TEST PLAY<>
022016<><>

Tharsis

Potezna strategija u svemiru. S kockicama. I kanibalizmom. Ovaj kratki doslovni tizer za Tharsis mi je pohodio snove i budio leptire u stomaku, a igru sam iščekivao kao što je Odisej sanjao rodnu Itaku. Kao i Y puta do sada, paljevinu sam platio ekvivalentno snažnim razočaranjem...

Potezna strategija u svemiru. S kockicama. I kanibalizmom.

Tharsis je priča o prvoj misiji na Mars s ljudskom posadom, poslatom da ispita tajanstveni signal čiji je izvor lociran na istoimenom vulkanskom platou Crvene planete. Deset nedelja pre ulaska u orbitu Marsa, brod je zasut kišom meteorita koja uništava veći deo zaliha hrane i ubija dva člana posade. Četvoro preživelih kosmonauta nema alternativu osim da produži ka cilju, nadajući se da će brod ostati u jednom komadu i da će se naći dovoljno hrane korišćenjem alternativnih metoda.

Tharsis se najlakše može opisati kao igra na tabli (boardgame) za jednu osobu, što je uz The Witcher: Adventure Game čini jednim od VRLO retkih predstavnika ovog egzotičnog strateškog podžanra. Deset nedelja do ulaska u orbitu Marsa podrazumeva deset poteza koje vi i brod morate da preživite, što će se u najvećem broju slučajeva pokazati kao nemoguća misija. Kao i FTL, i ovo je igra u kojoj uspešna partija nije pravilo već izuzetak s niskom statističkom verovatnoćom, ali, za razliku od fasterdenlajta koji je donosio finu ravnotežu između RNG-a i taktike, uspeh u Tharsisu gotovo u celosti zavisi od sreće.

Priča o prvoj misiji na Mars s ljudskom posadom, poslatom da ispita tajanstveni signal čiji je izvor lociran na istoimenom vulkanskom platou Crvene planete.

Sreće u bacanju kockica... Početak svakog poteza donosi tzv. „event” fazu, u kojoj nekoliko brodskih modula trpi nasumičnu štetu, označenu brojčanim intenzitetom i vrstom posledice po brod, zalihe ili kosmonaute. Greške u navigacionom kompjuteru, kvar na rezervoaru za gorivo, pucanje cevi kojom teče neki radioaktivni goo, kurcšlus na sistemu za održavanje života, mikrometeorski udar i svi drugi problemi zahtevaju angažovanje člana posade koji će da uđe u oštećeni modul i da baci kockice da bi sanirao štetu. Suština je jednostavna, ali su nijanse relativno složene jer se situacije skoro nikad ne rešavaju po principu „jedan problem, jedan kosmonaut, jedno bacanje, profit!”

Svaki član posade ima skalu zdravlja, skalu mentalne stabilnosti i broj kockica koje može da baci u jednom potezu, koji zavisi od toga da li je na kraju prethodnog dobio hranu. Ako, recimo, kosmonauta s tri kockice pošaljete da rešava problem intenziteta 28, on će teoretski moći da ga sanira za 18 poena, pod uslovom da baci tri šestice, tako da će u oštećeni modul morati da uđe i drugi član posade da doprinese svojim kockicama, što ga vezuje za taj modul i onemogućava da pokuša da popravi još nešto u tekućem potezu. Ako nemate sreće s bacanjem kockica, vrlo brzo ćete uleteti u negativnu spiralu sve većeg broja havarija koje nema ko da sredi, što se uvek završava raspadom broda ili smrću posade.

Tharsis je efektivno boardgame za jednu osobu, što je uz The Witcher: Adventure Game čini jednim od VRLO retkih predstavnika ovog egzotičnog strateškog podžanra.

Svaki pokušaj intervencije je bremenit otežavajućim okolnostima. Ulazak u oštećeni modul često za posledicu ima pad linije zdravlja kosmonauta koji je poslat da ga popravi, a bacanje kockica često ume da ga dokusuri. Naime, u zavisnosti od težine kvara (predstavljene brojčanom vrednošću), određeni rezultati bacanja mogu da imaju jednu od tri (ili dve, ili sve tri) posledice: void, stasis ili injury. Void podrazumeva da se kocka poništava, stasis da se zamrzava na osvojenom broju (reroll ne funkcioniše), a injury da odrolani broj ranjava kosmonauta. Zamislite sada situaciju u kojoj uhranjenog člana posade, s pet kockica, šaljete da popravi motor koji je udario meteor i u kojem bacanje trojke, petice i šestice podrazumeva trenutnu povredu. Od pet bačenih kockica, uvek će makar jedna biti ta koja ne treba, a ako je kosmonaut imao samo jedan segment HP linije, umreće kao Dilindžer pre nego što bilo šta uradi. RNG u igri je apsolutan, potpuno nemilosrdan i u stanju je da u sekundi ruinira partiju koja vam je neko vreme išla dobro.

Da li u igri ima ikakve taktike ili se sve svodi na kockice? Ima, ali u minimalnim dozama. Svaki kosmonaut ima jednu specijalnost koju može da aktivira ako u akciji popravke modula osvoji peticu ili šesticu koja mu je višak. Mehaničar, tako, može da popravi po jedan segment brodskog HP-a, specijalista ima mogućnost za jedan dodatni reroll kockica, kapetan može da obezbedi po jednu dodatnu kockicu svim kosmonautima koji su se zatekli u jednom modulu, doktor da izleči jedan segment HP-a sebi i drugima itd. Tako, recimo, ima smisla inicijalno slati specijalistu da rešava komplikovani kvar jer lik ima najveće šanse da odrola dobar skor (i najveće šanse da umre usled bacanja „injury” kockica). Kockice koje su višak, a iz nekog razloga ne mogu da se upotrebe za „trigger” specijalne sposobnosti, možete da stavljate u specijalni „research” repozitorijum čime stičete nasumične bonuse koji se mogu aktivirati po želji (instant popravka, prevencija povrede i slično). Apsolutno sam siguran da ovim licitiranjem pravila nikome nisam ništa objasnio, ali se pravila igre lako skapiraju već nakon nekoliko minuta.

U uvodu igre sam pomenuo kanibalizam... Od hrane koje nikad nema za kompletnu posadu zavisi broj kockica koje svaki kosmonaut baca u jednom turnusu. Ukoliko ne želite da se zaglibite sa četvoro beskorisnih kosmonauta s jednom kockom po potezu, možete ih nahraniti ostacima poginule posade. Ovo će im permanentno smanjiti HP, ali će im omogućiti da prežive do sledećeg poteza. Autori kao da žele da nam kažu da malo kanibalizma nikoga nije pojelo i da cilj opravdava sredstvo. Šta reći nego ’mljac’?

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Darkest Dungeon
Homeworld: Deserts of Kharak
WRC 5
Elite Dangerous: Horizons
Aviary Attorney
UnderRail
Oxenfree
Tharsis
Šta mislite o ovom tekstu?
Punch Club
Pony Island
The Bug Butcher
Assassin’s Creed Chronicles: India
Dragon’s Dogma: Dark Arisen
Resident Evil 0 HD Remaster
Dragon Quest Heroes
Death by Game Show
Tenshu General
The Quest

Platforma:
PC, PlayStation 4
Potrebno:
Core2Duo ili ekvivalent, 2 GB RAM, GeForce 9600 GT ili Radeon HD 5870
Poželjno:
Core2Quad ili ekvivalent, 6 GB RAM, GeForce GTX 750 ili Radeon HD 6870
Veličina:
1,1 GB
Adresa:
totallychoice .com /games /tharsis

60
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera