PRVI UTISCI<>
112015<><>

Anno 2205

Kao narod koji je okrenut isključivo ka budućnosti, vredni Nemci su još jedanput rekli istorijsko „nein!” vraćanju Anno serijala pod istorijske skute. Nakon pet punokrvnih igara, par eskpanzija i sijaset spin-off projekata, najnovija uzdanica ovog vanserijskog city-building simulatora ponovo je usmerena u vekove koji dolaze.

Po pitanju priče, Anno 2205 se labavo oslanja na događaje iz prethodne igre, i igrača zatiče na planeti Zemlji koja se sporo oporavlja od posledica globalnog zagrevanja (i posledičnog plavljenja), nastanjenoj moćnim megakorporacijama čiji su profitno-tehnološki apetiti i dalje neugašeni. S obzirom na to da razuđeni arhipelazi, na koji je svedena kopnena masa planete, neće još dugo moći da podnesu cenu klinča trke za prestiž, oči napretka bivaju uperene ka izgradnji na vernom Zemljinom pratiocu, Mesecu......koju, na žalost, nećete moći da isprobate u ovoj preview fazi igre.

Uvidevši da ponavljanje dobro poznatih koncepata i obrazaca iz prethodnih igara neće moći još dugo da drže vodu, autori nove Anno uzdanice su u 2205. godinu uveli sijaset novina i osvežavajućih momenata koji ponovo zakucavaju za ekran i pružaju zavidan stepen zaraznosti. Klasičan koncept linearne kampanje koja odmotava kakvu-takvu priču, odnosno nezavisnih scenarija predviđenih za dugotrajno igranje i ostvarivanje grandioznijih, zacrtanih ciljeva, napušten je u korist polu-hibridne kontinualne varijante, koja ne dozvoljava snimanje autonomnih „sejvova”, već apdejtuje igračev progres, ma kakav on bio.

Igra se sada odvija na unifikovanom orbitalnom pogledu na planetu, sa teritorijama koje su do tada dostupne za igranje (bilo da su otvorene napretkom kroz priču, bilo da ste ih okupirali trošenjem kapitala i dostizanjem određenog korporativnog nivoa). Prva krupna izmena poznate Anno formule je vidljiva već u ovom globalnom režimu igre, kroz mogućnost paralelne gradnje i unapređivanja sektora, i nerestriktivnog prebacivanja sa jedne na drugu teritoriju. Jednom kada se spustite na samu koloniju, sledeća (i najbitnija) novina u igranju je potpuni izostanak gradskog centra oko kojeg se uvek vrteo razmeštaj populacije u prethodnim igrama. Gradnja kuća više nije uslovljena ovim faktorom, ali to ne znači da možete graditi stihijski i nekontrolisano, a da vaše „malo misto” ne popase gadne penale zbog toga. Pojedine upravne (i druge javne zgrade) i dalje imaju svoju sferu uticaja koja utiče na prosperitet određenih delova grada, pa je prilikom naseljavanja potrebno planirati i ostaviti prostora za njihovo smeštanje (Infodrom centar, stožer korporativne policije, stanica metroa i dr.).

Druga velika novina tiče se redukovane i redizajnirane uloge famoznih skladišta u kojima ste smeštali prikupljena dobra i vršili kontrolu njihove eventualne prodaje. Skladišta i dalje postoje i ponovo zahtevaju mrežu puteva koja ih povezuje sa vašim farmama, plantažama, fabrikama i drugim centrima produkcije, ali je izostala klasična manipulacija dobrima (i njihov brojčani prikaz), već sada samo imate uvid u to u kojoj meri se određena sirovina ili dobro proizvodi. Sa druge strane, svaka, čak i najmanja, svečano i uz prisustvo političkog krema otvorena fabrika ili pogon, zahtevaju određen stepen neophodne logistike da bi funkcionisala (izraženo kroz ikonicu kamiončića), što je asset koji se takođe nezavisno gradi i smešta na terenu.

Kod samih fabrika, pogona, farmi, plantaža i ostalih elemenata infrastrukture izostavljeno je čuveno dodeljivanje proizvodnih parcela i polja radi optimalnog iskorišćenja, i zamenjeno je interesantnom mogućnošću da svaku proizvodnu jedinicu apgrejdujete sa nekoliko korisnih unapređenja (veća produkcija, manji strujni output, manji troškovi održavanja, potrebne radne snage ili pomenutih distributivnih kamiončića i slično), koja, takođe, dolaze i sa pripadajućim negativnim posledicama. Svaka od nadogradnji se fizički smešta i na samom terenu, uz uslov da se mora dodirivati sa matičnom fabrikom, što ponavlja akcenat na planskoj izgradnji i razmeštanju (osim u slučaju teške industrije koja zahteva planinske kopove ili izlaz na more/okeane, gde se unapređenja grade na predefinisanim tačkama).

Sledeći sloj dobrodošlih novina odnosi se na tri vrste teritorija na kojima ćete uzdizati svoj korporativni legat. Klasičnu gradnju u umerenom klimatskom pojasu i izostanak gradnje na Mesecu (sa pratećim ograničenjima koja ćemo videti u finalnoj verziji igre) smo već spomenuli, dok se treći nivo odvija u arktičkom pojasu sa pripadajućim specifičnostima i otežavajućim okolnostima. Arktička naselja su po prirodi samog okruženja manja po obimu i grandioznim graditeljskim ambicijama (i zapravo predstavljaju ono što je, recimo, orijentalna civilizacija bila u Anno 1404), ali generišu specifične sirovine i materijale koji su neophodni za napredak vaših glavnih megapolisa, odnosno u izvršenju ciljeva misija za dalji napredak u trci sa ostalim korporacijama. Interesantan otežavajući faktor vaših nastambi zavejanih snegom je i obezbeđivanje dovoljnog stepena toplote kako se građanstvo ne bi posmrzavalo, što se ne rešava jednostavnom izgradnjom nekakvog grejnog centra, već (ponovo planskim) podizanjem fabrika koje po prirodi stvari generišu određeni temperaturni output.

Raznorazni NPC likovi su i dalje prisutni i kontinualno vam generišu i daju opcione zadatke i questove (koje izvršavate svojom vernom jahtom, kojoj je drastično skresana funkcija transportovanja robe), sa nagradama u vidu kratkoročne finansijske injekcije, odnosno paketima retkih sirovina. Osim njih, na teritorijama se (označeni zvezdicama) nalaze i VIP likovi koji, kroz niz sukcesivnih i znatno težih zadataka, daju određene i preko potrebne tehnološke bonuse i druge nagrade (popravka brane u prvom sektoru koja donosi impresivnih 500 jedinica električne energije, na primer).

Za opis borbenog modula, impresivne grafike, sistem trgovine i druge nespomenute momente nam je ponestalo mesta, pa o tome, kao i o pomenutoj ekspanziji na mesečevu površinu čitajte u sledećem broju, kad Anno 2205 uveliko bude aterirao međ’ igrače.

Aleksandar DINIĆ

 
Need for Speed
Star Wars: Battlefront
Anno 2205
Šta mislite o ovom tekstu?
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera