fabričkoj traci za serijsku proizvodnju, sa grafikom koja ostavlja utisak kao da je rađena u flashu, uz likove i pozadine za čiju je sveukupnu izradu bilo potrebno daleko manje vremena od mukotrpnog crtanja jedne jedine lokacije u originalnom Ostrvu. Novi Gabriel Knight je plastični maneken iz izloga, napravljen za generaciju koju mrzi da igra igre. Primeri uspešnih revitalizacija starih avantura mogu se nabrojati na prste jedne ruke, ali talas nekrofilije na Kickstarteru, maskiran u „oživljavanje” starih naslova, ne jenjava. Svedoci smo početka trenda u kome će se evrići i dolari, cent po cent, cediti iz suve drenovine zajedno sa kapljicama znoja sa čela matorih fanova prepunih iščekivanja.

Armikrog nije revitalizacija legendarnog Neverhooda već njegov nastavak, što stvari čini daleko gorim.

Armikrog nije revitalizacija Neverhooda već njegov nastavak, što stvari čini daleko gorim. Nesputani sećanjima kenjkavih avanturističkih slonova sa fotografskim pamćenjem (koje doseže čak do 1996.) koji bi bili spremni da ospu paljbu po bilo kom pikselu koji bi se, ni kriv ni dužan, razlikovao od originala, autori su imali dovoljno mesta da se razmašu i naprave nešto vredno pamćenja. Jedini ograničavajući faktor bio bi da nova avantura isprati dražesni glinasto-plastelinasti stil originala. Rezultat njihovog truda je dosadna, neinspirativna avantura sa iritantnim likovima i repetitivnim zagonetkama, čiji su jedini plusevi bedna dužina igre i jedina svetla tačka koja je na nivou originalne igre – muzika.

Ako nekada u budućnosti budete imali prilike da kupite Armikrog za male pare u paketu sa soundtrackom iz igre, stisnite zube, ispljunite tih par dolara (ili manje), ostavite instalaciju igre po strani za duge, lenje, vrele letnje dane kada sušna igračka sezona uveliko uzima svoj danak, i preslušajte muziku. Zabavna je u istoj meri u kojoj je to bila muzika iz Neverhooda. Za ove ćaknute parčiće drndavih melodija (iz obe igre) bio je zadužen izvesni Teri Skot Tejlor (Terry Scott Taylor). Zahvaljujući njemu je ocena igre podignuta za nekih dvadesetak procenata (što je činjenica za koju smo sigurni da će čoveku ulepšati dan, i naterati ga da se zauvek pretplati na „SK”).

Zagonetke su najtužniji deo čitavog iskustva, odavno nismo imali prilike da prisustvujemo repetitivnijem nizu jednih te istih, nemaštovitih i zamornih „izazova”.

U „špici zaslužnih” potpisano je sedam glino-grafičara i šest animatora. Njihov rad, takođe, ne treba zanemariti (jer je jedan od retkih relativno uspelih aspekata igre), pa se nadamo da je dobar deo budžeta od oko milion dolara završio i u njihovim džepovima (naravno da nije, ali eto – nadamo se). Za izradu pojedinih lokacija uloženi trud je evidentan, dok druge deluju otaljano i isprazno. Imamo utisak da su sve pozadine na brzinu izglinovane na prostoru od oko dva kvadratna metra, pa zatim snimljene u žurbi i bez pažljivo razrađenog plana o distribuciji svetlosti i položaju senki (kojih nema). Utisak možda i vara, ali je činjenica da neke pozadine izgledaju izuzetno, dok druge deluju kao da su sastavljene od recikliranih elemenata, i na brzinu sklepane.

Muzika i grafički izraz bitni su deo avantura, ali ne i ključni. Zato bismo voleli da na ovom mestu kažemo nekoliko reči i o samoj priči, što na žalost – ne možemo. Na samom kraju igre se stiče koliko-toliko solidan uvid u ono što se do tada dešavalo, a do tada nas čeka kovitlac pukih nagoveštaja i nerazumljivo ispričanih fragmenata priče. Ovo mislimo bukvalno. Taman što pokrenete animaciju koja bi trebalo da objasni šta se, dovraga, do tada desilo, počinje tirada na vanzemaljskom jeziku, uz serviranje sličica sa pozadinom zvezdanog neba koje bi, valjda, trebalo da nas uveri u grandioznost dešavanja čiji smo svedoci. Da li je brbljanje, u stvari, ispričano na nekom poznatom jeziku, pa je zloćudni bag doveo da ono bude ispričano na svahiliju ili lužičkosrpskom (koji su na kraju izobličeni nekvalitetnom studijskom obradom zvuka) umesto na engleskom (nameštenom po defaultu)?

Jedina svetla tačka Armikroga, koja je na za zaista na nivou Neverhooda, je predivna, ćaknuta i drndava muzika.

Bagovi su, inače, bili neminovni pratilac čitavog iskustva, ali ni jedan od njih nije uticao na konačni (negativni) utisak o igri. Pointer preslikan iz Windowsa terao nas je da se osećamo nelagodno (nekako smo očekivali da se on javi tek kada se igra „zakuca”, „ljosne” i izbaci nas na desktop), ali je to veoma brzo sanirano zakrpom, pa je zlohudi prozorski pointer zamenio onaj pravi, plastelinasti. Ovo uliva poverenje da će se maleni bagovi, jedan po jedan, postepeno čistiti iz igre. To što čitava igra čini jedno ogromno, neprijatno iskustvo koje nas do finiša gura na silu (i uz mnogo gunđanja), druga je stvar.

Najtužniji deo čitavog iskustva su zagonetke. Odavno nismo imali prilike da prisustvujemo repetitivnijem nizu jednih te istih, nemaštovitih i zamornih izazova. Ovde u glavnoj ulozi nije nikakva Lara Kroft kojoj bi pomeranje sanduka i povlačenje poluga spadalo u opis posla niti je u pitanju Broken Sword 3 (poslednja avantura posle koje smo se zavetovali da ćemo sanduke za vek i vjekov ostaviti Sokobanu, i nikom više). Taman što smo svarili bezbrojna pomeranja sanduka (koji mogu biti čupavi i simpatični koliko hoće – sanduci će uvek ostati sanduci), dočekale su nas slajder-puzle. Jedna bi bila previše, a četiri, koliko nas očekuje u Armikrogu, dovoljne su da prezasite čak i pasioniranog ljubitelja tražilica. Bar smo se lavirinata, po svemu sudeći, zauvek rešili (kad smo već kod nepopularnih zaostavština avanturizma iz devedesetih).

Armikrog je naslov koji ne bi mogao uspešno da funkcioniše kao nastavak ni 1997, a kamoli sada, gotovo dve decenije nakon Neverhooda. Jedina svetla tačka u njegovom pojavljivanju je potencijalno stavljanje Neverhooda u žižu interesovanja, pa kada se ovaj (konačno) bude pojavio na GOG-u, učinite sebi uslugu i podsetite se zlatnog doba avanturisanja. Zaboravite na Armikrog.

Miša MITRANOVIĆ

 
FIFA 16
Prison Architect
Warhammer: End Times – Vermintide
Might & Magic Heroes VII
Sublevel Zero
Blood Bowl 2
Minecraft: Story Mode – A Telltale Games Series
The Witcher 3: Hearts of Stone
NBA 2K16
NBA Live 16
Armikrog
Šta mislite o ovom tekstu?
Rebel Galaxy
Transformers: Devastation
Undertale
Lost Horizon 2
System Shock: Enhanced Edition
Dropsy
A Fistful of Gun
Skyhill

Platforma:
PC, Mac OS, Linux
Potrebno:
Pentium 4 ili Athlon II 2 GHz, 2 GB RAM
Poželjno:
4 GB RAM
Veličina:
2 GB
Adresa:
www .armikrog .com

62
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera