Logitech Driving Force G29, G920 i Shifter
Logitech je odreagovao na pojavu konzola nove generacije čiji korisnici predstavljaju solidan deo populacije „ozbiljnih vozača”. Kako su oba modela gotovo identična, opis će biti zajednički, sa osvrtom na razlike, a pošto oba modela rade i na PC platformi – svi dobijaju. Kvalitet je prva reč koja će vam pasti na pamet kada uzmete u ruke jedan od (delova) ovih modela. Težina, robusnost, kvalitet i finiš plastike ulivaju poverenje. Sami upravljači, sa druge strane, kvalitetniji su nego što će većina nas imati prilike da koristi u pravom vozilu. Čelični kug-lageri u osovini volana, konstrukcija od nerđajućeg čelika osnove upravljača, pedala i poluga za promenu brzine, šivena koža... sve to odaje utisak „profi” trkačkog volana. Samo unutrašnji deo volana sa „džojped” tasterima pokazuje da se ipak radi o „igrački”. Pedale se nalaze na velikoj robusnoj tabli koja ima gumene odstojnike da spreče „bežanje” sa glatkih podloga. Takođe, na donjoj strani podloge nalazi se patent koji sprečava (ublažava) pomeranje na tepihu, kao i pomenute rupe za šrafove koje će osigurati da pedale ne odšetaju od zanosa igranja. Pedale su kvalitetne u skladu sa ostatkom proizvoda, a kako postoji podrška za manuelni menjač, pedalama gasa i kočnice „pridružilo” se i kvačilo. Pedala gasa je mekša, ali reaguje dobro i posle podešavanja u igri navići ćete se brzo, mada mislimo da bi mogla da bude tvrđa, kao što je slučaj sa pedalom kvačila. Pedala kočnice sa druge strane izuzetno je tvrda, ali ona deluje adekvatno, naročito za agresivniju vožnju. „Srce” ovih volana, da ga tako nazovemo, čini kombinacija zupčanika koji su direktno preuzeti iz auto-industrije, a koji omogućavaju „tečno” i tiho kretanje upravljača, kao i dual-motor force feedback koji omogućava da osetite svaku promenu u vožnji i zaista se uživite. Da li je došlo do većih promena između istog sistema na sada već starom modelu G27 i novih G29 i G920 nismo sigurni, jer, nažalost, nismo imali prilike da probamo stariji model. Da li zbog toga što su praktično novi ili čega već, imali smo malih poteškoća tokom softverske instalacije ovih modela. Logitech Gaming Software je uporno odbijao da prepozna uređaje, dok su se volani povremeno vrteli i nameštali kao da su „začarani”, dok se Windows (7 i 8.1) nije smilovao da ih prepozna. Posle malo podešavanja u softveru, ostavili smo crne misli iza sebe i prepustili se uživanju. Dok u pozadini trese Initial D soundtrack, jurcanje brdima i trkačkim stazama uvlači se pod kožu zahvaljujući fantastičnom feedbacku koji vas tera da pazite svaku sekundu. Reakcija na oštećenje je fenomenalna, pošto se ošteti osovina, volan počinje ozbiljno fizički da vuče u stranu. Posle samo sat igranja bole ruke i noge, telo je obliveno znojem, ali srce je puno. G29 i G920, kao i njihov manuelni kompanjon Shifter, zaista su vrhunski igrački trkački kontroleri. Jedina ozbiljna, ali veoma praktična boljka ovih proizvoda jeste – cena. U Evropi G29 i 920 koštaju 400, a Shifter 80 evra. Na ovu cenu treba dodati cenu pristojne konfiguracije i monitora, kao i posebno doterano okruženje za pravo uživanje u vožnji. Za novac koji će vam trebati za sve navedeno možete da kupite polovan automobil i odete u NAVAK, na pravu stazu, da naučite da vozite brzo (i sigurno). Danilo LUKINOVIĆ |
| ||||||||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |