DOMAĆA SCENA<>
022016<><>

Zlatna sredina

Članovi studija Stygian Software o radu na RPG naslovu UnderRail

Pre tačno tri godine (SK 2/2013) na ovim stranama smo pisali o domaćem studiju Stygian Software u kom je nastajao old-school RPG UnderRail. Te davne 2013. godine imali smo priliku da popričamo sa svim članovima studija, a to je bila samo jedna osoba – osnivač studija i glavni dizajner UnderRaila Dejan Radišić. Nakon što je alfa verzija igre postala dostupna na internetu (Steam, Desura i GamersGate), njena popularnost je nezaustavljivo rasla sve do kraja prošle godine kada je igra konačno izašla na opšte zadovoljstvo i dobar prijem Steam zajednice. Tim povodom smo rešili da još malo pažnje posvetimo Stygian Softwareu i saznamo šta se sve izdešavalo iza kulisa UnderRaila tokom poslednje dve godine.

Najbitnija promena je trenutno uočljiva – Dejan više nije jedini član Stygiana već su uz njega i Mario Tovirac koji se pridružio Dejanu u radu na UnderRailu krajem 2013. godine i Stefan Čupović, koji je postao član time nekoliko meseci kasnije. Dejan kaže da i pored toga što su mu bili potrebni novi ljudi da bi igra mogla da bude završena što pre, ipak je bilo mnogo važnije da tim raste postepeno i organski kako bi mogao da postepeno objasni svoju viziju igre novim saradnicima, kao i da ih uputi u alatke koje je razvio za rad na igri. Ipak, Dejan je morao da istakne Mariov „vudu”. Naime, ubrzo nakon što je počeo da radi u grafičkom programu za modeliranje objekata u igri (koji je Dejan sam napisao), Mario je počeo da pravi objekte osetno većeg kvaliteta nego što je Dejan mislio da je uopšte moguće. Jedan od najvećih zahvata na igri tokom poslednje dve godine bilo je upravo menjanje gotovo svih tekstura na novije, unapređenije verzije.

Dok deo Mariovog doprinosa igri može da se vidi trenutno na bilo kom screenshotu, potrebno je malo vremena da se iskusi Stefanov rad na UnderRailu jer se on posvetio radu na dizajnu kvestova, borbi, mape i razvoju elemenata priče. Dejan nije propustio priliku da pohvali i Stefana činjenicom da većina studija ne opterećuje jednu osobu da se bavi i dizajnom okoline i kvestova jer stvari teku mnogo jednostavnije kada se ovi zadaci particionišu. Ipak, Dejanov zarazni entuzijazam za ovaj projekat preneo se i na njegove nove kolege.

Mario i Stefan nisu jedini koji su pomogli u završavanju UnderRaila već je Dejan našao saradnike iz celog sveta. Uz povremeni angažman supruge Ivane za pomoć pri programiranju i novozelandskog modelara Marka Vovka sa kojim je sarađivao još pre više od tri godine, Dejan je pronašao Kiru Majer iz Ukrajine za deo rada na mapama i teksturama. Muziku za igru napisao je Džoš Kaler iz Amerike, dok je Dijego Kandia iz Brazila pomogao kod modeliranja.

U trenutku našeg razgovora, članovi Stygian Softwarea su se i dalje bavili otklanjanjem bagova na UnderRailu, ali polako gledaju i ka budućnosti. To se, pre svega, ogleda u novim planovima i novim stalnim članom tima koji će uskoro da im se pridruži. Direktni planovi ovih mladih dizajnera odnose se na proširivanje sveta UnderRaila. U Stygianu su svesni koliko su im pri razvoju UnderRaila pomogli Steam i zajednica vernih fanova. Staviše, ističu rad jednog od njih. Finski igrač koji koristi nadimak Epeli čini se jednako posvećen UnderRailu kao ljudi iz Stygiana. Potpuno sam je pokrenuo wiki posvećen ovoj igri i napravio apsolutno vernu mapu većeg dela igračkog sveta kao i baze kvestova, predmeta, likova i stvorenja. Upravo zbog takvih fanova, koji su svojim savetima i radom pomogli finalizovanje igre, u Stygianu shvataju ozbiljno njihove predloge da se prodube određeni delovi igre, bilo da je u pitanju pozadinska priče ili neki od likova ili frakcija. Zato ovaj tim paralelno sa radom na peglanju izdate igre rade na proširenju igračkog sveta. To neće biti velika ekspanzija ili DLC već serija patcheva kojima će, nekoliko puta godišnje, biti dodavani manji paketi zanimljivog sadrža, a jednom godišnje veće proširenje.

Naravno, interesovalo nas je i da li se u Stygianu već planira sledeća igra. Članovi studija, uz osmeh, navode da se o tome već odavno raspravlja i to veoma žustro. Naime, pogodilo se da tri glavna dizajnera imaju prilično različite igračke ukuse. Tako Dejan voli hard-core RPG klasike kao što su serijali Fallout i System Shock ili slavni Arcanum. Sa druge strane, Mario je fan akcionog RPG-a sa serijalom Diablo na prvom mestu. Stefanu je, pak, omiljen potpuno drugi žanr FPS, pre svega oni sa naglaskom na timskoj saradnji od kojih izdvaja Team Fortress 2. Zbog toga su diskusije oko sledećeg projekta veoma zanimljive, ali, za sada bez definitivnog rezultata. Dejan, diplomatski, navodi da je ipak prerano da govore o budućem projektu dok su u velikoj meri i dalje posvećeni radu na UnderRailu, ali i da je potpuno moguće da njihov sledeći naslov bude ili neka ozbiljna strategija ili UnderRail 2 ili nešto potpuno treće.

Razgovor nismo mogli da završimo bez osvrta na lekcije naučene tokom razvoja igre i toga gde vide svoj studio za nekoliko godina. Dejan se, ponovo uz smeh, seća da kada god je negde čitao savete oko pravljenja prvih igara da svi ističu: „Ne pravite RPG!” Takođe, koliko god da je neko pripremljen za dugogodišnji rad na razvoju neke igre, uvek će biti novih izazova i problema koji moraju da se rešavaju u hodu. Dejanova poruka bilo kome ko želi da pravi igru je da nema smisla praviti klon popularnih mamamipara i biti jedan u moru od milion, već zamislite naslov kakav želite da igrate i istrajte u radu na njemu. Želja članova tima je da Stygian postepeno evoluira u studio srednje veličine (dvadesetak ljudi) koji ne juri da pravi bombastične naslove već održava dobar odnos sa svojim fanovima. Glavni cilj takvog studija bio bi da može da paralelno radi na dve-tri manje igre kako bi bili u stanju da svakih godinu-dve izdaju novi naslov, ali da istovremeno ne ugroze razvojni ciklus od nekih četiri do šest godina po igri (što je po njihovom mišljenju glavni problem većine modernih igara).

Zahvaljujemo se članovima Stygian Softwarea na njihovom vremenu. Nastavićemo da pratimo njihov rad, kako na evoluciji UnderRaila tako i u iščekivanju zvanične najave njihovog sledećeg projekta o kom ćemo vas obavestiti čim nešto saznamo.

Dragan KOSOVAC

 
 AKTUELNOSTI
Najočekivanije igre u 2016. godini

 DOMAĆA SCENA
Intervju: Stygian Software ekipa (UnderRail)
Šta mislite o ovom tekstu?

 TEST JOY
Logitech G633 i G933 Artemis Spectrum
Logitech G410 Atlas Spectrum

 GAME TALK
Recreated ZX Spectrum

 JA, IGRAČ
Gvala na glavi
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera