Uz R-Type, ovo je najpoznatija horizontalno-skrolujuća pucačka igra koja se pojavila na tržištu sredinom osamdesetih godina prošlog veka. Iako nije doneo bombastičnu grafiku i specijalne efekte, Nemesis ostaje upamćen kao igra koja redefiniše žanr svemirskih pucaljki. Naime, ovo je prvi naslov u klasi koji je doneo mogućnost ručnog apgrejdovanja osobina letelice kojom upravljate. Dodaci su podeljeni u šest kategorija i svaki put kada pokupite „energetsku pilulicu” (ostaje iza baterije uništenih neprijatelja) pomerate se za jedno mesto na skali unapređenja. Tako je za boostovanje brzine manevrisanja dovoljna jedna pilulica, za aktiviranje raketa dve, za „dvopuc” tri i tako dalje. Pored pomenutih, na raspolaganju su još i laseri, energetski štit, te nekakve izomorfne kreacije koje vas prate ispaljujući dodatne plotune. Zanimljivo je da je svaku kategoriju pomagala moguće nadograđivati više puta, pa je potrebno dosta eksperimentisanja dok ne pronađete dobitnu kombinaciju. Nemesis je doneo i promenljivu težinu koja se prilagođava količini naoružanja koju nosite – što ste moćniji, to je koncentracija i otpor neprijatelja veći.Koliki je igra bila hit pokazuje i podatak da je tokom godina izdata za skoro sve značajnije igračke platforme i kućne računare. Do 2008. godine svetlost dana ugledalo je čak 16 nastavaka. Inače, Nemesis je ime koje igra ima u Evropi, dok je u ostatku sveta poznata kao Gradius. Vladimir PISODOROV | | |