Platinum Demo Za igru o kojoj se priča još od 2006. godine, Square Enix se baš i nije „otvorio” kada je prezentacija sadržaja u pitanju. Tako nas demo stavlja u ulogu mladog Noctisa, glavnog protagoniste FF XV koji se nalazi zarobljen u snu pošto je u stvarnosti teško ranjen i nalazi se u nesvesti. On se odmah na početku susreće sa svojim čuvarem, spiritualnim vodičem – Carbuncleom, i igra već ovde otkriva svoj dalekoistočnjački look & feel. Carbuncle je u isto vreme i persijska mačka i zec i lisica i nekakav jednorog, pošto na čelu ima rog. Iako ne ume da priča (čudo jedno), odlično se koristi fabletom, pa sa glavnim junakom korespondira putem tekstualnih poruka. Pri tome pišti iritantno kao sirena za uzbunjivanje, a oglašava se češće od „voditelja” licitacije. Grafički, Final Fantasy XV zadovoljava, ali vas ne tera da dođete do ivice stolice. Prilično detaljan okoliš konstantno se nalazi „u izmaglici” zbog prilične upotrebe blur i bloom efekta. Sem na određenim lokacijama, nivoi su prazni, a videli smo i da će glavni lik biti u stanju da vrši brzu promenu dana i noći, baš kao i da za tili čas Sunce na nebu zameni kišnim oblacima (ovo samo u snu). Noctis je nekoliko puta izgovorio po koju rečenicu i zastenjao, što je uz (umirujuću?) muzičku numeru baš ono što smo i očekivali. Ko voli mangu skakaće do neba zbog načina na koji glavni junak besedi, ali i zbog muzičkih numera, kao i ostalih pratećih elemenata tako karakterističnih za ovaj „fenomen”. Inače, demo se na PlayStationu 4 „odmotava” (rekli bismo) pri framerateu od 30 sličica u sekundi i dosta „cepanja” ekrana. Ništa alarmantno, ali (opet) primećujemo. Ima još dosta vremena da se vizuelni identitet igre zategne i ispegla. Krajnje smo razočarani onim što nam je Square Enix ponudio na uvid. Prazni nivoi, jednostavna borba i zaplet iz kojeg nismo mogli ni da naslutimo šta će se to na našim ekranima naći početkom jeseni. Demo se završava za petnaestak minuta i otvara više pitanja nego što donosi odgovora. Svako sa pinkicom slobodnog vremena i još manjim umećem u pretraživanju interneta može da sazna šta bi to Final Fantasy XV trebalo da donese i na koji način će sadržaj biti prezentovan igraču. Demo nas baca u svojevrsni rebus jer ništa od toga ne prikazuje. Ako borba bude ovako dosadna, svi će brzo odustati. Ako ne, kako će izgledati i zašto nije pokazano kako se barata likovima u družini i kako tada sve teče? Igra bi trebalo da bude urađena u novom grafičkom engineu – Luminous Studio, čiji je zadatak da na ekrane donese realističan prikaz, kako okoliša, tako i likova. Sem up, close & personal prikaza Carbunclea u glavnom meniju, u demou ništa ni od toga nismo videli. Da stvar bude još poraznija, autori se hvale da je svaki karakter u igri sastavljen iz 100.000 poligona, te da za teksture „troši” čitavih 30 MB. Dalje, u svakom modelu nalazi se 600 virtuelnih kostiju, od toga 150 samo u licu. Bojimo se da je sve to rezervisano samo za međuscene kojima će igra obilovati, dok će sam gameplay (vrlo verovatno) biti „pokriven” tek zadovoljavajućim tehničkim karakteristikama. Ako i nije tako, opet ostaje pitanje zašto autori ništa spektakularno nisu prikazali u demou? Kraj septembra iščekujemo istovremeno sa velikim nestrpljenjem i zebnjom. Ako ste PC igrač, cela pisanija za vas nema ništa više značaja od rezultata sa „splavarenja” na brzacima. Final Fantasy XV pojaviće se isključivo za PlayStation 4 i Xbox One, što će na osnovu onog što smo videli biti bitno kao i lanjski sneg. Nadamo se da grešimo! Više informacija o igri možete da pronađete na adresi finalfantasyxv. Vladimir PISODOROV |
| |||||||||||||||
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |