Većini klasičnih PC igrača sa ovih prostora do pokemona je stalo kao do lanjskog snega. Generacije, evoluiranje i transformacija imena u eri Call of Dutyja, Counter Strikea, PES-a i ostalih „pravih” igara zvuči samo kao obična „zezancija” na koju ne vredi trošiti vreme. Zaista, kojem god igraču da smo se obratili, a da je deo generacije koja je odrastala dok su pokemoni bili u žiži interesovanja, samo bi slegao ramenima na kviz pitanja o poznavanju ovog univerzuma. Uostalom, evo jednog pitanja za sve čitaoce: da li znate koliko puta smo do sada pisali o Pokémon igrama? Bilo kako bilo, usled opšte histerije (kako drugačije nazvati ono što prati Pokémon Go) koja u prethodnom periodu vlada za pokemonima, došli smo na sjajnu ideju da u „Testu vremena” predstavimo neke od najboljih igara iz ovog serijala. Ako to sada ne učinimo, verovatno nikad i nećemo... Pre nego što vam pažnju skrenemo na naslove koje ne bi trebalo da propustite, važno je istaći da je serijal Pokemon igara pre svega namenjen handheld igračkim konzolama i da verovatno tu treba tražiti razlog njegovog neuspeha u lokalnoj igračkoj komuni. Igre su izlazile i za PC, Nintendo 64, GameCube, Wii i Wii U, ali se one uglavnom smatraju spin-offovima i odstupaju od uvreženog, role play načina igranja. Glavnom serijalu život je udahnut na Nintendovim Game Boyevima (običan, Color i Advance) na kojima su poživeli tri generacije. Četvrtu i petu generaciju, pregurali smo na DS-u, dok je od šeste generacije barjak preuzeo 3DS. Zanimljivo je da se sedma generacija na tržištu očekuje u novembru ove godine. Pretpostavljate, na 3DS-u. Pokémon Red/Blue U ulozi ste derana koji je odlučio da postane gospodar pokemona i u ostvarenju tog cilja mora da proputuje kroz provinciju Kanto (i njenih deset gradova), kako bi se susretao sa ostalim gospodarima i odvajao ih od života. Najveći neprijatelj u igri je unuk vašeg prijatelja Profesora Oaka – Blue, koji vam je i poklonio prvog pokemona. Zanimljivo je da se u igri nalazi čak 151 pokemon (šest je maksimalan broj u borbama), ali da kolekciju ne možete popuniti samo borbom, već je potrebno linkovati se sa drugim igračem preko kabla kako biste izvršili razmenu. Pokémon Gold/Silver Igra dobija smenu dana i noći i dane u nedelji, pa je sada pojedine pokemone moguće „uhvatiti” samo u određeno doba dana. Novina su i bebe pokemoni koje se izležu iz jaja, ima i novih osobina, mogućnost „odgajanja” pokemona, baš kao i transferovanje pokemona prikupljenih u Red/Blue izdanju u novu igru. Ovog puta borite se protiv vođa osam pokemon kampova, na raspolaganju je 100 novih pokemona i nova regija po kojoj se muvate za vreme akcije – Johto. Ukoliko imate nezavršena posla sa vođama kampova iz prethodne igre, dozvoljeno je da se vratite u Kanto i isprašite im zadnjice. Pored svega navedenog, Pokémon Gold/Silver doneo je i dve nove vrste pokemona: Steel i Dark. Pokémon Ruby/Sapphire Iako su zadatak i izvođenje ostali manje-više neizmenjeni, a radnja linearna, Pokémon Ruby/Sapphire su doneli nekoliko veoma zanimljivih novina. Na primer, moguće je igranje do četiri ljudska igrača istovremeno, uz nove multi-bitke i mogućnost preduzimanja dvostrukih poteza (kontrola dva pokemona u isto vreme). Nažalost, importovanje pokemona iz igara prethodne generacije, zbog tehničkih karakteristika nove konzole, nije bilo moguće, a iz igre je izbačena i smena dana i noći. Proticanje vremena je, s druge strane, ostalo netaknuto. Radnja je smeštena u Hoenn provinciji. Pokémon Diamond/Pearl Igračima je omogućeno i instaliranje pomoćnih aplikacija na DS-ovom drugom ekranu, vratila se i smena dana i noći (dan je sada podeljen na pet delova, umesto na tri koliko je to bio slučaj u Pokémon Gold/Silver), a postoje i tri grupe poteza koje pokemoni mogu da prave. Priča je ponovo krajnje trivijalna i prati dogodovštine novog wannabe gospodara pokemona koji ovog puta ordinira u provinciji Sinnoh. Zanimljivo je da je igra na tržištu porušila sve rekorde i da je za čitava dva miliona primeraka nadmašila prodaju Pokémon Ruby/Sapphire. Igre su se na tržištu pojavile u jesen 2006. godine, u Japanu, da bi verzije za američko i evropsko tržište usledile na proleće i u jesen 2007. godine. Pokémon Black/White Franšiza je na neki način rebutovana, autori su odustali od naziva dragog kamenja i plemenitih metala i vratili su se bojama, a veliko iznenađenje je što nije omogućeno korišćenje pokemona iz prethodnih igara. Umesto toga, na raspolaganju je 156 potpuno novih pokemona, igra dolazi sa tweakovanom mehanikom borbi, a važno je napomenuti i da su ubačena godišnja doba. Za razliku od prethodnih igara čije su oblasti zasnovane na japanskim ostrvima, radnja u Pokémon Black/White odvija se u provinciji Unova baziranoj na layoutu Menhetna. Da li zbog dugačkog čekanja ili svojevrsnog povratka korenima, igra je doživela veliki uspeh – kako na tržištu, tako i među kritičarima. Pokémon X/Y Igračima na raspolaganju stoji i podešavanje izgleda vođenog lika, dok se u interakciju sa pokemonima stupa preko ekrana osetljivog na dodir, ali i ugrađene kamere. Radnja se ovog puta odvija u Kalos provinciji koja je sačinjena po ugledu na Francusku. • • • Ovim pregledom obuhvatili smo samo noseće igre iz glavnog serijala. Svaka od njih je nakon izvesnog vremena dobila i svoje specijalno izdanje, dok spin-offovima jednostavno nismo imali prostora da se bavimo. Pored toga, kao što rekosmo, spin-offovi mahom odudaraju od RPG premise i osnovna namena im je da „cede” novčanike igrača nečim što jedva podseća na originalni Pokémon univerzum. Vladimir PISODOROV |
| |||||||||||||
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |