Nabrajanje izuzetnih odlika ove igre sigurno počinje sa njenim, može se reći umetničkim grafičkim rešenjem. Teško opisive, a odmah prepoznatljive prizore prirode odlikuje mešavina oblih stilizovanih objekata i oštrih, sečenih poteza četkice. Grafika u jednom momentu izgleda vektorski, ali se brzo uočava odsustvo modernog „flat” dizajna jer je prisutna zdrava doza senki i crtanih tekstura. Kompjutersko naivno slikarstvo nam se trenutno čini kao najbolji izraz za opisivanje umetničkog pravca ove igre.
The Banner Saga 2 u modu vraća stare potezne strateške igre sa kvadratnom podelom bojišta. Pravilo igre koje nam se svidelo je to što je snaga boraca istovremeno i jačina kojom zadaju udarce, ali i životna energija. Pobednička taktika u sličnim igrama je do sada bila što brže smanjivanje broja protivničkih jedinica kako biste stekli brojčanu prednost. U ovom slučaju, ranjeni protivnik često postaje manja pretnja i pametnije je svoj mač uperiti ka ostalim neprijateljima. Mehanika je mnogo složenija od ovog primera i Stoic Studios je izdao poseban taktički spinoff, Banner Saga: Factions. Različiti načini razvijanja osobina vaših heroja, različitih rasa i zanimanja, daju veliku kreativnost pristupu okršajima.
Za ljubitelje istorije, poslasticu će predstavljati opisi koje dobijate klikom na neku od geografskih tačaka na mapi: „U senci planine rastu lekovite pečurke koje beru slepi monasi”. OK, citat je izmišljen, a sama igra je lirski umerenija. Iako ćete se u igri susretati sa natprirodnim bićima i pojavama, dobar deo čini low fantasy atmosfera, isprepletena ljudskim intrigama i slabostima. Neki će u svemu pronaći i dozu patetike, a dosta toga se vrti oko veličanja vrednosti ljubavi i porodice. Banner Saga 2 se na prvi pogled ne razlikuje mnogo od svog prethodnika. Priča i dalje prati ljude i Varlove i njihov obračun sa čudnim stvorenjima, oklopnim Dredgeovima u, ispostaviće se, zajedničkom povlačenju pred nepoznatim protivnikom i često negostoljubivom prirodom koju tom prilikom moraju savladati. Ono što nam se svidelo u drugom delu je to što se borbe ne svode uvek na likvidiranje protivnika, već su to ponekad neki specifičniji zadaci koje morate obaviti u sklopu borbene mehanike. Veći diverzitet jedinica stvara kovitlac ogromnog broja faktora koji odlučuju na ishod borbe. Kada skoro svaka jedinica na terenu ima druge osobine, igra postaje taktički raj samo za ljubitelje mikromenadžmenta i one koji imaju malo više slobodnog vremena. Ipak, normal nivo težine i započinjanje drugog dela sage sa Rookom ne donosi preterani izazov pa ćete često ulaziti u borbu tek sa polovičnim znanjem talenata vaše vojske. Obimna galerija likova i način pripovedanja i dalje prave konfuziju i otežavaju praćenje priče. Takođe smo imali problem sa opcijama kojima birate tok radnje, jer tekst koji ih prati nije uvek precizan. U prastaroj igri Alter Ego, nikada nismo doživeli adolescentske godine jer u izboru koji je stavljen pred igrača nije postojala opcija „pričaj sa nepoznatim čovekom u kolima sa bezbedne distance.” Naravno, ne mislimo da bi igra trebalo da postavlja pitanje: na skali od jedan do deset, koliko želiš da odsečeš glavu protivniku koga si porazio u borbi, gde je „jedan” ne želim, a „četiri” umereno neodlučan. Kada shvatite da (pažnja, spoiler!) skapavanje ljudi iz karavana ne ostavlja velike posledice po igru, počećete da ih gledate kao statistički podatak. Za kraj, uopšte nismo impresionirani kako je nova rasa koju ćete otkriti uvedena i predstavljena u igri. The Banner Saga 2 je vrlo lepa, epska igra koja će vas pripremiti za donošenje teških odluka u životu. Prvi deo se pojavio za Xbox One i PlayStation 4, igra radi i na starim konfiguracijama, a mi vam preporučujemo da igre prelazite po redu i sačuvate vaše junake i snimljenu poziciju za veliko finale. Ognjen POPOVIĆ | |||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |