HTC Vive
Maska Sam headset ima veoma prepoznatljiv izgled nalik na oveću masku za ronjenje. U njemu su smeštena dva displeja rezolucije 1200 x 1080 piksela, po jedan za svako oko. Kako bi prikaz mogao da se idealno prilagodi vašim očima, sa donje strane desne ivice „maske” nalazi se cilindar za podešavanje razmaka displeja (koje treba da odgovara rastojanju između zenica korisnika). Sem toga, sa obe strane headseta centralno su pozicionirani točkići za samostalno podešavanje rastojanja displeja od vašeg oka. Na ovaj način korisnici sa manjim dioptrijama mogu potpuno da prilagode Vive za upotrebu bez naočara. Ako, pak, imate astigmatizam ili veću dioptriju – opet nema problema. Vive može da se nosi preko naočara i to mnogo udobnije od ranijih razvojnih modela jer sa unutrašnje strane ima udubljenja za nožice naočara. Prilagođavanje sočiva sopstvenim očima veoma je bitno kada koristite bilo koji VR, jer pomeranje za deo milimetra može da zamuti sliku. Zbog toga je veoma bitno i da se elastična traka za nošenje headseta pravilno zategne. Pravilno „dihtovanje” između Vivea i lica korisnika olakšava kombinacija meke gume i sunđerastog materijala (koji može da se skine i pere, ili zameni) Svetionik Paket Vive uz headset sadrži i dve bazne stanice za praćenje korisnika koje su zasnovane na sistemu Steam VR Lighthouse. Svaka bazna stanica sadrži bateriju dioda koje infracrvenim laserima neprestano skeniraju prostoriju u rasponu od 120 stepeni. Svaki put kada laserski zrak pogađa bilo koji od preko sedamdeset fotosenzora na upravljačima i headsetu, sistem izračunava njihovu relativnu udaljenost i na osnovu nje položaj u prostoru. Da bi sistem funkcionisao besprekorno, bazne stanice moraju da budu u neprestanoj vezi, bilo bežično putem Bluetootha, ili kablom koji se takođe dobija u paketu. Pošto je Lighthouse zasnovan na praćenju refleksija laserskih zraka, sve glatke površine u prostoriji gde koristite Vive mogu da prave probleme. To znači da prozori, ogledala ili stakleni delovi nameštaja ne bi trebalo da su u blizini ili da su pokriveni. Sem toga, bazne stanice treba da se nalaze u suprotnim uglovima pravougaonog prostora u kom nameravate da koristite Vive, da ne budu međusobno udaljene više od pet metara i da se ne pomeraju nakon što se obavi kalibracija. HTC preporučuje da ih, u sobi gde koristite Vive, postavite na zid, police ili čak plafon oko dva metra od nivoa poda i nagnute na dole pod uglom od oko 40 stepeni. Svaka bazna stanica zahteva sopstveno napajanje tako da je moguće da će vam zatrebati produžni kablovi za njihovo idealno postavljanje. Puštanje sistema u pogon je prilično jednostavno. Trebaće vam dvadesetak minuta da sve postavite pre zaranjanja u virtuelne svetove. Link box povežete sa računarom i izvorom napajanja sa jedne strane i headsetom sa druge. Trostruki kabl ka headsetu dugačak je pet metara i ta udaljenost od računara vam je glavni ograničavajući faktor prilikom kretanja u virtuelnom svetu. Nakon što postavite i povežete bazne stanice, pokrenete Steam VR na računaru (ako ga nemate, instalirate ga preko Steama) i u njemu definišete prostor za kretanje. Definisanje se obavlja Vive kontrolerom, na kom pritisnete trigger i hodate po sobi ivicama slobodnog prostora u kom planirate da se krećete. Nakon što „zatvorite” granice ovog prostora, Steam VR će u njemu da definiše najveći mogući pravougaonik. Nakon definisanja, tokom korišćenja Vivea možete da se krećete slobodno u tom prostoru koji ste odredili, a kada se približite „zidu” sistem će vam u virtuelnom prostoru iscrtavati rešetku koja ukazuje gde su granice, kako ih ne biste prešli. Nakon što ste Vive pustili u pogon, Steam VR vas obaveštava o stanju svih komponenata. U prozoru na monitoru videćete ikone koje prestavljaju headset, svaku baznu stanicu i svaki kontroler. Ako su ikone zelene – sve je u redu. Ako su sive nisu ni uključene, a ako su crvene postoji neki problem. Tokom testiranja problema nije bilo. Iako je situacija osetno jednostavnija kada imate nekog da vam pomogne pri stavljaju headseta, slušalica i uzimanju kontrolera u ruke, nakon što to uradite dva-tri puta nije problem ni da to uradite sami. Prvo stavite headset koji je povezan sa računarom, zatim slušalice, i na kraju uzmete kontrolere. Pošto bazne stanice neprestano prate sve komponente, on „vidi” i kontrolere nakon što ih uključite, odnosno Steam VR vam ih iscrtava u prostoru tako da možete da ih uzmete iako imate headset na glavi. Sem toga, kada imate bar jedan kontroler u rukama, pritiskom na donji funkcijski taster u bilo kom trenutku možete da aktivirate kameru na headsetu i vidite sve ispred sebe bez skidanja headseta. Akcija Tokom našeg testiranja Vivea imali smo priliku da isprobamo nekoliko desetina programa i igara, što u demo, što u finalnoj verziji. Nakon što je više ljudi isprobalo Vive, otkrili smo najbolju i najefektivniju kombinaciju dva programa za brzo upoznavanje sa sistemom. Na prvom mestu je dvominutni demo TheBlu: Encounter koji stavlja korisnika u dubinu okeana, na krmu potopljenog broda kojom možete da se krećete i osvrćete oko sebe dok oko vas plivaju jata riba. Krunski momenat ovog demoa i naslovni susret je pojavljivanje gigantskog plavog kita od čega vam zastaje dah. Drugi program za brzinsko upoznavanje sa Viveom je redakcijski favorit – igra Arizona Sunshine. U pitanju je zombi shooter u kom se pod vrelim suncem postapokaliptične Arizone obračunavate sa sve opasnijim talasima zombija. Ovde je ugođaj zaista nešto posebno jer VR set otklanja „bezbednosnu” barijeru koju nudi igranje na monitoru ili TV-u. Iako ste svesni da ste u bezbednoj prostoriji, veoma teško je odupreti se telesnoj reakciji na trenutak kada sporo tumarajući zombi iznenada nasrne na vas velikom brzinom. Među nama koji smo probali Vive te reakcije su varirale od naglih skokova do vriskanja. U ovoj igri se lepo vidi i prednost Vivea koji prati kretanje korisnika u odnosu na ostale VR sisteme. Ovde upravljate svojim likom organski, pomeranjem sopstvenog tela, pa je uživljavanje u virtuelnu stvarnost osetno dublje. Za kraj smo ostavili program za koji smo sigurni da je u stanju da potroši korisniku najviše vremena – u pitanju je Tilt Brush, efektivno 3D varijanta Painta za HTC Vive. Tilt Brush je prosto fenomenalan. Desni kontroler služi kao četkica (ili neka druga izabrana alatka za crtanje) kojom crtate u trodimenzionalnom prostoru. Levi kontroler je napredna paleta sa bojama, alatkama, efektima, okruženjima, menjanjem perspektive i obiljem dodatnih opcija. Ponovo, kako Vive prati vaše kretanje, vi ste prepušteni sami sebi da stvarate u prostoru, približavate se i udaljavate od svog umetničkog dela, hodate kroz njega i doterujete sitne detalje. Ovo je definicija uživanja u novim mogućnostima koje VR donosi sa sobom. Presuda Za neke korisnike prepreka pri dugotrajnom korišćenju Vivea biće svakako udobnost. Neko prosto ne želi da duže vreme stoji ili se žustro kreće, a nekoga to i umara, pogotovo sa headsetom teškim 550 grama. Ipak, VR nije tehnologija osmišljena radi komfora, nego radi potpunog uranjanja u druge svetove. Ovo nije platforma za njakanje malih, zaraznih igara na smartfonu, dok se nešto kuva na šporetu i na TV-u drnda neka serija koju „pratite”. Ne, VR je stvar osmišljena da vas zaokupi u potpunosti. Ako na to niste spremni iz nekog ličnog razloga, ili se to ne dešava ni nakon što iskreno probate VR nekoliko puta, onda ova tehnologija jednostavno nije za vas, ali daleko od toga da nije vrhunski zabavna drugim ljudima. Bitnu stavku predstavlja i mogućnost nabavke i postavljanja Vivea u sopstveni životni prostor. Naime, uz preporučenu cenu od 800 evra za Vive, potreban vam je i računar od oko 1000 evra (ako ga već nemate; minimalna konfiguracija je Intel i5-4590 ili AMD FX 8350, 4 GB RAM, Nvidia GTX 970 ili AMD R9 290). Ozbiljna prepreka je, zapravo, prostor neophodan za udobno korišćenje i kretanje, jer nije lako obezbediti 4 x 3 metra čistog prostora u sobi u kojoj je računar, pa sve to bez staklenih površina. Ipak, većina igračkih entuzijasta već duže od godinu dana ima konfiguracije koje prevazilaze navedeni minimum, a za prostor osoba koja ima volje (i ne živi u baš skučenom stanu) uvek može nekako da se organizuje na par sati. • • • Dragan KOSOVAC |
| |||||||||||||||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |