PRVI UTISCI<>
052016<><>

Final Fantasy XV

Platinum Demo

U poslednje vreme, Square Enix „bode” hit za hitom. Ipak, 30. septembar je crveni datum u kalendaru svih poštovaoca rada ove kompanije. Tada bi, naime, svetlost dana konačno trebalo da ugleda Final Fantasy XV, poslednje poglavlje čuvenog serijala sa kojim se družimo gotovo već 30 godina. Kao što verovatno znate, autori su 30. marta na tržište izbacili Platinum Demo koji je osmišljen tako da igračima prikaže grafičke mogućnosti pokretačkog enginea, ali i da ih upozna sa borbenim sistemom...

Za igru o kojoj se priča još od 2006. godine, Square Enix se baš i nije „otvorio” kada je prezentacija sadržaja u pitanju. Tako nas demo stavlja u ulogu mladog Noctisa, glavnog protagoniste FF XV koji se nalazi zarobljen u snu pošto je u stvarnosti teško ranjen i nalazi se u nesvesti. On se odmah na početku susreće sa svojim čuvarem, spiritualnim vodičem – Carbuncleom, i igra već ovde otkriva svoj dalekoistočnjački look & feel. Carbuncle je u isto vreme i persijska mačka i zec i lisica i nekakav jednorog, pošto na čelu ima rog. Iako ne ume da priča (čudo jedno), odlično se koristi fabletom, pa sa glavnim junakom korespondira putem tekstualnih poruka. Pri tome pišti iritantno kao sirena za uzbunjivanje, a oglašava se češće od „voditelja” licitacije.

Final Fantasy XV rabi klasičan, third person pogled na akciju, gde korisnik baš i nema preveliki uticaj na položaj kamere. Pri tome mislimo na njen vertikalan položaj koji se uvek vraća u default stanje. U većini slučajeva to i ne smeta toliko, pogotovo na otvorenom – a gro akcije u demou je upravo tamo i smešten, ali pokazuje svoje manjkavosti prilikom borbi. Kad smo već kod toga, borbe se odigravaju u realnom vremenu, a igrač na raspolaganju ima četiri slota za brzu izmenu oružja. Nažalost, probali smo samo plastični dečiji mač, „cvrkutavi” gumeni malj i vatromet. Borba se svodi na običan button mashing pošto se za izvođenje udaraca koristi jedan, jedini taster. Seriju pokreta (ne mešajte ovo sa combom) možete izvesti ukoliko pritisnete i držite prst na njemu i to je to! Tu je naravno i taster za izmicanje u stranu, odnosno konstantno pravljenje kolutova pri dužem pritisku. Borili smo se protiv nekakvih kreatura iz noćne more, totalno neopasnih i neinventivnih. Pre samog krešenda na ekranu se pojavio boss vredan Dark Soulsa, ali samo po veličini. Na kratko, Noctis je preuzeo svoju odraslu formu pa smo nesrećnog diva isekli na komade velikim mačevima za tili čas. Ni tada se ništa u mehanici borbe nije promenilo – udarac, izbegavanje, udarac, izbegavanje...

Grafički, Final Fantasy XV zadovoljava, ali vas ne tera da dođete do ivice stolice. Prilično detaljan okoliš konstantno se nalazi „u izmaglici” zbog prilične upotrebe blur i bloom efekta. Sem na određenim lokacijama, nivoi su prazni, a videli smo i da će glavni lik biti u stanju da vrši brzu promenu dana i noći, baš kao i da za tili čas Sunce na nebu zameni kišnim oblacima (ovo samo u snu). Noctis je nekoliko puta izgovorio po koju rečenicu i zastenjao, što je uz (umirujuću?) muzičku numeru baš ono što smo i očekivali. Ko voli mangu skakaće do neba zbog načina na koji glavni junak besedi, ali i zbog muzičkih numera, kao i ostalih pratećih elemenata tako karakterističnih za ovaj „fenomen”. Inače, demo se na PlayStationu 4 „odmotava” (rekli bismo) pri framerateu od 30 sličica u sekundi i dosta „cepanja” ekrana. Ništa alarmantno, ali (opet) primećujemo. Ima još dosta vremena da se vizuelni identitet igre zategne i ispegla.

Krajnje smo razočarani onim što nam je Square Enix ponudio na uvid. Prazni nivoi, jednostavna borba i zaplet iz kojeg nismo mogli ni da naslutimo šta će se to na našim ekranima naći početkom jeseni. Demo se završava za petnaestak minuta i otvara više pitanja nego što donosi odgovora. Svako sa pinkicom slobodnog vremena i još manjim umećem u pretraživanju interneta može da sazna šta bi to Final Fantasy XV trebalo da donese i na koji način će sadržaj biti prezentovan igraču. Demo nas baca u svojevrsni rebus jer ništa od toga ne prikazuje. Ako borba bude ovako dosadna, svi će brzo odustati. Ako ne, kako će izgledati i zašto nije pokazano kako se barata likovima u družini i kako tada sve teče? Igra bi trebalo da bude urađena u novom grafičkom engineu – Luminous Studio, čiji je zadatak da na ekrane donese realističan prikaz, kako okoliša, tako i likova. Sem up, close & personal prikaza Carbunclea u glavnom meniju, u demou ništa ni od toga nismo videli. Da stvar bude još poraznija, autori se hvale da je svaki karakter u igri sastavljen iz 100.000 poligona, te da za teksture „troši” čitavih 30 MB. Dalje, u svakom modelu nalazi se 600 virtuelnih kostiju, od toga 150 samo u licu. Bojimo se da je sve to rezervisano samo za međuscene kojima će igra obilovati, dok će sam gameplay (vrlo verovatno) biti „pokriven” tek zadovoljavajućim tehničkim karakteristikama. Ako i nije tako, opet ostaje pitanje zašto autori ništa spektakularno nisu prikazali u demou?

Kraj septembra iščekujemo istovremeno sa velikim nestrpljenjem i zebnjom. Ako ste PC igrač, cela pisanija za vas nema ništa više značaja od rezultata sa „splavarenja” na brzacima. Final Fantasy XV pojaviće se isključivo za PlayStation 4 i Xbox One, što će na osnovu onog što smo videli biti bitno kao i lanjski sneg. Nadamo se da grešimo! Više informacija o igri možete da pronađete na adresi finalfantasyxv.com.

Vladimir PISODOROV

 
DOOM
Battleborn
Kona
Final Fantasy XV
Šta mislite o ovom tekstu?
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera