TEST PLAY<>
082016<><>

Zombie Night Terror

Izvesno je da će dobar deo čitalačkog publikuma okrenuti stranu već nakon letimičnog pogleda na naslov ovog teksta misleći da je u pitanju samo još jedan slučaj beskrajne muže zombi tematike. Cenjena šačica lojalnih čitalaca koji su odlučili da provedu par minuta uz ove redove otkriće da i u istrulelom lešu zombija ipak može da se pronađe poneki zdravi organ (molimo igrače sa dalekog jugoistoka Evrope da stišaju euforiju). Četvorici momaka iz marsejskog studia Noclip jednog dana hrčci su zdušno nagazili na pedale u lobanji, lampice se upališe, te su došli na sjajnu ideju da učmalu premisu okrenu naglavačke i daju nam priliku da po prvi put zaigramo za suprotni tim. Umesto hiljadu puta viđene borbe psihički nestabilnih pojedinaca protiv nesagledivih ćopavih hordi, preuzimate uzde nevidljive sile koja za cilj ima širenje pandemije i potpuno istrebljenje ljudske vrste. Dobro ste pročitali – umesto vitlanja puškom i plakanja nad sudbinom kletom, u ovoj igri ste zamajac zombi apokalipse.

Igra postavlja klišee naglavce jer umesto vitlanja puškom i plakanja nad kletom sudbinom čovečanstva, sada ste vi zamajac zombi apokalipse.

Pri prvom susretu sa igrom biva jasno da se radi o klonu Lemmingsa, logičke zavrzlame sa zelenokosim suicidalnim glodarima koja je početkom devedesetih godina prošlog veka uživala planetarnu popularnost. Zombie Night Terror se drži istog principa – vođenja povorke do izlaza sa nivoa, s tim što je prethodno potrebno inficirati unapred određen broj ljudi. Pripadnici horde se kreću i napadaju samostalno, a igrač interveniše u trenucima kada je potrebno usmeriti ih u određenom pravcu, odnosno izvesti neku posebnu radnju aktiviranjem specijalnih komandi i mutacija koje troše različite količine dezoksiribonukleinske kiseline čija se skala dopunjava žrtvovanjem zombija i klopanjem građanstva koje se nađe na putu. Pored osnovnih pokreta kao što su skok, trčanje i samoubilačka detonacija koja uništava terenske prepreke (ali i sve živo i neživo u neposrednoj blizini), trošenjem DNK pojedinačni zombiji mogu da mutiraju (tačnije, evoluiraju) u napredne varijante. Od ovih „podvrsta” ključan je overlord sa ulogom saobraćajca jer ostaje ukopan u mestu i preusmerava hordu u željenom pravcu (pandan mu je blocker iz Lemmingsa), sprečavajući zombije od srljanja u (definitivnu) smrt. Ništa manje važan nije crawler jer omogućava veranje uz vertikalne površine i prikradanje protivniku iza leđa, a za razliku od zombija-redova otporan je i na padove sa viših platformi. Lov na toplokrvne mete dodatno je začinjen mogućnošću kombinovanja mutacija. Recimo, prethodno stvoreni overlord eksplodiraće jače od običnih zombi-bombi i može da posluži kao lansirna rampa za odbacivanje „pešadije” na udaljene platforme. Bez obzira na to što komboi proširuju paletu raspoloživih mutacija, ostaje utisak da je njihov broj mogao da bude veći (možda da ih očekujemo u sklopu nekog budućeg DLC paketa koji bi, u skladu sa tradicijom, mogao da se zove Oh No, More Zombies ili u nekom Xmas izdanju).

Pošto nisu baš svi građani bespomoćni, nije preporučljivo nasumično inficiranje ljudi, već je za početak potrebno otarasiti se onih sa vatrenim oružjem jer predstavljaju ozbiljnu pretnju i u stanju su da u trenutku pokose čitavu hordu. Nivoi su raznovrsni (dokovi, ulice, stambene zgrade, šminkerska žurka na groblju) i ima ih ukupno četrdeset, dobrim delom su lagani, ali su pojedini prilično zaguljeni i zahtevaju maksimalnu koncentraciju i pažljivo planiranje najsitnijih pojedinosti. Dok su neke deonice usporene i mogu da se odigraju uz šoljicu čaja i četvrt bromazepama, druge su preorijentisane na akciju, iziskuju hitre reakcije i mahnito kliktanje mišem u deliću sekunde, a olakšavajuća okolnost u oba slučaja je opcija za ubrzavanje, odnosno pauziranje akcije. Igrači koji vole još veće izazove pozdraviće sekundarne, bonus zadatke koji nisu ništa manje uvrnuti, od eliminacije mesnog ljudoždera (šala mala), do pronalaženja skrivenih prostorija (računajući tu i ritualne odaje satanista-pozera). Šašava propratna priča se odmotava u sekvencama pred početak svakog nivoa i pokriva jurnjavu za ludim naučnikom čiji je poslednji pronalazak, opijat ironično nazvan „Romero”, direktan uzrok zombi zaraze. Na TV prijemnicima se prikazuju urnebesne vesti, koje osim toga što su izvor cerekanja, ujedno služe i kao pasivni tutorijal.

Šašava propratna priča se odmotava u sekvencama pred početak svakog nivoa i pokriva jurnjavu za ludim naučnikom.

Grafički dizajner je škrtario sa koloritom pa je veći deo igre predstavljen monohromatskim tonovima. S druge strane, ovakav pristup rezultovao je većim kontrastom i boljom uočljivošću bitnih (obojenih) elemenata. Imajući u vidu da su grafičari radili sa ograničenom količinom piksela, scenografija je zapanjujuće detaljna, likovi su izvrsno animirani i na grafičkom planu uopšte sve deluje lepo utegnuto i montirano, ko turski puč. Igra vrvi od humorističkih referenci na izdanke popularne kulture, od naziva nivoa (Hard Rain i Streets of Rage), preko detalja u pozadini koje je lako prevideti (posteri Terminatora, pravljenje selfija u WC-u) do crnaca sa afro frizurom, belom košuljom i kravatom koji neodoljivo podsećaju na Mosa („The IT Crowd”). Muzika se savršeno uklapa u atmosferu, ali je jednolična jer se sastoji od samo par melodija od kojih je jedna gotovo identična kopija Morikoneove glavne kompozicije iz Karpenterovog „Stvora”. Igra je uglavnom lišena bagova, mada se u prikazanoj verziji dešavalo da sa ekrana u potpunosti nestane korisnički interfejs, a i zombiji su se prečesto zaglavljivali u terenskim preprekama.

Zombie Night Terror unosi svežinu u inače ustajali zadah samohodnih neživih trupla, kao i igara koje se bave njihovim dogodovštinama i sa zadovoljstvom možemo da konstatujemo da je u najmanju ruku zarazan koliko i Lemmingsi. Noclipovci su obećali skori izlazak besplatnog editora nivoa i filmskih sekvenci zajedno u paketu sa deset novih mapa, što je vest zbog koje se raspadosmo od sreće.

Jan ČMELIK

 
Starbound
Song of the Deep
Necropolis
Inside
The Technomancer
Breached
Zero Escape: Zero Time Dilemma
Umbrella Corps
Zombie Night Terror
Šta mislite o ovom tekstu?
Space Run Galaxy
Valentino Rossi: The Game
Dreamfall Chapters: The Longest Journey (Episodes 2-5)
Star Ocean: Integrity and Faithlessness
Furi
VA-11 Hall-A: Cyberpunk Bartender Action
Lost Sea

Platforma:
PC, Mac
Potrebno:
dual core procesor, Radeon HD 5750 ili GeForce GT 450, 2 GB RAM
Poželjno:
quad core procesor, Radeon HD 6870 ili GeForce GTX 560 Ti, 4 GB RAM
Veličina:
1,3 GB
Adresa:
www .zombienightterror .com
PEGI:
nema

72
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera