Radnja je smeštena u postapokaliptično okruženje, razorenu zemlju u kojoj su ostaci civilizacije vidljivi samo u tragovima. Prvo što nam je palo na pamet je Borderlands, a odmah zatim i Mad Max, mada igra na prvi pogled, osim same scenografije, nema puno dodirnih tačaka sa ovim ostvarenjima. Crossout je akcioni MMO koji se odvija u svetu opustošenom od strane vanzemaljaca i dokrajčenom od strane ljudi koji su nekontrolisano sprovodili genetski inženjering. Sve to dovelo je do stvaranja frakcija koje se nemilosrdno trebe na svakom ćošku koristeći za to sva prevozna sredstva koja mogu da nađu ili sklepaju. U ovom segmentu, Crossout se u stvari savršeno uklapa u Mad Max setup, jedina razlika je što ste i sami na strani bandita, a dobrih batica nema. Naime, Crossout nudi neverovatne mogućnosti kada je budženje „automobila” u pitanju. Možete da se oslonite na neku od otključanih platformi ili da u izgradnju krenete sami, „od nule”. Na pod garaže postavljate neku od dostupnih šasija i na nju polako kalemite delove limarije. Kabina je jedan od najvažnijih elemenata jer u zavisnosti od njenog tipa dobijate mogućnost priključivanja manjeg ili većeg broja aktivnih elemenata vozila. Prvo što ćete postaviti su mitraljezi, pa sačmare, pa topići... Pažnju morate da obratite i na bliske susrete sa neprijateljima i postavite šiljke, odbojnike, rešetkaste kaveze i slične elemente koji će vaše prevozno sredstvo učvrstiti i dati mu prednost u hand to hand borbi. Stvari postaju još luđe kada shvatite da su vam na raspolaganju i dodatni elementi kao što je hladnjak za oružje (usporava njihovo neminovno pregrevanje), jači akumulatori, radari koji skeniraju okoliš u potrazi za neprijateljima i još mnogo toga. Svoju kreaciju možete da odvozate na test, u obližnju dolinicu, i probate kako reaguje na komande, da li je vatrena moć odgovarajuća i slično. Prilikom procesa „stvaranja” gotovo da niste ograničeni: šasije mogu da se spajaju, kabina može da stoji gde god da to vama odgovara, prilikom izrade oplate možete koristiti ama baš sve što vam padne na pamet, pa čak i običan lim namenjen za pravljenje ograde i tako dalje. Od pikapa možete da napravite mehaničku žirafu na točkovima, drag formulama možete da namontirate traktorske gume, a na raspolaganju su i kamioneti sa dodatnim parom točkova, teškom artiljerijom na krovu i tako dalje. Mogućnosti su bukvalno neograničene. Obračuni su se u momentu pisanja teksta odvijali u 8 protiv 8 maniru, uz trominutno trajanje rundi. Akcija je furiozna i veoma intenzivna. Kakav ste inženjer videćete već po prvom susretu sa „vrućim olovom”, jer ili će delovi zbog slabih varova leteti na sve strane ili će bez veće muke upijati damage i omogućiti vam da uzvratite vatru. Ako ih niste dobro zaštitili, u toku borbe za tili čas možete da ostanete bez montiranih mitraljeza, delova limarije, pa čak i točkova i onda ćete se osećati kao da se nalazite u cirkusu, na monociklu kojim balansirate preko žice. Zanimljivo je da se pored virtuelnog oštećenja koje trpite u svakoj partiji, svi gradivni delovi polako, ali sigurno, troše tako da ćete povremeno morati do garaže kako biste ih opravili ili jednostavno isekli u rezervne delove i zamenili novim. Do delova dolazite na samom bojnom polju, ali i kupovinom u marketu koji je sastavni deo igre. Crossout veoma lako može da postane novi WoT, samo ako se autorskom timu zvezde budu poređale željenim redosledom. Ova igra privući će mnoge nove korisnike online napucavanja jer za razliku od tenkova na teren stavlja nešto daleko opipljivije i merljivije. Autori za sada još uvek nisu razradili tipove igračkih režima, a dobro bi došla i još koja dodatna mapa. Ne zna se da li će borbe biti ograničene na 8 vs 8 režim ili je planirano nešto grandioznije. Konačno, opširniji tutorijal od onog koji sada postoji je imperativ, jer u igri toliko toga ima i može da se radi da će se početnici veoma teško snaći i grindovanje resursa će im biti prilično bolno, pa čak i uzaludno, ako se nešto ne promeni i dodatno dokumentuje. Nama se koncepcija, rekli smo, svidela, jer postapokaliptično okruženje za koje su krivi aliensi, frenetično napucavanje sa živim protivnicima u automobilima (ovo shvatite uslovno) i neograničena mogućnost kastomizacije „prevoznih sredstava” jednostavno mora da privuče. Već sada, Crossout fercera u kao suza čistih 60 sličica u sekundi, mada okolišu ne bi smetalo još nešto više detalja, masnijih eksplozija i svežih specijalnih efekata. Pratite napredak projekta na adresi gaijinent.com/en/games/crossout. Vladimir PISODOROV |
| ||||||||||||
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |