PRVI UTISCI<>
062016<><>

Ghost in the Shell: Stand Alone Complex – First Assault Online

Korejska kuća Nexon, jedan od najvećih izdavača free-to-play naslova na svetu, polaže velike nade u svoj timski shooter čiji glavni adut je oblanda jedne od najpoznatijih franšiza na svetu. First Assault Online smešten je u univerzum predstavljen u anime seriji „Ghost in the Shell: Stand Alone Complex”. U bliskoj budućnosti gotovo svi ljudi su, u manjoj ili većoj meri, postali kiborzi. Neki od njih imaju tek nekolicinu kibernetskih implanata dok su drugi potpuno downloadovali ljudsku svest u mašine koje je gotovo nemoguće razlikovati od ljudi. Okvirna priča igre prati članove specijalne jedinice za borbu protiv kibernetskih zločina Public Security Section 9. Iako bi finalna verzija igre trebalo da ima PvE modove sa fragmentima priče pisanim specijalno za ovu igru, u trenutno dostupnoj zatvorenoj beti prisutni su samo PvP modovi, a jedini single player element je mikronski tutorijal u kome major Motoko Kusanagi, heroina ovog serijala, kalibriše svoje novo kibernetsko telo.

Iako će finalna igra biti free-to-play u Nexonu su se odlučili za pomalo sumnjivi model gde prodaju učešće u beti putem Steama (goo.gl/EnNWdV) u vidu Early Access packova. U First Assaultu je trenutno tri multiplayer moda. Najmanje interesantan je klasični timski deathmatch. Demolition je, efektivno, Counter u svetu „GitS-a”. Timovi naizmenično pokušavaju da postave, odnosno demontiraju postavljenu bombu, a pobeđuje ona ekipa koja prva osvoji šest rundi. Nama najzanimljiviji mod je svakako terminal conquest u kom, kao što možete da zaključite iz onog „conquest” u nazivu, osvajate i kontrolišete kontrolne punktove ili terminale. Na svakoj mapi u ovom modu linearno je postavljeno pet terminala, a partije počinju borbom oko onog u sredini. Tim koji uspe da osvoji finalni terminal u protivničkoj zoni ili po isteku vremena ima više osvojenih terminala pobeđuje. Najbolja stvar vezana za ovaj mod je što u trenutku osvajanja terminala vaš tim dobija pomoć u vidu Tachikome, hodajućeg AI tenka poznatog fanovima serijala. Iako predstavlja veliku pomoć napadačima, Tachikoma može da se onesposobi ili klasičnom vatrom iz oružja ili, mnogo efektivnije, kada mu se približite i započnete hakovanje koje će ga privremeno zamrznuti. Ova pomoć napadačima u trenutku kad su osvojili punkt predstavlja odličan poziv timu koji brani da se sabere i počne da igra timski (verujemo da je tehnički termin „šut u dupe”) ili se cela partija brzo gubi.

Ono što daje First Assaultu autentičan šmek su kibernetske sposobnosti likova koje vodite. Naime, u igri vam je na raspolaganju osam karaktera (prepoznaćete većinu iz mange ili serije) i svako od njih ima jedinstvenu veštinu koju aktivirate kada skupite dovoljno „intel poena” (stičete ih kada primate ili nanosite štetu). Svaka veština ima dva stepena aktivacije. Prvi stepen košta manje intel poena, slabiji je i često ograničen na samo vašeg lika dok drugi stepen daje napredniji ili jači efekat, a nekad može i da se podeli sa svim članova vašeg tima koji su u blizni.

Tako major Motoko Kusanagi ima sposobnost aktivacije termoptičke kamuflaže za vreme koje postaje privremeno nevidljiva (vide se prozračni obrisi lika), Saito ima toplotni senzor koji otkriva lokacije članova protivničkog tima, Paz dobija hiper-sprint, a Borma oklop od nano-gela koji aktivira regeneraciju i podiže ukupni broj hit poena. Ove četiri sposobnosti mogu da se sinhronizuju sa ostalim članovima tima i nisu isključive. Tako, kada igrate timski i svi igrači čuvaju intel poene, možete da imate predivan momenat kada na kratko vreme svi članovi tima brzo trče, nevidljivi su, imaju pojačan health sa regeneracijom i vide protivnike kroz zidove... milina! Ostali karakteri imaju sposobnosti koje se ne dele sa saigračima, ali su na drugom stepenu znatno jače. Batou ima ručni lanser raketa, Togusa aktivira mini seeker-drona koji će sam naći protivnika i detonirati se na njegovoj lokaciji, Ishikawa postavlja stražarski turet, a Maven termoptičku barijeru koja omogućuje nevidljivost svima iza nje. Potencijalna konfuzija kod raspoznavanja saveznika i protivnika eliminisana je tako što vidite „realne” modele članova vašeg tima dok svi protivnici imaju jedan od generičkih skinova specifičnih za datu mapu.

Tokom misija stičete iskustvo koje podiže nivo vašeg lika, trening poene (TP) kojima otključavate dodatke za oružja i novac (GP) kojim kupujete sve od novog oružja i opreme, preko licenci za otključavanje novih likova (prvi lik je „besplatan”, još dva otključavate veoma brzo levelovanjem, a svaki sledeći se plaća) kao i za kupovinu bustera. Naime, levelovanje ne popravlja karakteristike vaših likova već im otključava slotove za ubacivanje bustera koje možete ili da osvojite nakon svake partije ili kupite u prodavnici. Ovo je efektivno pay-to-win mehanika First Assaluta jer osobi koja neće da plaća, nego sakuplja bustere igranjem, trebaće između petnaest i trideset partija (zavisno od sreće) da nafarmuje idealnu kombinaciju bustera za maksimalno „nasvinjavanje” lika visokog nivoa – i onda to traje tokom samo jedne jedine partije nakon čega se svi opremljeni busteri bespovratno gube (dok ne nafarmujete ili ne kupite nove). Dodatan freemium momenat je NX valuta (Nexon poeni) za one koji ne žele da farmuju GP, a žele da brzo otključaju sve živo.

Ipak, i pored ovog besramnog p2w momenta, First Assault je sasvim solidno balansiran, verovatno zbog toga što u beti (skoro) niko ne troši novac na bustere. Rezultat je ekstremno zabavan i zarazno dinamičan FPS gameplay koji će se sigurno svideti velikom broju ljudi, pogotovo kada se u obzir uzme free-to-play model. Ipak, glavni problem ove igre biće to da natera ljude da ostave svoj omiljeni Counter, CoD, Battlefield i Halo (ili Overwatch, Division i Doom) dovoljno dugo da ga probaju. Ako niša fanova serijala „Ghost in the Shell” koji vole FPS-ove bude dovoljno velika, onda i First Assault ima šanse da opstane.

Dragan KOSOVAC

 
Jalopy
Mirror’s Edge Catalyst Beta
Ghost in the Shell: Stand Alone Complex – First Assault Online
Šta mislite o ovom tekstu?
Forza Motorsport 6: Apex Beta
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera