PRVI UTISCI<>
052016<><>

Kona

U potrazi za iskustvom koje je drugačije od defaultnog, filmo i audiofili često ušetaju u minsko polje eksperimentalnih gluposti koje dovode do hipsteroidnih mutacija. Igrofilima preti manja opasnost jer za razliku od rukovanja kamerom ili digitalnim sekvencerom, programiranje zahteva znanje, veštinu i mnogo vremena, tako da njihovi kreatori najčešće nisu ljudski ekvivalenti tupih predmeta sa fakulteta dramskih umetnosti. Otud pridev „eksperimentalna” u većini slučajeva nije pežorativan kada se prilepi igri, već asocira na nešto (relativno) neuobičajeno, kako na polju mehanike, tako i u sferi duha i šmeka.

Kona, hibrid epizodne detektivske avanture, simulacije preživljavanja i survival horrora je čudan, eksperimentalan svat made in Canada. Autori su eksperimentisali sa svime, pa i sa imenom igre, koja se do pre mesec dana zvala Kôna: Day One. Svesni da je umetnos’ umetnos’, ali da je kapica na o potencijalna prepreka u googlanju i pretrazi na Steamu, igru su prekrstili u uhu i oku udoban ekvivalent osnovnog imena. Kona, nažalost, nije finalni nomen, jer su autori naknadno utvrdili da taj pojam podrazumeva mnogo stvari, od kojih su neke i brendirane. Od portugalskog slenga za vaginu, preko grada na Havajima do kompanije koja proizvodi biciklove, Kona se potuca/vozika od nemila do nedraga u potrazi za novim imenom, koje će premijerno (da ne kažem, eksperimentalno) poneti druga epizoda igre.

Hou, hou, kad si pre stigao do epizodnosti, daj nešto osnovnije o igri, viče drvoseča iz debele Kanadske šume pored jezera Atamipek. U pravu je. Smeštena na krajnji sever Kanade i ušuškana u rane sedamdesete godine prošlog veka, Kona je priča o privatnom detektivu iz Montreala, kome je, kao i svakom privatnom detektivu sa senovitom prošlošću i pikavcima, ventilatorom i viskijem u mračnoj kancelariji, dosta svega, te prihvata poziv imućnog kapitaliste da istraži napade na njegovu imovinu u okolini pomenutog jezera. Stanoviti William J. Hamilton je bogati, ali i veoma omraženi industrijalac, koji protiv volje lokalne populacije Kri Indijanaca želi da ponovo otvori rudnike bakra i pokrene industriju, a neko to sve vreme sabotira, podmeće požare i baca klipove pod točkove progresa.

Našeg detektiva na lokaciji dočekuje klasičan Silent Hill scenario – žitelji vikend naselja su netragom nestali, poslodavca nema ni od korova, a iznenadna oluja je presekla put odakle je došao. Naoružan polaroid aparatom, baterijskom lampom i Ševrolet pikapom, naglavačke će skočiti u ledenu supu začinjenu snežnom olujom, izolacijom, praznim kućama, gladnim vukovima i indijanskim legendama, rešen da naplati honorar zbog kojeg se iscimao kao budala i potrošio dva rezervoara...

Osnovni sloj igre je istraživanje i detektivska dedukcija, ukomponovana sa laganim avanturističkim kombinovanjem predmeta. Na primer, jedan od prvih problema je popravka oštećenog generatora koji napaja prodavnicu i garažu. Prvo ćete morati da uz pomoć baterijske lampe izrovarite rafove i fioke u potrazi za žicom i izolir trakom, da nađete razvodnu kutiju i prebacite sklopku u položaj za napajanje prodavnice, te da izađete napolje i zakrpite agregat. Struja vam u ovom slučaju nije bila potrebna radi svetla, već radi aktiviranja pumpe za gorivo, koje ćete natočiti u gotovo prazan rezervoar vašeg vozila, koje vam je neophodno radi kretanja po rejonu jezera. Kraće distance možete i prepešačiti, uz rizik za fatalni pad telesne temperature i belu smrt u divnoj prirodi, ili pak ples sa vukovima protiv kojih su pajser, čekić ili puška sa tri metka prilično jadna odbrana.

Nakon vrlo kratkog vremena provedenog uz igru postaje evidentno da cela ujudurma sa nestankom žitelja ima paranormalnu podlogu. Suočićete se sa vizijama nestalih ljudi koje svedoče o skorim traumama koje su preživeli, čitati pisane logove i analizirati druge materijalne dokaze koje malo po malo grade priču kojoj je teško uhvatiti za glavu ili rep. Narativ ima nekoliko slojeva, među kojima su prisutne i crtice klasične krimi epizode o zločinu iz strasti. Teško je reći kuda će sve to na kraju da odvede, ali kao što kaže Leonardo u onom kaubojskom filmu, igra ima sposobnost da interesovanje brzo pretvori u pažnju.

Mehanički gledano, Kona je prilično konzervativan naslov iz prvog lica, opremljena mehanikom jednostavne arkadne avanture dopunjenje vozačkim i melee/pucačkim segmentima. Grafički je solidna, ali ne posebno impresivna, ali njeni aduti ionako ne leže na polju grafike. Istraživanje i detektivska dedukcija u igri praćeni su naracijom pripovedača, koji komentariše svaku situaciju, trag ili predmet koji je relevantan za priču. Da nije toga, audio u igri bi se sveo na zavijanje vetra i povremene pesmice koje trešte iz tranzistora u napuštenim kućama. U svakom slučaju, cela stvar ima solidan „Twin Peaks” vajb, koji će, pretpostavljam, eskalirati kako budete zaranjali dublje u samo srce kompleksne nadnaravne korupcije.

Kona je prva od četiri epizode, koje su pojedinačno projektovane da ponude od tri do pet sati gejmpleja po ceni od 10 evra (po komadu). S obzirom na to da je beta verzija prve epizode zaključana na polovini, nisam bio u mogućnosti da utvrdim da li ima suvisao kraj, ili će jedan narativ da se provlači kroz sve četiri epizode. S obzirom na to da na igri radi izuzetno mali razvojni tim, nema ni indikacija kada će izaći finalna verzija prve epizode, koja se već nekoliko meseci nalazi u Early Access programu na Steamu. No, ako je suditi po čestim apdejtima, rekao bih da gađaju kasno leto ili ranu jesen.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
DOOM
Battleborn
Kona
Šta mislite o ovom tekstu?
Final Fantasy XV
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera