TEST PLAY<>
062016<><>

Battleborn

U filmskoj industriji već godinama je sasvim normalno da neki studio naprasno promeni datum premijere naslova od kog očekuje veliku zaradu kako bi se izbegla oštra konkurencija. U svetu igara, sa druge strane, pomeranja datuma su najčešće znak nedovršenosti i problema, ali u slučaju Battleborna čovek ne može da se otme utisku da bi malo drugačiji release date veoma pozitivno uticao na njegovu popularnost. Kakva je igra to Gearboxovo novo akciono čedo koje uspešno meša mehanike iz FPS i MOBA naslova? Da li se Battleborn zaista pojavio u pogrešnom trenutku ili je prosto previše specifičan da bi mogao da parira blockbuster konkurenciji?

Gearboxovo novo akciono čedo koje uspešno meša mehanike iz FPS i MOBA naslova.

Priča je smeštena u daleku budućnost u kojoj je sav život u svemiru na rubu istrebljenja. U želji za više moći, bivši pripadnik Jenneritske imperije Rendain sklapa pakleni pakt sa Varelsima, bićima sazdanim od mračne energije koji u našoj dimenziji upijaju energiju sunaca. Njegov napad opustošio je kosmos i sada je preostao samo jedan sistem u orbiti poslednje zvezde u svemiru – Solusa. Svi preživeli, među kojima su brojni nekadašnji neprijatelji ujedinjuju snage u borbi protiv Randaina i Varelsija. Jedna od čudnih odluka ljudi iz Gearboxa je da nam ove događaje prikazuju na tri stilski potpuno različita načina. Sa jedne strane su in-engine sinematici, sa druge su 2D animacije, a na kraju tu su gotovo statični slajdovi sa paralaksnim skrolovanjem likova i naracijom. Ili neko nije bio u stanju da se odluči za jedinstveni pristup ili jednostavno nije bilo vremena da se sve uradi na način koji najbolje izgleda.

U prošlom broju (SK 5/2016) preneli smo vam naše prve utiske betom Battleborna koja je stavljala naglasak na iskustvo kompetitivnog multiplayera. Željni da detaljnije prostudiramo drugu stranu medalje, kada smo dobili punu verziju ove igre prvo smo se bacili na njenu kampanju koja može da se igra u single player režimu, mada je ugođaj daleko bolji u kooperativnom multiplyeru za do pet igrača (dok na hardcore težini timsko igranje kampanjskih misija postaje apsolutno obavezno). Nakon kratkog tutorijala krećete sa kampanjom koja i pored kombinacije divlje akcije, sumanutog vizuelnog dizajna i neprestanog verbalnog humora uspeva da donekle razočara. Naime, Battlebornova kampanja sastoji se od samo osam misija. Istina, svaka misija proteže se po epski velikom nivou sa interesantnom mešavinom borbenih izazova, ali priroda igre – ponavljanje bitaka radi otključavanja i unapređivanja svega mogućeg – takva je da bi zasićenje viđenim sadržajem nastupilo mnogo kasnije da je u igri više mapa. Može da se potegne i diskusija o tome da li je po dve mape za svaki od tri kompetitivna multiplayer moda takođe premalo. Mada, kod PvP-a je na kratke staze verovatno bolja ideja imati manji broj mapa kako bi ih igrači brže naučili i upustili se u dublje timske mečeve sa organizovanijom igrom.

Priroda igre – ponavljanje bitaka radi otključavanja i unapređivanja svega mogućeg – takva je da zasićenje viđenim sadržajem nastupa kad tad.

Iako su misije u kampanjama na ogromnim mapama i za uspešno završavanje vam treba između pola sata i četrdeset pet minuta, kampanji nikako ne pomaže njihova šablonizovanost. Istina, krajolici su drugačiji, ali neprijatelji i njihovo ponašanje nemaju željen stepen raznolikosti, kao ni izazovi tokom misija. Naime, pošto svaka od njih mora da bude epski okršaj koji traje skoro tri-četvrt sata, svaka misija ima i iste komponente koje podsećaju na iskustvo koje pružaju duže instancirane tamnice u MMO naslovima. U svakoj misiji smenjuju se čišćenje trasha, okršaji sa mini-bosovima, praćenje NPC droida i odbrana statične lokacije da bi sve, na kraju, kulminiralo u vidu bitke sa finalnim bosom. Naravno, gotovo da je nemoguće napraviti potpuno originalno igračko iskustvo u 2016. godini, ali smatramo da su malo veća raznolikost sadržaja unutar samih misija, kao i njihov veći ukupan broj potpuno dostižni ciljevi za dizajnerski tim.

Ukoliko se pitate zašto smo toliko strogi prema igri koja izgleda odlično, zabavna je i nudi svakome ko sedne za nju više desetina sati vrhunske PvE i PvP akcije, odgovor bi trebalo da je očigledan – Overwatch. Konkurencija koju smo pomenuli na početku teksta je niko drugi do Blizzardova varijanta kombinovanja MOBA i FPS elemenata u jedinstvenu koherentnu celinu. Iako se Battleborn dovoljno razlikuje od Overwatcha da može da uspešno postoji na istom tržištu, Mećavina hajp mašina je učinila svoje i mnogi će, nažalost, preskočiti ovaj naslov jer imaju alternativu koja je brža i deluje dostupnije osobama koje neprestano zavaravaju same sebe pokušavajući da neki naslov igraju „ležerno”. To se desilo prve nedelje po pojavljivanju Battleborna u prodavnicama, kada je Blizzard „slučajno” organizovao besplatnu i otvorenu betu Overwatcha. Rezultat je bio poražavajući po Gearbox.

Battleborn izgleda odlično, zabavan je i nudi svakome ko sedne uz njega više desetina sati vrhunske PvE i PvP akcije.

Ipak, pošto nam igre kao DOTA, LoL, HON i HotS pokazuju da na igračkoj sceni svakako ima mesta za više MOBA naslova, sigurno će biti mesta i za više ovih hibrida. Battleborn će se definitivno svideti osobama koje neguju svog „unutrašnjeg hrčka”. Ako volite da sakupljate i otključavate stvari ovo je igra za vas jer njen kompleksni sistem progresije u više nivoa, skupljanje bustera i otključavanje likova i njihovih apgrejdova zaista ima potencijal da vas zaokupi mesecima. Sem toga, specifična atmosfera ove igre koja balansira između mračnih tema i nekontrolisanog humora posebno će da pogodi u žicu ljubitelje serijala Borderlands. Sa druge strane, ako vam ovakav dizajn ne leži i ukoliko su vam farm i grind odbojni koncepti pa više volite direktnu akciju na koju ne utiču modifikatori koje ste stekli u ranijim okršajima – lako ćete naći alternativu.

Dragan KOSOVAC

 
DOOM
Stellaris
Battlezone 98 Redux
Battleborn
Šta mislite o ovom tekstu?
Uncharted IV: A Thief’s End
TransOcean 2: Rivals
Fragments of Him
P·O·L·L·E·N
Offworld Trading Company
Pang Adventures
Action Legion
Shadow of the Beast
SpeedRunners
Rogue Stormers
March of the Living
Act of Aggression – Reboot Edition
Shardlight
The East New World

Platforma:
Windows, PlayStation 4, Xbox One
Potrebno:
Intel i5-750 / AMD Phenom IIx4 945, 6 GB RAM, GeForce 460 GT / Radeon HD 6870, 1 GB VRAM, PhysX podrška
Poželjno:
Intel i5-750 / AMD Phenom IIx4 945, 6 GB RAM, GeForce GTX 660 Ti / Radeon HD 7850, 2 GB VRAM, PhysX podrška
Veličina:
24 GB
Adresa:
battleborn .com

83
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera