Koliko god overklokovanje mozga delovalo primamljivo, budućnost u kojoj je tako nešto moguće nije naročito svetla, barem kada se pitaju scenaristi Ashes of the Singularityja. Iako su uspeli da veštački evoluiraju u nov oblik života pod nazivom post-humans, tehnološka revolucija nije uspela da im odstrani onu esenciju ljudskosti poznatu i kao „volja za moć”. Dakle, u 22. veku oblici života koji su prevazišli materijalnu egzistenciju i gotovo dosegli besmrtnost i dalje se glože i uništavaju zarad vlasti. Jedna frakcija se odmetnula i prisvojila svest i inteligenciju nekih aliena na koje je nabasala u svemirskim bespućima, pa su je prozvali Substrates. Toliko o priči, kojoj je posvećeno toliko malo pažnje i vremena da ne zaslužuje ni ovih nekoliko redova opisa.
Igra nudi samo dve frakcije, arsenal koji je podeljen u tek tri tiera, sa po nekoliko različitih jedinica u svakom od njih i avijaciju(!) koja namenom podseća na današnju i nema šta da traži u svemiru. Sistem levelovanja jedinica postoji samo kod dreadnought kapitalnih brodova koji vremenom provedenim u borbi stiču iskustvo i poboljšavaju svoje karakteristike. Sve ostale jedinice su jeftina, potrošna roba koja će u svakoj partiji stradati u stotinama, pa čak i hiljadama. Različite jedinice moguće je spajati u armije i na taj način ih postavljati u efikasne formacije. Implementacija takvog sistema dovodi samo do frustracije, jer su sve jedince (izuzev, donekle, avijacije) neverovatno spore i imaju očajan pathfinding, pa će tako armija sastavljena od najrazličitijih jedinica mileti kao puž prema cilju, a u slučaju promene pravca biće joj potrebna večnost da se pregrupiše. Borbe su takođe izuzetno spore, naročito kada se na bojištu nađe više jačih jedinica. Povlačenje i pregrupisavanje snaga ne postoji, jer jedinice izuzetno tromo reaguju na komande, a u slučaju da im se naredi povlačenje, neće ni za momenat pokušati da naredbu izvrše efikasno, već će samo prestati da pucaju na protivnika i nastaviti da mile po mapi u suprotnom smeru. Zbog toga je bilo kakvu vrstu hit & run taktike nemoguće izvesti, pa čak i uz upotrebu nešto agilnije avijacije, koja previše košta u odnosu na ono što može da ponudi na bojištu, a pri tom je sazdana od papira koga dezintegriše bilo kakav vid odbrane. Odbrane baze statičnim odbrambenim jedinicama ima smisla samo u PVO varijanti, jer svi turreti namenjeni borbi protiv kopnenih ciljeva su toliko slabi da ne mogu da zadrže ni nekoliko najslabijih jedinica.
Kampanja je potpuno retardirana i bolje bi bilo da je uopšte i nema. Jedanaest misija od kojih su tri opcione (i čijim se prelaskom ne dobija baš ništa) služe da igrača upoznaju sa mehanikom igre i u lice mu pljunu nebulozu od priče. Prvih nekoliko misija su tutorijali koji traju po nekoliko minuta, a onda odjednom kreće ozbiljan fajt. AI, naravno, neprestano vara i u nekim situacijama je jezivo težak protivnik. Taktičko razmišljanje je gotovo sasvim onemogućeno i sve se svodi na što brže i agresivnije zauzimanje resursa i massovanje jedinica, u čemu pomaže opcija automatskog štancovanja. Tehnička strana ove igre, to jest grafika – blista! AotS je prvi „pravi” DirectX 12 naslov i koristi Nitrous engine, koji je namenski pisan za RTS tip igara i sposoban je da opsluži hiljade jedinica i optereti čak i najmoćniji hardver, ali i da se prilagodi resursima skromnijih mašina. S obzirom na to da je igra, zapravo, prvo bila DX12 test za merenje performansi, ne čudi mnogo što je tehnički deo perfektan, dok je gejmplej i sve ostalo što čini igru čist krš, uključujući i neviđeno iritantan zvuk sa nepostojećom glasovnom glumom i odzivom jedinica, pa do „pću-pću” zvučnih efekata prilikom napucavanja jedinica laserskim oružjem. Jedino što je donekle prijatno za uši je neki vid epsko-ambijentalne muzike, ali koja se u svemirsku atmosferu uklapa koliko i električna gitara uz crkveni hor. S obzirom na to da je Ashes of the Singularity od početka razvijan uz tesnu saradnju sa AMD-om, ne čudi što na GeForce karticama radi osetno sporije. Ipak, zaista je nebulozno videti da Radeon 380X dere GTX 980Ti kao Musa jarca i to čak i u 4K rezoluciji. Ocena bi bila niža barem za 50 da ipak u pitanju nije pionirski tehnološki demonstrator koji može dobro da uposli sav raspoloživ hardver, pa čak i Radeon i GeForce kartice u istoj mašini i u isto vreme. Detaljnije o tehnikalijama ostavili smo za rubriku Test drive, a samu igru preporučujemo samo ljudima koji je dobiju besplatno uz neku od novih Radeon kartica, za povremeni skirmish sa virtuelnim saborcima, jer u suprotnom ne vredi ni struje koju komp potroši dok je vrti, a kamoli trošenja para na kupovinu. Vladimir TRAJKOVIĆ | ||||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |