PRVI UTISCI<>
062016<><>

Jalopy

Nakon provedenog radnog veka u fabrici Trabanta (zbog zaštite autorskih prava u igri se zove Lajka), vaš ujak odlazi u zasluženu penziju i od rukovodstva firme na poklon dobija pristup svim delovima za famozni model 601 De Luxe. Želja mu je da popravi dotrajalog Trabija koji mu stoji u dvorištu i potom se otisne u putešestvije po zemljama bivšeg istočnog bloka. Konačno odredište je mesto njegovog rođenja na koje će stići pošto obiđe Istočnu Nemačku, Čehoslovačku, Mađarsku, Jugoslaviju... Vi ste tu da mu pomognete oko održavanja automobila, ekonomije, ali i da poslužite kao vozač.

Igra je zamišljena kao krajnje neuobičajena simulacija vožnje kod koje akcenat nije na fizičkom modelu i realističnom upravljanju, već na održavanju samog vozila. Prvo ćete morati da sve komponente motora postavite na svoje mesto, da „nataknete” točkove, a potom i da sipate gorivo i ulje. Trabi ima dvotaktni motor koji troši i ulje, pa valja odrediti smešu goriva koja može da „vuče” ka performansama ili ka smanjenoj potrošnji. Da biste krenuli u avanturu, potrebno je da napunite posudu sa tečnošću za brisače i u gepek stavite rezervne delove i alat i nakon toga odaberete kojom rutom želite da stignete na odredište. Igra obavlja proceduralno generisanje okoliša i uslova na putu, pa je svaka pokrenuta sesija drugačija od prethodne. Za sada se na putevima i ulicama gradova ne može videti mnoštvo automobila, ali tu i tamo proleti po koji Yugo, Lada ili Buba. Ne dajte da vas zavara slaba frekvencija saobraćaja – ukoliko ne budete poštovali propise, vrlo brzo će te zaraditi kaznene poene. Naseljena mesta kao da su mrtva i sem u prodavnicama i hotelima nema NPC-ova sa kojima možete da stupite u interakciju.

Jalopy donosi dinamičko smenjivanje dana i noći, tako da ćete kada padne mrak morati da upalite farove, odnosno da potražite prenoćište kada se ujak umori. Benzin i ulje se troše i morate dobro da pazite na količinu goriva u rezervoaru jer ako ostanete bez pogona moraćete da uzmete kanister u ruke i otrčite do prve benzinske pumpe kojih nema baš mnogo. Novac za troškove zarađujete trgovinom dobrima na koje nailazite tokom putešestvija. Ako se odvažite, zabranjenu robu možete pokušati da prokrijumčarite preko granice i tako dobijete više novca. U gradovima ćete nailaziti i na prodavnice delova u kojima možete da pazarite komponente koje će vašem Trabantu produžiti autonomiju ili poboljšati performanse. Što se opravki tiče, obavljate ih sami, mada mogu da se izvrše i u licenciranom servisu. Sve što vam je potrebno je kutija sa alatom i klik mišem na deo koji se dimi i iznad kojeg se pojavi ikonica francuskog ključa. Trabi se (pre)brzo kvari i zahteva konstantnu pažnju, a da stvar bude još gora, alat isto nije večan. Zbog toga ćete biti u stalnoj panici da li u malenom gepeku imate dovoljno kutija sa alatom, odnosno da li ćete na putu uspeti da dobijete pomoć mehaničara.

U ovom momentu (Alpha faza razvoja), Jalopy pokazuje tek obrise ideja koje se kriju iza glavnog menija. Bagovi su na sve strane, a sam autor kaže da tek treba da dođe do preciznijeg definisanja načina igranja. Recimo, sada nije moguće koristiti mapu za bilo šta drugo osim za određivanje predefinisane rute kretanja, nemate pristup baš nikakvim informacijama od interesa (gde su prodavnice, pumpe, hoteli, gradovi...), a isto tako na putu ne možete ni da zalutate. Svi zaobilazni pravci biće blokirani čime vam se jasno pokazuje kojim pravcem treba da idete. Ekonomija trenutno podrazumeva kupovinu delova po jeftinijim i prodaju po skupljim cenama, baš kao i pronalaženje kutija sa goodiesima po putevima. U njima mogu da se nađu i prehrambeni proizvodi, piće, kafa koje možete da probate da prenesete preko granice ili jednostavno utopite u prvom marketu. Sledeći aspekt igre koji vrišti za generalkom je grafika. Istina je da se radnja igre odvija iste godine (1991) kada se na tržištu pojavio Another World za Amigu 500, ali nam nije baš najjasnije zašto je i grafika urađena u tom maniru. Jalopy donosi određen retro šmek koji posle određenog vremena počinje da smeta. Ruku na srce, ni zvučni efekti nisu odmakli daleko, pa se u konverzacijama umesto digitalizovanog glasa koristi nekakvo nerazumljivo mumlanje, motori automobila zvuče kao da su iz tridesetih godina prošlog veka i tako dalje.

Jalopy i te kako obećava, ali je u ovom trenutku izuzetno teško proceniti šta će se dalje dešavati sa projektom. Bilo bi super kada bi autor razmislio o mogućnosti promene vozila, njihovih sređivanja za novac i kasnije prodaje, ali mislimo da se tako nešto, nažalost, neće dogoditi. Igra je očigledno zamišljena kao svojevrsni omaž popularnom Trabantu, pa ostaje da se vidi da li će takva privući kritičnu masu igrača. Za razliku od većine Early Access ostvarenja, Jalopy je na samom početku razvoja i moguće je da se stvari preokrenu. Za sada igru ne možemo da preporučimo jer je prepuna nepoznanica, a u momentu pisanja teksta zbog količine bagova bilo ju je gotovo nemoguće igrati. Inače, bez obzira na svoje skromne tehničke performanse, Jalopy minimalno zahteva Intelov i3 procesor na dva gigaherca, četiri gigabajta memorije i grafički karticu sa gigabajtom video-memorije. Dok je u Early Acces fazi digitalna kopija igre koštaće vas simboličnih 13 evra, a sve promene možete pratiti na adresi goo.gl/w08kD6.

Vladimir PISODOROV

 
Jalopy
Šta mislite o ovom tekstu?
Mirror’s Edge Catalyst Beta
Ghost in the Shell: Stand Alone Complex – First Assault Online
Forza Motorsport 6: Apex Beta
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera