TEST PLAY<>
072016<><>

Duskers

Najbolje postapokaliptične fantazije jesu one u kojima se jedini preživeli rve s ostacima srušenog sveta i na kraju izgubi. Ako se postave na pravilne osnove, takve fikcije najčešće su imune na potencijalne gluposti u sopstvenim redovima, recimo ličnost i glumu Vila Smita u filmu „I am legend”. Potmula strava, samoća od koje se gluvi, sveprisutna teskoba i dobra režija učinili su da zaboravim da u filmu ne igra Čarlton Heston, već taj smešni ušati stvor.

Ova roguelike kombinacija real-time strategije, šematskog taktičkog planiranja i survival horrora nešto je što do sada niste videli niti igrali.

Duskers je naslov s toliko stravičnog šarma da njegovom uživaocu takvo samozavaravanje nije potrebno. Nedostaci igre su planski, odsustvo tehničkog rafinmana ciljno, a kontrolni sistem dizajniran da sablazni i otera površne igrače koji traže udoban fiks bez patnje... Ova roguelike kombinacija real-time strategije, šematskog taktičkog planiranja i survival horrora nešto je što do sada niste videli niti igrali. Hell, nešto je što niko nije video i igrao.

Poslastica koju strane kolege nazivaju „najboljom Alien igrom koja nema nikakve veze s filmskim serijalom Alien” počinje vašim buđenjem iz hibernacije na napuštenom svemirskom brodu. Okružuje vas savršena tišina koju prekidaju samo blipovi na mapi galaksije koji svedoče o brodovima i stanicama koji nemo i mrtvo lebde u prostoru. Pošto vam na pozive niko ne odgovara, minimum resursa koji imate na raspolaganju tera vas na očajničku akciju: letećete od olupine do olupine, tražiti gorivo i druge potrepštine i pokušati da utvrdite zašto je svemir umro. Upade na masivna plovila preduzimaćete daljinski, šaljući dronove da njuškaju umesto vas, nose sve što nije prikovano za palube i povremeno stradaju od neidentifikovanih zala koja plaze hladnim hodnicima.

Igra je prezentovana kao stilizovana MS-DOS industrijska simulacija kakve egzistiraju u retro futurističkim filmovima poput „Osmog putnika”.

Duskers je igra čiji koren šarma leži u vizuelnom identitetu i kontrolnom sistemu koji podržava isključivo zadavanje komandi putem tastature. Igra je prezentovana kao stilizovana MS-DOS industrijska simulacija kakve egzistiraju u retro futurističkim filmovima poput „Osmog putnika”. CREW EXPENDABLE! Treperavi kursorski promt, bučno kloparanje HDD-a starog više decenija, povremene smetnje i vizuelne anomalije koje simuliraju katodni monitor generišu jedinstveni vizuelni šmek koji je bio veoma popularan među filmadžijama u poslednjim dekadama prošlog veka.

Svoje dronove možete usmeravati na dva osnovna načina: neposredno/pojedinačno, koristeći kursorske tastere, i posredno, kucajući komande uz konsultovanje šeme broda na koji ste upali. Recimo, ako otkucate „navigate 1 2 r13”, naložićete dronovima br. 1 i 2 da se automatski premeste u prostoriju br. 13, što će učiniti ukoliko je put do nje otvoren. Tipkanjem komande „gather all” dok je izabran dron koji ima modul za skupljanje prikupićete scrap u okruženju i slično. Sintaksa je jednostavna, a igra ima i detaljan help za slučaj eventualnih nejasnoća. Svaka olupina je proceduralno generisana i pored korisnih stvari (gorivo, scrap, havarisani dronovi...) krije i biološki i tehnološki užas koji želi da se osladi vašim slabašnim, teledirigovanim drugarima. Krije i gomilu zaključanih vrata, ventilacionih otvora, interfejs terminala, pumpnih stanica, odbrambenih turelnih sistema, nestabilnih paluba i drugih elemenata koji su zaduženi za apsolutnu neizvesnost. Svaki vaš dron ima tri slota za module od kojih zavisi uloga u timu: generator služi za napajanje brodskih sekcija, tow za vuču havarisanih dronova, motion je senzor koji detektuje kretanje u susednim prostorijama, turret je balistička turela koja može da vas odbrani od sitnijih opasnosti, lure je mamac za zle brodske podstanare, pry je hidraulični pajser za obijanje zapečaćenih vrata... Nikada nećete imati arsenal opreme koji je dovoljan za sve potencijalne situacije, već ćete stalno morati da se dovijate, improvizujete i pravite mentalne razlomke između rizika i nagrade, pokušavajući da preživite u nemogućim uslovima i da se u „mama-brod” ne vratite praznih ruku. Prikupljeni scrap koristićete za opravku dronova između misija, dopunu municije za turrete i druge potrošne module, fabrikovanje novih dronova i dodataka za njih, kao i za trgovinu sa automatizovanim postajama koje postoje u nekim sistemima.

Duskers je igra koja bi bila najbolji SF film osamdesetih godina.

Duskers je igra koja po zategnutim živcima svira kao po harfi. Smrt dolazi munjevito i u obliku stilizovanih crvenih ikona koje vam samo nagoveštavaju i nikad eksplicitno ne pokazuju šta je napalo vaše dronove. Kraj je nekada i spor, recimo u slučaju kad ostanete bez goriva za navigaciju po sistemu i bez ćelija za hipersvemirski skok u drugi zvezdani sistem. Kraj će vam se često smeškati u formi jednog jedinog drona koji ima beskorisne module, a vi na zalihama nemate resursa da mu napravite kolegu ili ugradite korisne dodatke. Biti go kao pištolj u crnilu svemira jedan je od najgorih osećaja koji može da se zamisli.

Ultimativna poenta igre je skupljanje digitalnih logova koji svedoče o globalnoj katastrofi i sklapanje mozaika priče u jednu smislenu celinu. Iako će se svaka partija, nakon manjeg ili većeg broja upada u brodove kad-tad završiti loše po vas, restart igre ne podrazumeva nestanak biblioteke logova, već se svaki fragment priče lepo slaže na gomilu, na čitalačku polzu kad se umorite od škripavih zvukova, trzanja u mraku i dešperatnog rvanja s nemogućim okolnostima.

Duskers je igra zbog koje će i najhrabriji igrači refleksno defecirati. Duskers je igra koja bi bila najbolji SF film osamdesetih godina. Duskers je briljantan. Igrajte ga isključivo noću – tada je najbolji.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Hearts of Iron IV
The Witcher 3: Wild Hunt – Blood and Wine
Total War: Warhammer
Overwatch
Moonstone Tavern
Duskers
Šta mislite o ovom tekstu?
Mirror’s Edge: Catalyst
The Way
rFactor 2
Sherlock Holmes: The Devil’s Daughter
Turmoil
The Solus Project
Table Top Racing: World Tour
Brigador
Steamworld Heist
Neon Drive
Ghost 1.0

Platforma:
PC (Windows), Mac
Potrebno:
Pentium 4, 2 GB RAM, DirectX 9.0 kompatibilna grafika
Poželjno:
Pentium 4, 4 GB RAM, DirectX 9.0 kompatibilna grafika
Veličina:
237 MB
Adresa:
duskers .misfits -attic .com
PEGI:
nema

90
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera