Legenda kaže da se negde u svemiru nalazi planeta, na kojoj se nalazi zamak, ispod koga se nalazi tamnica u kojoj se nalazi najmoćnije oružje – pištolj koji može da ubije prošlost?!? Pištolj je skriven duboko na petom nivou tamnice, nafilovane sledbenicima Gundead kulta, vekovnim čuvarima ovog artefakta od nasrtaja pustolova željnih slave. U potragu za legendarnim oružjem upuštate se iz Breacha, početne zone u kojoj obitavaju naša četiri heroja. Oni se po stilu igranja ne razlikuju toliko da bismo mogli da kažemo da su u pitanju četiri klase, dok klasu za sebe čini jedino peti lik, koga je moguće izabrati jedino u kooperativnom modu za dva igrača (nažalost samo u lokalu), jer igranje sa support orijentisanim kultistom u solo varijanti nema smisla.
Da odmah raščistimo jednu stvar, generator slučajnih brojeva je alfa i omega u ovoj igri. Od njega zavisi bukvalno sve: veličina i izgled svakog nivoa, izgled svake sobe i broj neprijatelja u njoj, sadržaj svakog kovčega, inventar prodavnice, čak i to koji će vas boss sačekati na kraju nivoa odlučuje virtualno izvlačenje kuglice iz šešira. Drugim rečima, pored veštine trebaće vam i traktorska prikolica deteline sa četiri lista, a pre svake akcije obavezno odrecitujte omiljenu bajalicu, pljunite tri puta preko levog ramena i nadajte se da će bogovi RNG-a imati milosti. Iz igre reči u naslovu, jasno je da je Enter the Gungeon fokusiran na sve moguće i nemoguće varijacije vatrenog oružja. Autori tvrde da u igri postoji dvestotinak pušaka, pištolja i još koječega, a tome treba dodati isti broj aktivnih i pasivnih predmeta. Nažalost, malo su se zaneli u želji da kreiraju što više otkačenih kombinacija, poput bure-pištolja koji ispaljuje ribe, pa je više od polovine oružja gotovo neupotrebljivo. Problem je što u ovoj igri boj ipak bije svijetlo oružje, ma koliko Njegoš tvrdio drugačije, pa ako nemate sreće u otvaranju kovčega desiće da mečki na rupu idete sa zašiljenim štapom u ruci što rezultuje ekspresnim povratkom u Breach. No, u slučaju da vam RNG ne dopusti da zablistate u ofanzivi, ništa vas ne sprečava da zaigrate defanzivno. Osim hitrim nogama, kišu metaka možete izbeći i kotrljanjem, a ovaj potez poslužiće i za preskakanje provalija. Poslednja opcija je ćorak specijalka, čime nakratko uklanjate sve metke sa ekrana, ali ima ograničen broj upotreba.
U igri postoje dve valute: prazne čaure koje ostaju iza eliminisanih kultista i nestaju nakon što skončate i hegemony krediti kao drop nakon što savladate nekog bossa. Ovi krediti imaju trajan karakter i koriste se za transakcije u Breachu. Isprva je ova zona gotovo prazna, ali tumaranjem po tamnici naletećete na dosta NPC-ova koji će otvoriti tezgu u Breachu, nakon što ispunite njihove prohteve. Obične prodavnice se nalaze na svakom nivou, a u njima za čaure možete pazariti dopunu energije ili municije, ključeve za kovčege sa oružjem, a ako ste bili vredni i ganc novu pucaljku. Međutim, ponuda stalno varira, a to, u kombinaciji sa Marfijevim zakonom, znači da uglavnom neće biti onoga što vam je baš potrebno. Iako ovaj koncept nije nov, jer smo pre nekoliko meseci u igri Nuclear Throne već imali priliku da vidimo kombinaciju roguelike i bullet hell elemenata, Enter the Gungeon blista posebnim sjajem, pre svega zahvaljujući jedinstvenom dizajnu nivoa i neverovatnoj posvećenosti detaljima prilikom kreiranja više desetina različitih neprijatelja. Pikselizovana grafika vas prosto teleportuje u doba kada su scenom vladale 16-bitne mašine, dok seta izazvana crno-beli menijima seže još dublje u prošlost. Možda je malo nepravedno težinu igre navesti kao njenu osnovnu manu, ali upravo je to ono što će mnoge odbiti od dužeg igranja. Pohvalno je što developeri prate fidbek igrača, pa je fino cinculiranje aspekata koji su neopravdano preteški gotovo svakodnevno, što ostavlja mesta nadi da u dogledno vreme RNG furija neće biti toliko razularena kao što je trenutno slučaj. Ako joj se prepustite, ova igra uspeva da vas na gotovo hipnotišući način konstantno drži u nekoj vrsti transa. Pustiće vas da uživate družeći se sa njom, stvoriti iluziju da je baš sada pravi trenutak da je konačno savladate, a onda iz vedra neba nalupati par šamara i jasno pokazati gde vam je mesto. Ali nakon što džojped ili miš istrpe svoje sledovanje torture, spremni ste da joj sve oprostite, nadajući se da će ovaj put opsena trajati koji minut duže. Darko MIHOKOVIĆ | |||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |