TEST PLAY<>
072016<><>

Table Top Racing: World Tour

U nekim srećnijim vremenima, dok nismo prešli na svađe oko toga čija je ekipa bolja (sportska, politička ili bilo koja druga beznačajna grupacija koja može da vam padne na pamet), rasprave smo uglavnom ograničavali na livadsko ćuškanje i naivne diskusije na temu ko je bolji proizvođač minijaturnih automobila, Matchbox ili Majorette (zato su žene međusobno solidarne, one su imale samo Mattel i „Barbiku”). Pošto više nismo u mogućnosti da kredom iscrtavamo delikatne trkačke staze koje bi zauvek nestale već sa prvim kapima kiše („ozbiljni” odrasli ljudi bi to potkrepili izgovorom kako su odavno prerasli takve igrarije, ali verujte da je jedini razlog bol u krstima), ostvarenja u koja spada Table Top Racing su kao stvorena za sve matore klince koji su nekada davno žuljali kolena na betonu igrajući „1-2-3” dok se ne uključi ulična rasveta, doduše sa očiglednim manom oličenom u nemogućnosti udaranja „macole” protivniku kada vas na kvarno izgura sa staze.

Table Top Racing je simulacija utrkivanja automobila na daljinsko upravljanje sa nekoliko interesantnih ideja i malo više propuštenih prilika.

Čak i ako ne spadate u veterane trotoarskog autosporta, ako vam je bar jednom palo pod ruke nešto nalik na Micro Machines ili Re-Volt naći ćete se na poznatom terenu. Na raspolaganju vam je desetak autića na daljinsko upravljanje podeljenih u tri grupe, među kojima su kopije Imprece, R34 Skajlajna, „Bube” i Mini Morisa, a mesto je našao i poznati neugledni kombi sa simpatičnim nazivom „Braking’s Bad”. Svaku od navedenih drumskih aždajica krase posebne karakteristike koje se unapređuju naknadnom ugradnjom novih delova. Osim standardnih stavki koje se odnose na brzinu i stabilnost, na svoj komadić metala možete da nakalemite i nekoliko tipova posebnih točkova, od kojih su najkorisniji zlatni pošto obezbeđuju bonus na zarađeni novac i točkovi sa šiljcima jer je najsrećniji Maks onaj od pobesnele vrste. Blagovremeni apgrejd je imperativ jer protivnici napreduju uporedo sa vama i sa stock autićem nećete stići daleko. Pored običnih trka sa rivalima ili vremenom i driftovanja, najinteresantniji su combat i elimination režimi jer podrazumevaju skupljanje defanzivnih, odnosno ubojitih powerupova razasutih po stazi. Osim turbo pogona, tu su navođene rakete, kocke leda koje momentalno imobilišu metu, barice sa kiselinom i elektrošok za onesposobljavanje baterije u protivničkom vozilu. Tokom trka koje uključuju protivnike na stazi uvek startujete na začelju, kao da ste najšugaviji u ekipi i redovno gubite u „zimi-zami-zum”. U znak osvete, nakon osvajanja šampionata prisustvovaćete ceremonijalnom bacanju protivničkih autića u đubre.

Staze na kojima ćete ukrštati gume su auto-otpad gde vam život zagorčavaju akumulatori i boce sa lakom, tavan neznanog geeka zatrpan tranzistorima, bilijarskim kuglama, maketama i igračkama; zatim, arheološko nalazište prekriveno četkicama i knjigama, a tu je i Sveti Gral, kao i šešir i bič izvesnog avanturiste; garaža sa razbacanim alatom, svećicama i kanisterima sa antifrizom; luksuzna jahta načičkana lepinjama, konzervama sa sokom, sendvičima umesto bankina i kriškama sira koje služe kao odskočne rampe i na kraju, suši bar na čijem pultu izvodite slalom između tikvica, boca sa kečapom i lokvi zejtina. Neko je očigledno bio veoma gladan dok je dizajnirao nivoe, a verovatno je u jednom trenutku skoknuo na pauzu za ručak i usput upao u šaht jer su u prethodnoj rečenici navedene sve raspoložive staze – povremeno se promeni putanja, ali ne i okruženje.

Igra je kao stvorena za sve matore klince koji su nekada davno žuljali kolena na betonu igrajući „1-2-3” dok se ne uključi ulična rasveta.

Iako se ne radi o ozbiljnoj simulaciji, fizički model nije na visini zadatka i ne pruža kvalitetan osećaj kontrole. Autići se na stazi ponašaju kao da teže pola tone, a ne desetak grama. S druge strane, možete slobodno da ih usmeravate dok su u vazduhu. AI ne pruža nikakav izazov, pogotovo ne kada otkrijete prečice. Zbog nespretnog upravljačkog sistema, u kasnijem toku igre izlupaćete se više nego samostalna zanatska radnica ispod Plavog mosta, ali vas ni to neće sprečiti da svaki put odnesete ubedljivu pobedu jer su protivnici lobotomizovani. Jednom kada izbijete na čelo kolone, pod uslovom da revnosno skupljate powerupove (što ne predstavlja problem jer ih ima više nego dovoljno), niko ne može da vas zaustavi i igra brzo ponire u bezdan repeticije i dosade. Ostavljanje protivnika u prašini daleko iza sebe takođe eliminiše potrebu za bacanjem novca na apgrejd oklopa, jer kompjuterski rivali jednostavno nemaju priliku kad da vam naude.

Grafička rešenja služe svrsi bez bravura i ekscesa, mada su evidentni ozbiljni problemi na polju optimizacije koji za rezultat imaju stoprocentnu iskorišćenost grafičkog procesora, a developer lakonski savetuje da „ako imate problema sa frejmrejtom, smanjite rezoluciju i igrate u prozoru”. Pošto je igra izvorno zamišljena za PS4 platformu koja nije bila u stanju da postigne stabilnih 60 FPS u split screen modu (da li zbog realnih hardverskih ograničenja ili neveštih programera), ostali smo uskraćeni za lokalni multiplayer što je za ovakve igre ravno ratnom zločinu. Srećno sa potragom za živim protivnicima u online PvP režimu jer na serverima nema žive duše.

Iluzorno je očekivati trku minijatura na nekoj ogromnoj površini, ali ovaj naslov prosto vapi za većim brojem staza koje nisu kratke i ne nauče se napamet za pola minuta.

Uprkos tome što iza ove igre stoje imena zaslužna za Wipeout i Project Gotham Racing, u njoj nema ni trunke privlačnosti koju su imali pomenuti serijali. Iluzorno je očekivati trku minijatura na nekoj ogromnoj površini, ali ovaj naslov prosto vapi za većim brojem staza koje nisu kratke i ne nauče se napamet za pola minuta (prosto rešenje kojeg se autori nisu dosetili bilo bi razvlačenje staze po vertikali), a potrebna je i snažnija motivacija od pukog apgrejda i onako malobrojnih autića jer to ne iziskuje umeće, već samo par sati vremena. World Tour ne zaudara baš kao prepona sumo rvača, ali je na mirisnoj skali tu negde u rangu užeglog zejtina i stopala u poznom stadijumu fermentacije.

Jan ČMELIK

 
Hearts of Iron IV
The Witcher 3: Wild Hunt – Blood and Wine
Total War: Warhammer
Overwatch
Moonstone Tavern
Duskers
Mirror’s Edge: Catalyst
The Way
rFactor 2
Sherlock Holmes: The Devil’s Daughter
Turmoil
The Solus Project
Table Top Racing: World Tour
Šta mislite o ovom tekstu?
Brigador
Steamworld Heist
Neon Drive
Ghost 1.0

Platforma:
PC, PlayStation 4, Xbox One
Potrebno:
Core i3 6100 ili AMD X4 860, GeForce GTX 650 Ti ili Radeon HD 5870, 4 GB RAM
Poželjno:
Core i5 2500 ili AMD FX 8120, GeForce GTX 750 ili Radeon HD 6950, 8 GB RAM
Veličina:
4,7 GB
Adresa:
www .ttr -worldtour .com

55
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera