TEST PLAY<>
022016<><>

Oxenfree

Ideje utkane u priču pred nama izgledaju kao nešto što je uteklo iz glave Harukija Murakamija, temporalnom anomalijom uplovilo u osamdesete, inspirisalo holivudske filmotvorce da naprave The Goonies i Stand by Me, ostvarenja koja bi godinama kasnije inspirisala Murakamija da napiše nešto sa sličnom tematikom... i zatvori vremensku petlju. Ako u prethodnoj rečenici nalazite makar malo smisla, velika je verovatnoća da ćete u ovoj igri da pronađete nešto vredno pažnje.

Oxenfree je istraživačka avantura sa akcentom bačenim na konverzaciju i razvoj međuljudskih odnosa.

Oxenfree je istraživačka avantura sa akcentom bačenim na konverzaciju i razvoj međuljudskih odnosa (koji će se razvijati u pozitivnom ili negativnom smeru, svejedno). Ima elemenata socijalne drame, horora, i klasičnog avanturističkog njuškanja. Grupa prijatelja dolazi na ostrvo Edvards sa planom da na plaži, uz logorsku vatru, provede miran vikend. Na ostrvu je nekada postojala američka vojna baza, a sada je tu samo uspavani priobalni gradić u kome su sve prodavnice zatvorene (kraj je radne nedelje), a retko stanovništvo nema preteranu želju za druženjem i ide na spavanje već sa prvim sumrakom. Ostrvo, dakle, nije nešto što bi se moglo nazvati turističkim rajem, ali je idealna destinacija za grupu tinejdžera koji bi malo da se osame od porodice i pobegnu od civilizacije makar na par dana. Mestašce ima bogatu istoriju, a naravno, ne oskudeva ni u urbanim legendama. Najpoznatija epizoda u vezi sa njim tiče se dešavanja iz rata, kada je u blizini obale potonula podmornica, odnoseći u smrt svih osamdeset i pet članova posade... O pravim razlozima havarije još uvek se raspreda. Možda najzanimljivija priča u vezi sa ostrvom, koja se po školskim dvorištima prenosi u pola glasa, kaže da se na određenim mestima radio aparatom mogu uhvatiti čudnovati jezivi zvuci koji podsećaju na ljudske glasove, na frekvencijama koje ne pripadaju ni jednoj jedinoj poznatoj radio stanici. Prethodni radoznali istraživači ove urbane legende bi, navodno, na takvim mestima naslagali kamenje kako bi i oni koji dođu posle njih mogli da se uvere u istinitost priče. Aleks, glavna protagonistkinja igre, iz ovih razloga će na ostrvo poneti radio aparat, a radoznalost i želja za istraživanjem će je ubrzo odvesti na mesta na kojima sasvim sigurno nije želela da se nađe.

Konverzacija u igri gotovo nikad ne staje i najprirodnija je koju smo ikada imali prilike da čujemo u nekom ostvarenju – u smislu da ćemo biti u prilici da upadamo u reč sagovornicima, dok će se ideje o onome što u datom trenutku treba kazati rađati u jako kratkom vremenskom intervalu (u vidu stripskih oblačića). Za odluke o tome u kom pravcu treba uputiti razgovor imaćemo tek dve ili tri sekunde (nakon čega će neko od prijatelja skrenuti razgovor u drugom pravcu ili promeniti temu), a uvek možemo i da prećutimo ono što nam je u prvi mah palo na pamet da kažemo, i sačekamo reakciju ostalih. Iako zvuči mehanički komplikovano, ovo je sistem koji na najverniji mogući način emulira svakodnevnu komunikaciju, pa je u ovom smislu potpuno „anti-holivudski”, gde sve vrca od one-linera, i gde će se likovi prepucavati rečenicama od kojih će svaka predstavljati straobalno važnu izjavu. Najveća opasnost od ovakvog (haotičnog ali svakoj osobi bliskog) načina komunikacije leži u opasnosti da sve pređe u dosadu, što, na sreću, ovde nije slučaj. Oxenfree je igra koja se prelazi u jednom sedenju – pod uslovom da vas svojom čudnom formom kupi odmah na početku.

Grupa prijatelja dolazi na ostrvo Edvards sa planom da na plaži, uz logorsku vatru, provede miran vikend. Naivčine.

Svi likovi se opiru stereotipnoj kategorizaciji (od autora koji su nekada pripadali Telltale familiji ništa manje nismo ni očekivali). Nema dežurnog debeljka, sportiste, vamp-žene, učenjaka, ili smetenjaka. Daleko od mešavine „Beverli Hilsa 90210” i „Skubi Dua” (a nema ni vampira sa šljokicama na mesečini), igra nam predstavlja protagoniste za koje će nam se ubrzo, zahvaljujući konstantnom čavrljanju, učiniti kao da ih poznajemo iz komšiluka. Redžinald (ili Ren, za prijatelje), Nona, Džonas, Klarisa (možda najtragičniji lik u družini), i vaša malenkost, Aleks, uskoro će se naći usred natprirodnih dešavanja koja će grupu prijatelja, kao i igrače na početku igre, zbuniti. Tu su i izazovi koje će pred njih postaviti sopstvena prošlost. Način na koji će se Aleks, Klarisa i Džonas izboriti sa gubitkom voljenih osoba, biće lajt-motiv iskustva koje nam Oxenfree nudi, a odsustvo patetike ključni je elemenat koji ovaj naslov sprečava da se na (virtuelnoj) polici nađe rame uz rame sa njanjavim interaktivnim vizuelnim novelama.

Neobičan grafički stil nešto je što se ne sreće svakog dana, a najviše podseća na mešavinu kolaža i akvarela. Dvodimenzionalne pozadine u kombinaciji sa sićušnim likovima kojima se ne vide izrazi lica stavili su naratore na prvu liniju fronta – glasovna sinhronizacija izbačena je u prvi plan. Posao je obavljen profesionalno, jer su angažovani glumci iz ostvarenja kao što su The Wolf Among Us, Tales From the Borderlands, Borderlands i The Walking Dead. Dizajn zvuka nimalo ne zaostaje, pa se na misterioznim radio-frekvencijama čuju jezivi zvuci koji deluju autentično i podižu atmosferu na još veći nivo, dok je muzika sugestivna, naginjući nekoj vrsti trip-hopa koji smo imali prilike da slušamo u igri Superbrothers: Sword & Sworcery (autor je isti, stoga i sličnost u stilu).

Neobičan grafički stil nešto je što se ne sreće svakog dana, a najviše podseća na mešavinu kolaža i akvarela.

Na kraju priče, kada konačno dočekamo jutro i ukrcamo se na trajekt koji će nas odvesti natrag, imaćemo priliku da svoje izbore uporedimo sa izborima drugih igrača, i vidimo u kojoj meri se odluke koje smo donosili u toku igre, a koje se tiču sudbine likova, poklapaju sa odlukama većine. Zanimljiv dodatak koji će, možda, naterati najupornije na još jedan prelazak.

Miša MITRANOVIĆ

 
Darkest Dungeon
Homeworld: Deserts of Kharak
WRC 5
Elite Dangerous: Horizons
Aviary Attorney
UnderRail
Oxenfree
Šta mislite o ovom tekstu?
Tharsis
Punch Club
Pony Island
The Bug Butcher
Assassin’s Creed Chronicles: India
Dragon’s Dogma: Dark Arisen
Resident Evil 0 HD Remaster
Dragon Quest Heroes
Death by Game Show
Tenshu General
The Quest

Platforma:
PC, Mac, Xbox One
Potrebno:
Intel i3 2 GHz ili ekvivalentan AMD, 2 GB RAM, 1 GB VRAM
Poželjno:
Intel i5 2,5 GHz, 4 GB RAM, Nvidia GeForce GTX 460 ili Radeon HD 6750
Veličina:
3 GB
Adresa:
nightschoolstudio .com
PEGI:
nema

87
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera