TEST PLAY<>
072016<><>

The Witcher 3: Wild Hunt – Blood and Wine

Što bi rekao stanoviti cirkusant Gotama: „Ako moraš da odeš, idi sa osmehom!”. Blood and Wine druga je po redu, i ujedno poslednja punokrvna ekspanzija koja stavlja definitivnu tačku na avanture Geralta od Rivije, bez obzira na to da li ste onomad završili glavnu narativnu nit Wild Hunta ili ste sve ostavili za đuture prelaženje u vrelim danima koji nam predstoje. Kao i u slučaju Hearts of Stonea, prethodnog dodatka, u nove Geraltove eskapade možete uroniti na jedan od tri načina: započinjanjem nove igre, momentalnim pokretanjem sadržaja ekspanzije sa predefinisanim likom ili učitavanjem sačuvane igre i nastavljanjem od tačke do koje ste stali (sve pod uslovom da vodite lika bar 38. nivoa).

Blood and Wine druga je po redu, i ujedno poslednja punokrvna ekspanzija koja stavlja definitivnu tačku na avanture Geralta od Rivije.

U svakom slučaju, nakon standardnog preuzimanja questa putem oglasne table i kraćeg razgovora sa dva stara Geraltova znanca, uronićete u čarobni svet Krvi i vina smešten u posebnu i nezavisnu regiju, koja od tog trenutka postaje ravnopravna sa ostalim sadržajem bazne igre. Pomenuto kraljevstvo nalazi se na krajnjem jugu mape Witchera 3, i u svakom smislu predstavlja glavnu zvezdu i atrakciju novog proširenja. Tusant je ogromna, vizuelno raskošna i koloritna lokacija na kojoj se prepliću živopisne šume i gajevi, pašnjaci, livade i brda, uz vijugave reke i rečice koje se gube u podnožjima planinskih vrhova u daljini. Krajolik je posejan arhitekturom i demografskim momentima koji predstavljaju uspeli miks srednjovekovne fantazije i mediteranskog miljea, uz jake ehoe Provanse, pre svega u vidu mnogobrojnih farmi, salaša i vinograda, sa omiljenim crvenim pićem od grožđa kao zaštitnim znakom. Centralnim prostorom mape dominira grad Bukler, nad kojim se izdiže diznijevski zamak kao nekadašnja prestonica sada svrgnutih i proteranih vilovnjaka.

Naravno, bajkovita glazura Tusanta samo je blještava krinka ispod koje se krije puno posla za omiljenog nam Vešca. Osim standardnog čišćenja terena od ljudskih i neljudskih pretnji i zverova svih vrsta, oblika i iskustvenih nivoa, glavna priča ekspanzije tiče se opasnog serijskog ubice koji, naizgled nasumice, upokojava viđenije viteške veterane kraljevine. Očekivano, ubrzo će se ispostaviti da je situacija daleko složenija i obojena svim bojama moralnog spektra, dok Geralt bude otkrivao mračne tajne i odnose između likova koje kriju pitoreskni predeli.

Bajkovita glazura Tusanta, nove regije koju donosi ova ekspanzija samo je blještava krinka ispod koje se krije puno posla za omiljenog nam Vešca.

Ovo se podjednako odnosi i na sijaset sporednih i sekundarnih zadataka i problema koje će glavni junak pristati da reši za stanovnike Tusanta, uz česte situacije gde će ishodi ponovo predstavljati izbor između dva zla, sa gorkim ukusom u ustima bez obzira na to kakav izbor napravite. Zadaci, problemi, izazovi i nedoumice koje će se naći pred Geraltom su poslovično dobro osmišljeni, napisani, izrežirani, odglumljeni i koncipirani (uz česte obrte ili neočekivane momente) i prava je uživancija prolaziti kroz novi set misija, bez obzira na to što se u suštini u velikoj meri svode na tabananje/jahanje/plovidbu od tačke A do tačke B i nazad, uz povremene posete tačkama C, D ili E.

Novine koje Blood and Wine donosi i integriše sa ostatkom bazne igre (i prethodnom ekspanzijom) nisu preterano bombastične i više su dozirane na kašičicu, kako ne bi remetile slojeve gameplaya ustanovljene odranije. Tusant opsedaju neprijatelji visokog stepena opasnosti, od kojih većina predstavlja varijaciju starih znanaca, neki su unikatni i često profilisani kroz posebne questove u kojima ćete ih sretati, dok je primetno i prisustvo nekoliko primeraka iz prethodnih igara, koji nisu do sada našli svoje mesto pod suncem u trećem delu. Najvažnije unapređenje koje se tiče samog Geralta odnosi se na ubacivanje novog tuceta specijalki i veština za optimalnu manipulaciju signovima, kao i instance u kojima ćete tragati za nekoliko setova dijagrama napredne vičerske opreme (različitih škola), po kojima će vam gradski kovač iskovati oklope i oružja sa posebnim bonusima. Ovaj ultimativni borbeni prajz dolazi po vrlo visokoj ceni, kako po pitanju opasnosti sa kojima ćete se susretati tako i po pitanju gomile preduslova i sastojaka koji će vam biti potrebni za njihovu izradu. Blood and Wine će omogućiti Geraltu da se konačno i skući, jer ćete rojalnim ukazom vrlo brzo postati vlasnik i zapuštenog gazdinstva sa pripadajućim vinogradom, kojem možete povratiti stari sjaj i izgled, kroz tuce skupih nadogradnji i restauracija.

Nezaobilazna kartaška igra Gwent obogaćena je blagim vizuelnim redizajnom, sa nekoliko novih sposobnosti i novom frakcijom.

A sada – spektakl! Kao što svaki prekaljeni igrač Witchera 3 zna, sve su ovo samo trice u poređenju sa glavnom aktivnošću u igri. Ne, nisu u pitanju lučke kurtizane u čijim čarima će Geralt naći predah između dva komadanja protivnika (kroz nepromenjene, reumatične animacije nemačkog soft-kor seksa). Gvent! Omiljena razbibriga svakog putnika namernika donosi blagi vizuelni redizajn karata, nekoliko novih sposobnosti, i glavni fičer u vidu nove frakcije (Skeliga) čiji dekovi počivaju na upotrebi sirove sile i pratećim bonusima (transformacija slabašnijih ratnika u njihove opasnije, bestijalnije forme). Bez obzira na to da li vam ovo zvuči kao dobrodošlo osveženje, ili spadate u Gvent puriste koji ne priznaju tamo neke vikinške kartičice, igrače će svakako obradovati vest da autori igre rade i na samostalnom Gwent naslovu, pored karata koje već postoje i u fizičkom obliku (ukoliko ste srećni vlasnik neke od specijalnih i kolektorskih verzija igre).

Ne stigosmo da se detaljnije osvrnemo na fantastičnu grafiku koja je obogaćena gomilom novih detalja bez obzira na to da li se smucate po proplancima i šumama provincije, ili istražujete uverljivo odrađene kolosplete Buklerovih trgova i uličica, a poseban aplauz zaslužuje sijaset novih muzičkih deonica koje su ponovo na visini zadatka. Ako vam srce zaigra na pomen Witchera 3, Blood and Wine je obavezan i organski deo ovog, sve većeg, paketa kojem možda nedostaje emotivna snaga Hearts of Stonea, ali koji to nadomešćuje neuporedivo većom količinom novog sadržaja.

Aleksandar DINIĆ

 
Hearts of Iron IV
The Witcher 3: Wild Hunt – Blood and Wine
Šta mislite o ovom tekstu?
Total War: Warhammer
Overwatch
Moonstone Tavern
Duskers
Mirror’s Edge: Catalyst
The Way
rFactor 2
Sherlock Holmes: The Devil’s Daughter
Turmoil
The Solus Project
Table Top Racing: World Tour
Brigador
Steamworld Heist
Neon Drive
Ghost 1.0

Platforma:
PC, PS4, Xbox One
Potrebno:
Intel Core i5-2500K 3,3 GHz/AMD Phenom II X4 940, 6 GB RAM, Nvidia GeForce GTX 660/ATI Radeon HD 7870
Poželjno:
Intel Core i7-3770 4-Core 3,4 GHz/AMD FX-8350, 8 GB RAM, Nvidia GeForce GTX 770/ATI Radeon R9 290
Veličina:
46 GB
Adresa:
thewitcher .com /en /witcher3
Kontakt:
ComputerLand Games

93
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera