A mašina, bogami, ima za izvoz. Učešće u igri uzelo je čak 18 poznatih proizvođača automobila, među kojima su i Ferrari, Lotus, Lamborghini, Mazda, Honda, Volkswagen, Volvo, Chevrolet, Ford... Na raspolaganju su obične, ulične verzije automobila, „sportaci”, pa čak i super-automobili. Pri tome, uopšte nije bitno kojim automobilom ćete upravljati, jer se svaki može tweakovati do suludih granica. Filteri za vazduh, blokovi motora, ECU jedinice, ubrizgivači goriva, kočioni diskovi, gume... predstavljaju samo delić onog što možete da zamenite svom ljubimcu. Dozvoljeno je podešavati i vozački setup i tako mašinu prilagoditi za drifting ili vožnju na poziciju/vreme. Priča o kastomizaciji ovde se ne završava, jer novi Need for Speed snažno ohrabruje igrača na implementaciju vizuelnih poboljšanja, pa se tako može menjati i doterivati sve od haube i krova, preko stakala i felni, pa do branika i auspuha. Boje se mogu mešati kao u profesionalnoj lakirerskoj radnji, dozvoljeno je lepljenje vinil nalepnica i tako dalje. Ne možemo reći da su opisane stvari novina za Need for Speed serijal, ali da predstavljaju njegov zaštitni znak koji je sada dodatno unapređen i obogaćen novim mogućnostima – u to možete da budete sigurni. Mnoge će razočarati podatak da na polju mehanike igranja Need for Speed ne donosi ama baš ništa novo. Dobro, tu je nezaobilazna društvena komponenta koja omogućava da igru igrate sami ili čoporativno, sa dobrim drugarima ili totalnim neznancima. Pored toga, sve ostalo smo videli mali milion puta do sada. Kao mlad i neafirmisan vozač pridružujete se grupi okorelih ljubitelja spaljenih guma i sagorelog benzina i krećete da se probijate ka vrhu. Sa mape birate eventove u kojima želite da učestvujete, a tu se nalaze misije koje „odmotavaju” priču i trke koje se mogu ponavljati do iznemoglosti i služe za namicanje novca i dizanje reputacije. Što je reputacija veća otvara se veći dijapazon kvalitetnijih delova, na koje ćete nemilice trošiti zarađenu lovu. Sve dok ulice konačno ne postanu vaše i samo vaše. Autori nisu učinili ništa ni kada su tipovi trka u pitanju, pa je na raspolaganju klasičan dijapazon akcija: kružne trke u gradu, time triali, drift turniri i slično. Nedostaju drag okršaji, ali i dramatični face to face sukobi sa bossovima koje smo imali prilike da viđamo u pređašnjim iteracijama igre. Sve ovo dovodi do toga da Need for Speed deluje prilično tanko, toliko da su iznadprosečne tehničke karakteristike prva stvar koju će kritičari pominjati u svojim osvrtima na igru. Stvar bi mogla da se promeni na samom asfaltu, a da li će to biti tako zavisi isključivo od vaših afiniteta. Need for Speed je najobičnija arkada u kojoj zakoni fizike ne igraju veliku ulogu. Prvi put kada budete pustili gas, izgubićete trku, a bićete u situaciji i da posmatrate kako pored vas tutnji protivnik iako garite 300 na sat i držite prst na nitro ubrizgivaču. Naravno da ništa nema ni od oštećenja koja utiču na funkcionalnost automobila (sve je zadržano na kozmetičkim „promenama” limarije), a nedostaje i pogled iz kabine automobila koji je postao obavezan čak i kod arkadnih ostvarenja. Ako vam ovakav pristup tematici ne smeta, za vas će rebootovani Need for Speed biti istinski jesenji hit – od efekta brzine će vam se sušiti oči, balavićete nad fenomenalnom grafikom i provoditi sate u budženju automobila. Malo li je? Mi bismo više voleli da je sve ustrojeno po ugledu na Forza Horizon univerzum, odnosno film „Gde se su sreli simulacija i arkada”. Čekamo full verziju za donošenje konačnog suda. Vladimir PISODOROV |
| |||||||||||||
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |