TEST OF TIME<>
082016<><>

Istorijat Pokémon igara

Većini klasičnih PC igrača sa ovih prostora do pokemona je stalo kao do lanjskog snega. Generacije, evoluiranje i transformacija imena u eri Call of Dutyja, Counter Strikea, PES-a i ostalih „pravih” igara zvuči samo kao obična „zezancija” na koju ne vredi trošiti vreme. Zaista, kojem god igraču da smo se obratili, a da je deo generacije koja je odrastala dok su pokemoni bili u žiži interesovanja, samo bi slegao ramenima na kviz pitanja o poznavanju ovog univerzuma. Uostalom, evo jednog pitanja za sve čitaoce: da li znate koliko puta smo do sada pisali o Pokémon igrama?

Bilo kako bilo, usled opšte histerije (kako drugačije nazvati ono što prati Pokémon Go) koja u prethodnom periodu vlada za pokemonima, došli smo na sjajnu ideju da u „Testu vremena” predstavimo neke od najboljih igara iz ovog serijala. Ako to sada ne učinimo, verovatno nikad i nećemo... Pre nego što vam pažnju skrenemo na naslove koje ne bi trebalo da propustite, važno je istaći da je serijal Pokemon igara pre svega namenjen handheld igračkim konzolama i da verovatno tu treba tražiti razlog njegovog neuspeha u lokalnoj igračkoj komuni. Igre su izlazile i za PC, Nintendo 64, GameCube, Wii i Wii U, ali se one uglavnom smatraju spin-offovima i odstupaju od uvreženog, role play načina igranja. Glavnom serijalu život je udahnut na Nintendovim Game Boyevima (običan, Color i Advance) na kojima su poživeli tri generacije. Četvrtu i petu generaciju, pregurali smo na DS-u, dok je od šeste generacije barjak preuzeo 3DS. Zanimljivo je da se sedma generacija na tržištu očekuje u novembru ove godine. Pretpostavljate, na 3DS-u.

Pokémon Red/Blue

Igra je očima svetske javnosti predstavljena 30. septembra 1998. godine (za običan Game Boy), gotovo dve i po godine kasnije u odnosu na njeno „puštanje” na japanskom tržištu. Igrači u Evropi prošli su još gore, s obzirom na to da je verzija za Stari kontinent ugledala svetlost dana tek 5. oktobra 1999. godine. Olakšavajuća okolnost je što su u isto vreme izdate dve igre: Pokémon Red (www.romnation.net/srv/roms/46008, 388 KB) i Pokémon Blue (www.romnation.net/srv/roms/45986, 388 KB), dok su igrači u Japanu imali prilike da se zabavljaju i sa naslovom Pokémon Green.

U ulozi ste derana koji je odlučio da postane gospodar pokemona i u ostvarenju tog cilja mora da proputuje kroz provinciju Kanto (i njenih deset gradova), kako bi se susretao sa ostalim gospodarima i odvajao ih od života. Najveći neprijatelj u igri je unuk vašeg prijatelja Profesora Oaka – Blue, koji vam je i poklonio prvog pokemona. Zanimljivo je da se u igri nalazi čak 151 pokemon (šest je maksimalan broj u borbama), ali da kolekciju ne možete popuniti samo borbom, već je potrebno linkovati se sa drugim igračem preko kabla kako biste izvršili razmenu.

Pokémon Gold/Silver

Baš kao i iza prve i svih ostalih igara u serijalu, Pokémon Gold (www.romnation.net/srv/roms/46327, 732 KB) i Pokémon Silver (www.romnation.net/srv/roms/46353, 732 KB) potpisao je razvojni studio Game Freak. Iz monohromatskog prelazimo u šareni svet Game Boy Colora, dok igra izlazi sa „samo” godinu dana zakašnjenja u odnosu na Japan (14. oktobra 2000. godine). Igrači u Evropi su još jednom „popili pedalu” i na svoje kopije morali su da sačekaju do 6. aprila 2001. godine.

Igra dobija smenu dana i noći i dane u nedelji, pa je sada pojedine pokemone moguće „uhvatiti” samo u određeno doba dana. Novina su i bebe pokemoni koje se izležu iz jaja, ima i novih osobina, mogućnost „odgajanja” pokemona, baš kao i transferovanje pokemona prikupljenih u Red/Blue izdanju u novu igru. Ovog puta borite se protiv vođa osam pokemon kampova, na raspolaganju je 100 novih pokemona i nova regija po kojoj se muvate za vreme akcije – Johto. Ukoliko imate nezavršena posla sa vođama kampova iz prethodne igre, dozvoljeno je da se vratite u Kanto i isprašite im zadnjice. Pored svega navedenog, Pokémon Gold/Silver doneo je i dve nove vrste pokemona: Steel i Dark.

Pokémon Ruby/Sapphire

Kako je hardver napredovao, tako su napredovali i Pokémoni, a najbolji dokaz za to su nazivi igara koji su od običnih boja u prvoj stigli do dragog kamenja u trećoj generaciji. Nažalost, i treća generacija Pokémona izlazi po ustaljenom redosledu: prvo u Japanu (novembra 2002. godine), pola godine kasnije u Americi (marta 2003. godine), a sa gotovo godinu dana zakašnjenja u odnosu na premijeru i u Evropi (jula 2003. godine). Prelazak na moćni Game Boy Advance doveo je do generalke na polju tehničkih karakteristika, mada su se autori pohvalili i sa 136 novih pokemona (386 ukupno). Nekom će zvučati neverovatno, ali Pokémon Ruby (goo.gl/YmysCf, 4,7 MB) i Pokémon Sapphire (goo.gl/NEEfE0, 4,7 MB) su zajedno najprodavanija igra za GBA.

Iako su zadatak i izvođenje ostali manje-više neizmenjeni, a radnja linearna, Pokémon Ruby/Sapphire su doneli nekoliko veoma zanimljivih novina. Na primer, moguće je igranje do četiri ljudska igrača istovremeno, uz nove multi-bitke i mogućnost preduzimanja dvostrukih poteza (kontrola dva pokemona u isto vreme). Nažalost, importovanje pokemona iz igara prethodne generacije, zbog tehničkih karakteristika nove konzole, nije bilo moguće, a iz igre je izbačena i smena dana i noći. Proticanje vremena je, s druge strane, ostalo netaknuto. Radnja je smeštena u Hoenn provinciji.

Pokémon Diamond/Pearl

Četvrta generacija Pokémona izdata je za novu platformu – Nintendo DS, i iako je namenjena superiornijem hardveru nije donela značajne pomake na polju tehničkih karakteristika. Jedna od najznačajnih novina koju su Pokémon Diamond (goo.gl/ikq6Lr, 14 MB) i Pokémon Pearl (goo.gl/G1zT1a, 14 MB) doneli je online igranje preko ugrađenog Wi-Fi modula. Naravno, sve to ne bi bilo zanimljivo bez 107 novih pokemona, podrške za komandovanje putem ekrana osetljivog na dodir, glasovne chat opcije i kompatibilnosti sa Pokémon Ruby/Sapphire verzijama igre.

Igračima je omogućeno i instaliranje pomoćnih aplikacija na DS-ovom drugom ekranu, vratila se i smena dana i noći (dan je sada podeljen na pet delova, umesto na tri koliko je to bio slučaj u Pokémon Gold/Silver), a postoje i tri grupe poteza koje pokemoni mogu da prave. Priča je ponovo krajnje trivijalna i prati dogodovštine novog wannabe gospodara pokemona koji ovog puta ordinira u provinciji Sinnoh. Zanimljivo je da je igra na tržištu porušila sve rekorde i da je za čitava dva miliona primeraka nadmašila prodaju Pokémon Ruby/Sapphire. Igre su se na tržištu pojavile u jesen 2006. godine, u Japanu, da bi verzije za američko i evropsko tržište usledile na proleće i u jesen 2007. godine.

Pokémon Black/White

Na petu generaciju Pokémona igrači su morali da čekaju čak četiri godine. Pokémon Black (goo.gl/tGQJlL, 57,4 MB) i Pokémon White (goo.gl/Miev9R, 57,4 MB) se na japanskom tržištu pojavljuju septembra 2010. godine, za Nintendo DS. Zanimljivo je to da je ovog puta verzija za evropsko tržište izašla pre od američkog komplementa i to za „čitava” dva dana. Obe verzije pojavljuju se početkom marta 2011. godine.

Franšiza je na neki način rebutovana, autori su odustali od naziva dragog kamenja i plemenitih metala i vratili su se bojama, a veliko iznenađenje je što nije omogućeno korišćenje pokemona iz prethodnih igara. Umesto toga, na raspolaganju je 156 potpuno novih pokemona, igra dolazi sa tweakovanom mehanikom borbi, a važno je napomenuti i da su ubačena godišnja doba. Za razliku od prethodnih igara čije su oblasti zasnovane na japanskim ostrvima, radnja u Pokémon Black/White odvija se u provinciji Unova baziranoj na layoutu Menhetna. Da li zbog dugačkog čekanja ili svojevrsnog povratka korenima, igra je doživela veliki uspeh – kako na tržištu, tako i među kritičarima.

Pokémon X/Y

Pokémon X/Y je prva Pokémon igra koja je u javnost lansirana istovremeno za sva tržišta (12. oktobra 2013. godine) i to za Nintendo 3DS. Iako je donela podršku za samo 72 nova pokemona, omogućila je importovanje živuljkica iz prethodne generacije i njihovo skladištenje u „oblaku”. Pored toga, 26 pokemona dobilo je mogućnost takozvane Mega evolucije, iz okruženja sprajtova prešli smo u poligonalni 3D svet, pa je igra veoma brzo postala hit, a nešto kasnije i najprodavaniji naslov za 3DS.

Igračima na raspolaganju stoji i podešavanje izgleda vođenog lika, dok se u interakciju sa pokemonima stupa preko ekrana osetljivog na dodir, ali i ugrađene kamere. Radnja se ovog puta odvija u Kalos provinciji koja je sačinjena po ugledu na Francusku.

• • •

Ovim pregledom obuhvatili smo samo noseće igre iz glavnog serijala. Svaka od njih je nakon izvesnog vremena dobila i svoje specijalno izdanje, dok spin-offovima jednostavno nismo imali prostora da se bavimo. Pored toga, kao što rekosmo, spin-offovi mahom odudaraju od RPG premise i osnovna namena im je da „cede” novčanike igrača nečim što jedva podseća na originalni Pokémon univerzum.

Vladimir PISODOROV

 
Istorijat Pokémon igara
Šta mislite o ovom tekstu?
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera