TEST PLAY<>
052016<><>

Battlefleet Gothic: Armada

Igračke adaptacije Warhammera 40.000 oduvek su predstavljale laserski fokusirane softverske gromade koje su pričale jezgrovite i surove priče, kombinujući koncepte žrtve hrabrih i korupcije slabih, borbu između nesvetog zova Haosa i svetlosti Imperatora, štektanje boltera i zujanje power swordova u bespoštednom, perpetualnom ratu između marinaca, vanzemaljaca, mutanata i jeretika. Svaka Warhammer 40.000 igra bila je čvrsto ušančena u rovove, oklope, urlike i prašinu, gotovo nijedna nije digla pogled ka zvezdama i pokušala da sagleda svu širinu i slavu Imperiuma, sve milione planeta i beskrajne milijarde duša obasjanih svetlošću besmrtnog Imperatora ili razjedinjenih šapatima iz Oka terora gde stoluje nerazjedinjeni Haos.

Armada je prva Warhammer 40K igra koja se dešava u dubokom svemiru i u kojoj glavni junak nije kapetan nekog reda Space Marinesa

Ovaj nadahnuti uvod je artistička zamena za: „Armada je prva Warhammer 40K igra koja se dešava u dubokom svemiru i u kojoj glavni junak nije kapetan nekog reda Space Marinesa”. Battlefleet Gothic: Armada je dobar pokušaj da se publici približi mornarički aspekt Imperiuma i neopevani junaci koji rizikuju život i razum putujući warpom, transportujući trupe u borbenim baržama i šibajući se s vanzemaljskim ološem. Jedna od tih hrabrih flota operiše u sektoru Gothic, na koji se nameračio Haos vormaster Abadon the Despoiler, koji podiže svoju groznu armadu i vrši iznenadni prepad na ovaj tihi kutak Imperije. Talasanje Haosa privlači i druge usual suspectse u liku orka i eldara, koji takođe žele da štrpnu poneku planetu iz sektora koji ne može da primi pojačanja zbog snažne warp oluje koja je propratila invaziju. (Relativno) mladi admiral Spajer (Spire) dobiće zadatak da ovoj kombinovanoj pošasti stane na put hladnim čeličnim kobilicama i vrućim salvama iz Nova topova imperijalnog brodovlja.

Battlefleet Gothic: Armada je kombinacija potezne strategije sa menadžmentom flote i real-time svemirskim bitkama. Igra ima tri osnovna moda, od kojih ćete sigurno prvo zaroniti u single-player kampanju, a nakon njenog kompletiranja vredi se zezati sa skirmishom pre uletanja u surovi multiplayer. Tokom poteznog segmenta kampanje nadograđivaćete flotu i birati misije iz bogate ponude invazionih situacija koje bleskaju na mapi sektora Gothic. Većina misija je opcionalni filler koji dolazi u nekoliko definisanih kategorija poput probijanja blokade, odbrane pozicije ili stanice, eliminacije protivničkog admirala i drugih ciljeva, a obavezne, story misije uvek imaju skriptovane momente i dijaloge koji ih čine mnogo interesantnijim od „popunjavačkog” proseka. Svaka uspešna misija obezbeđuje priliv slave za admirala i iskustva za posade brodova, što ima blagotvoran uticaj na snagu i brojno stanje vaše flote.

Battlefleet Gothic: Armada je kombinacija poteznog menadžmenta flotom i real-time svemirskim bitkama.

Bitke su real-time okršaji flotnih sastava na jednoj ravni, sasvim u skladu s tabletop korenima igre. Manevrisanje brodovima u stilu mornarica XVII veka da biste protivnika iznabadali salvama sa strane osnovni je lajtmotiv svake bitke bez obzira na cilj i karakter misije. Svaki brod, u zavisnosti od klase, raspolaže sa jednom ili više specijalnih sposobnosti koje variraju od mogućnosti za daljinsko izviđanje i sejanje plazma mina pa do kratkodometne teleportacije, salve torpeda ili neke desete stvari. Kompjuterski protivnici nisu nimalo mutavi (pogotovo na težim nivoima), tako da se igra retko kad pretvara u šetnju u parku... Veština igrača igra srazmerno veliku ulogu, pogotovo u pipavim stvarima kao što je nišanjenje torpedima. Kad uvežbate stopostotno pogađanje masnih salvi u bok protivnika, sve će ići lakše, a bićete i konkurentniji u multiplayeru. Podjednak značaj ima i brzo manevrisanje, a pre svega pravovremeno korišćenje ograničenih boostera za naglo skretanje ili ubrzavanje jer od ugla napada i pozicije najviše zavise količina i tip štete koju pravite. Napredovanje po činovima u single-playeru otvara vam slotove za nove brodove i omogućava korišćenje plovila više klase. Startujete s lakim krstaricama, da biste brzo počeli da otključavate normalne, teške krstarice i bojne brodove. Sva plovila leveluju preživljavanjem u misijama, a svaki novi nivo im otvara slotove za dodatnu opremu i podizanje nivoa posade.

Progres u igri je nelinearan u smislu da izgubljena misija, čak i kad se radi o integralnoj kampanjskoj misiji, ne znači kraj balade i potrebu za učitavanjem snimljene pozicije, već setback koji najčešće podrazumeva neki debuff za ostatak kampanje. Ovo igri daje izvestan roguelite prizvuk, ali posledice poraza ipak nisu fatalne jer se arsenal ne gubi nepovratno. Uništeni brodovi, dakle, nisu uništeni, već odlaze na suvi dok na opravku tokom nekoliko poteza, mada navodno postoji šansa da ponekad budu zauvek izgubljeni (što se meni, iz nekog razloga, nikada nije desilo).

Manevrisanje brodovima u stilu mornarica XVII veka da biste protivnika iznabadali salvama sa strane osnovni je lajtmotiv svake bitke bez obzira na cilj i karakter misije.

Šta zameram Battlefleet Gothic: Armadi? Generičke, filler misije nakon nekog vremena postaju dosadne jer brzo postajete svesni da njihovo odrađivanje ne služi ničem drugom nego da popuni sadržaj u kampanji za jednog igrača, koji bi bio prilično tanak da je zasnovan samo na story zadacima. Primetna je i mala nestabilnost igre koja se u nekoliko ključnih trenutaka zamrzla i pojela mi desetine minuta progresa. Globalno gledano, to ipak nisu dovoljno krupne stvari da bi sprečile uživanje u igri, posebno Warhammer fanaticima koji planiraju da se posvete multiplayeru.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Dark Souls III
Subterrain
Quantum Break
The Banner Saga 2
TrackMania Turbo
The Descendant: Episode One
Soviet City
Hyper Light Drifter
Battlefleet Gothic: Armada
Šta mislite o ovom tekstu?
RaceRoom Racing Experience
Ashes of the Singularity
Epistory: Typing Chronicles
Enter the Gungeon
StarCraft II: Nova Covert Ops
ZHEROS
Atari Vault
Baldur’s Gate: Siege of Dragonspear

Platforma:
PC
Potrebno:
Intel Core i5-2500 ili AMD FX-4100, 4 GB RAM, GeForce GTX 560 ili Radeon HD 6850
Poželjno:
Intel Core i7-3770 ili AMD FX-8350, 8 GB RAM, GeForce GTX 760 ili Radeon R9 270
Veličina:
10 GB
Adresa:
www .battlefleetgothic -armada .com

75
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera