TEST JOY<>
112015<><>

Logitech Driving Force G29, G920 i Shifter

Next gen vožnja

Kako se retko bavimo volanima, budući da nisu toliko rasprostranjena i raznovrsna kategorija kontrolera za kompjuterske i konzolne igre, veoma smo srećni što nam se ukazala prilika da se ponovo vozimo, samo par meseci nakon poslednjeg testa, koji nam je još u sećanju. Thrustmaster modeli koje smo opisali u julskom broju spadaju u, da tako kažemo, srednju klasu upravljača, a za ovaj test iz Logitecha su nam stigla dva volana koji predstavljaju vrh. Kako su to jedini modeli trenutno u ponudi, čini se da Švajcarci okreću leđa ubogoj sirotinji i koncentrišu se na fanatike koji dovoljno vole i razumeju simulacije vožnje da su spremni da u svoje iskustvo ulože ozbiljan novac, kojim bi neko drugi kupio pravi volan, sa sve automobilom u kojem je.

Logitech je odreagovao na pojavu konzola nove generacije čiji korisnici predstavljaju solidan deo populacije „ozbiljnih vozača”. Kako su oba modela gotovo identična, opis će biti zajednički, sa osvrtom na razlike, a pošto oba modela rade i na PC platformi – svi dobijaju. Kvalitet je prva reč koja će vam pasti na pamet kada uzmete u ruke jedan od (delova) ovih modela. Težina, robusnost, kvalitet i finiš plastike ulivaju poverenje. Sami upravljači, sa druge strane, kvalitetniji su nego što će većina nas imati prilike da koristi u pravom vozilu. Čelični kug-lageri u osovini volana, konstrukcija od nerđajućeg čelika osnove upravljača, pedala i poluga za promenu brzine, šivena koža... sve to odaje utisak „profi” trkačkog volana. Samo unutrašnji deo volana sa „džojped” tasterima pokazuje da se ipak radi o „igrački”.

Montaža je jednostavna: dve stegice držaće volan bez problema na podlozi, a nakon zavrtanja jednostavnim pritiskom na kapice sa gornje strane zaključavate volan. Doduše, voleli bismo da vidimo mogućnost odvrtanja i zavrtanja imbus ključem, jer kada „krvnički” stegnete u želji da se vaš volan ne „odvoji od vozila”, imaćete poteškoće da ga ponovo odvrnete sa dva prsta. Upravljač i pedale, doduše, imaju rupe za šrafove, što će omogućiti ozbiljniju i sigurniju postavku ako ste spremni da platite za custom vozački „astal” ili ste sami vični alatu i puni ste ideja. Ispod upravljača nalaze se kanalići za sprovođenje kablova. Pored USB kabla koji je vezan za konstrukciju, nalaze se i ulaz za napajanje (eksterna „cigla”) i dva devetopinska konektora (kao serijski RS232, jedan muški i jedan ženski) za povezivanje pedala i opcionog manuelnog menjača.

Pedale se nalaze na velikoj robusnoj tabli koja ima gumene odstojnike da spreče „bežanje” sa glatkih podloga. Takođe, na donjoj strani podloge nalazi se patent koji sprečava (ublažava) pomeranje na tepihu, kao i pomenute rupe za šrafove koje će osigurati da pedale ne odšetaju od zanosa igranja. Pedale su kvalitetne u skladu sa ostatkom proizvoda, a kako postoji podrška za manuelni menjač, pedalama gasa i kočnice „pridružilo” se i kvačilo. Pedala gasa je mekša, ali reaguje dobro i posle podešavanja u igri navići ćete se brzo, mada mislimo da bi mogla da bude tvrđa, kao što je slučaj sa pedalom kvačila. Pedala kočnice sa druge strane izuzetno je tvrda, ali ona deluje adekvatno, naročito za agresivniju vožnju.

Opcioni Driving Force Shifter povezuje se na drugi devetopinac i povećava mogućnosti ovih volana dodavanjem manuelnog menjača. Menjač se uklapa u vizuelni identitet i kvalitet cele serije, mada poklopac ručice na kome su urezane „putanje” brzina pomalo šeta, što je i jedina veća zamerka. Menjač se ponaša kao „pravi” i očigledno ima ozbiljnu metalnu konstrukciju, jer izdržava agresivne i brze promene brzine. Šivena koža dodaje utisku realnosti i kvaliteta. Naravno, da biste mogli potpuno da iskoristite ovaj model, softver mora da podržava manuelni mod, a ne samo „gore-dole” .

„Srce” ovih volana, da ga tako nazovemo, čini kombinacija zupčanika koji su direktno preuzeti iz auto-industrije, a koji omogućavaju „tečno” i tiho kretanje upravljača, kao i dual-motor force feedback koji omogućava da osetite svaku promenu u vožnji i zaista se uživite. Da li je došlo do većih promena između istog sistema na sada već starom modelu G27 i novih G29 i G920 nismo sigurni, jer, nažalost, nismo imali prilike da probamo stariji model.

Razliku između modela G29, koji je namenjen Playstation 3 i 4 konzolama, i G920 za Xbox One pre svega predstavlja različiti raspored i vrsta dodatnih tastera za odgovarajuću konzolu. G29 je doduše nešto „sportskiji” zbog prisustva kružnog selektora i LED indikatora ubrzanja/trenutka za promenu brzine, kao na sportskim automobilima. Oba modela imaju hod od čitavih 900 stepeni, ali se G29 činio nešto „slobodnijim” kada stoji u neutralnom položaju, dok je G920 bio „zakucan” u centar. Tokom upotrebe nismo imali nikakvih problema zbog toga, nego samo nismo sigurni da li je u pitanju bug ili feature.

Da li zbog toga što su praktično novi ili čega već, imali smo malih poteškoća tokom softverske instalacije ovih modela. Logitech Gaming Software je uporno odbijao da prepozna uređaje, dok su se volani povremeno vrteli i nameštali kao da su „začarani”, dok se Windows (7 i 8.1) nije smilovao da ih prepozna. Posle malo podešavanja u softveru, ostavili smo crne misli iza sebe i prepustili se uživanju.

Dok u pozadini trese Initial D soundtrack, jurcanje brdima i trkačkim stazama uvlači se pod kožu zahvaljujući fantastičnom feedbacku koji vas tera da pazite svaku sekundu. Reakcija na oštećenje je fenomenalna, pošto se ošteti osovina, volan počinje ozbiljno fizički da vuče u stranu. Posle samo sat igranja bole ruke i noge, telo je obliveno znojem, ali srce je puno. G29 i G920, kao i njihov manuelni kompanjon Shifter, zaista su vrhunski igrački trkački kontroleri. Jedina ozbiljna, ali veoma praktična boljka ovih proizvoda jeste – cena. U Evropi G29 i 920 koštaju 400, a Shifter 80 evra. Na ovu cenu treba dodati cenu pristojne konfiguracije i monitora, kao i posebno doterano okruženje za pravo uživanje u vožnji. Za novac koji će vam trebati za sve navedeno možete da kupite polovan automobil i odete u NAVAK, na pravu stazu, da naučite da vozite brzo (i sigurno).

Danilo LUKINOVIĆ

 
 TEST JOY
Logitech Driving Force G29, G920 i Shifter
Šta mislite o ovom tekstu?

 JA, IGRAČ
Igroterapija

Logitech Driving Force G29 i G920
Osnovno:
volani prilagođeni upravljačima za odgovarajuće platforme (G29 za PlayStation 3 i 4), (G920 za Xbox One i PC)
Ostalo:
robusna konstrukcija, kuglageri u osovini, zupčanici po ugledu na prava vozila, dual-motor force feedback, LED indikator ubrzanja na modelu G29

Logitech Driving Force Shifter
Osnovno:
Manuelni menjač sa šest brzina i push-down rikvercom
Kontakt:
Logitech
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera