TEST PLAY<>
062016<><>

Battlezone 98 Redux

Maja meseca te 1998. godine, na ovim stranicama mogli ste da pročitate opis prve 3D real-time strateške igre. Kako se u to vreme reputacija dobrog razvojnog tima nije sticala implementacijom par svetlosnih efekata novog DirectX-a u već hiljadu puta prežvakanu osnovu, dodavanje 3D izvođenja u igru ovog žanra jednostavno nije bilo dovoljno. Zato je Battlezone prva igra koja se usudila da spoji do tada nespojivo – RTS i FPS žanr. Tako je nastala legenda.

Redux verzija nije potpuni rimejk originalnog Battlezonea, već predstavlja njegovo utegnuto i grafički ispeglano izdanje koje je kompatibilno sa današnjim mašinama.

Svoje punoletstvo Battlezone dočekuje u novom ruhu. Ekipa iz Rebelliona potrudila se da današnjoj omladini dočara kako se nekad igralo i da ih ubije u pojam već na srednjem nivou težine, a nas, stare kuke, da vrati u tinejdžerske dane i podseti nas da je i posle toliko godina nemoguće preći sovjetsku kampanju na very hard bez bar dve polupane tastature. Redux verzija nije potpuni rimejk originala, već predstavlja njegovo utegnuto i grafički ispeglano izdanje koje je kompatibilno sa današnjim mašinama i operativnim sistemima, kao i sa novim sistemom online matchmakinga (Steam). Mnogi će s podozrenjem protumačiti deo oko grafičkih izmena, ali ovo je jedna od retkih situacija u kojoj smemo da tvrdimo da to apsolutno ne menja šmek originala, niti kvari igrački užitak. Jednostavno, teksture i modeli od pre 18 godina, projektovani za rezoluciju 640 x 480 i monitore od 14 inča ne bi izgledali isto na današnjim dijagonalama i rezolucijama, koliko god neko bio nostalgičan. Ostatak nije menjan, uključujući ponekad bagoviti pathfinding, koji je još uvek prisutan.

Ostatak opisa komotno bi mogao da bude reprint originala, ali da se osvrnemo i na sadržaj sa ove distance. Alternativna budućnost u kojoj je Hladni rat eskalirao u međuplanetarni sukob Ruja i Amera u potrazi za novootkrivenim bio-metalom dovela je čovečanstvo do ivice propasti. Kao da to nije dovoljno, u priču se uključuje i misteriozna vanzemaljska civilizacija. Priča je i tada i sada bila odavno viđen kliše, ali je to igri davalo poseban šmek. Fantastična glasovna gluma koja naročito dolazi do izražaja tokom većih bitaka, uz borbene pokliče i proklinjanje protivnika dobrim delom je zaslužna za kultni status koji igra odavno uživa.

Battlezone 98 Redux će bez problema moći da se igra na desetak godina starim konfiguracijama.

Mehanike igre vrlo je složena. Kako je ovo strategija sa izvođenjem u FPS stilu, sistem izdavanja komandi je unikatan i ni nalik na ono na šta je većina RTS igrača navikla. Zbog toga je uvežbavanje i pamćenje kombinacija tastera i prečica na tastaturi apsolutni imperativ, a brzina izvođenja važnija od brzine kupovine Kalaša i D'Igla u Kanteru. Period privikavanja znatno je duži u odnosu na današnje igre kod kojih svaki čas izleti poneki hint koji od igrača pravi idiota. Ovde toga nema. Battlezone je surov i ne prašta greške. Ako vrljavo nišanite, pozdravite se sa raketnim tenkom koga će običan skaut da izvrne naopako za par sekundi. Iako borbe znaju da budu intenzivne, naročito prilikom napada na baze, zbog specifičnosti izvođenja broj jedinica je efektivno ograničen na tek koju desetinu. Zbog toga je mikro-menadžment jedinica važan deo taktike, kako prilikom borbe, tako i u periodima između dve bitke, kada će igrač morati da povede računa da li su sve jedinice popravljene i snabdevene municijom koja se prilično brzo troši.

Jedinice, barem one borbene, uglavnom su svedene na nekoliko vrsta lebdećih tenkova od kojih svaki ima svojih prednosti i mana. Igrač će morati da se navikne na njih i u skladu sa time da planira taktiku, ali da i sâm odabere kojim će od njih upravljati. Pošto igrač upravlja običnim pešadincem koji će na nogama biti prilično kratkotrajna pojava na bojištu, većinu igre provešće u nekom od tenkova, sem ako baš nije preveliki hazarder. Dobra strana takvog koncepta je što će tokom misije moći da promeni više tenkova i što će, ako njegov tenk bude uništen, imati priliku da nakon katapultiranja utekne i vrati se u bazu.

Razvojni tim je u potpunosti uspeo u dočaravanju vremeplova i zaslužio sve pohvale.

Izgradnja baze zahteva postojanje energetskih izvora koji će snabdevati građevine, dok izgradnja jedinica zahteva sakupljanje bio-metala koji je razbacan svuda po mapi, a ostaje i iza uništenih tenkova. Njegovo sakupljanje obavljaju automatizovani dronovi koje je neophodno zaštiti od neprijatelja. Odbrana baze takođe je važan faktor svake misije i sastoji se od nekoliko defanzivnih građevina ili polu-pokretnih defanzivnih jedinica kojima je moguće menjati lokaciju. Dve kampanje moguće je odigrati bilo kojim redosledom, ali je težina misija koncipirana tako da se američka kampanja nameće kao prva. Sovjetska je već pravi izazov od samog starta, tako da će igračima koji se po prvi put susreću sa igrom u početku biti nesavladiva čak i na najnižem nivou težine.

Iako je tek predstavljen, Battlezone 98 Redux će bez problema moći da se igra na desetak godina starim konfiguracijama. Time će i mnogim bivšim igračima koji su odavno prestali da ulažu u nov hardver zbog nedostatka dovoljno kvalitetnog sadržaja na koji bi trošili vreme biti omogućeno da se podsete i ponovo zaraze ovako unikatnim i fantastičnim ostvarenjem. Pre 18 godina, Battlezone je poneo titulu igre meseca i dobio ocenu 90. Sada mu je, pak, rimejk jednog još starijeg klasika oteo titulu, ali ocenu i dalje zaslužuje. Razvojni tim je u potpunosti uspeo u dočaravanju vremeplova i zaslužio je sve pohvale.

Vladimir TRAJKOVIĆ

 
DOOM
Stellaris
Battlezone 98 Redux
Šta mislite o ovom tekstu?
Battleborn
Uncharted IV: A Thief’s End
TransOcean 2: Rivals
Fragments of Him
P·O·L·L·E·N
Offworld Trading Company
Pang Adventures
Action Legion
Shadow of the Beast
SpeedRunners
Rogue Stormers
March of the Living
Act of Aggression – Reboot Edition
Shardlight
The East New World

Platforma:
Windows (XP, Vista, 7, 8, 10)
Potrebno:
Pentium D 3GHz ili Athlon 64 X2 4200, 2 GB RAM, GeForce 6800 GT ili Radeon 2600 Pro, 256 MB VRAM
Poželjno:
Core i5 ili AMD FX procesor, 4 GB RAM, GeForce GTX 460 ili Radeon HD 7750, 1 GB VRAM
Veličina:
3 GB
Adresa:
goo .gl /q7zep7

90
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera